به گزارش کلهرنیوز ، هوشنگ بازوند شامگاه امروز در نشست ستاد کرونای استان با بیان اینکه استان کرمانشاه حال و روز خوبی در رابطه با کرونا ندارد، اظهار داشت: شرایط استان نه تنها مطلوب نیست بلکه واقعا شرایط وخیم و سخت است.

استاندار کرمانشاه افزود: در حال حاضر ۸۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که اگر روند به این گونه ادامه داشته باشد قطعا بستری ها در سالن های بیرون از بیمارستان، نقاهتگاه ها و … خواهد بود که سختی کار دو چندان خواهد شد.

مدیر ارشد استان تصریح کرد: راه مبارزه با این ویروس در بیمارستان ها نیست بلکه تنها با رعایت مردم می توان آن را کنترل و با آن مبارزه کرد.

وی با قدردانی از همکاری مردم در پیک های اول و دوم کرونا بیان داشت: در پیک سوم رعایت ها کمتر شده است که از مردم می خواهیم این موضوع را جدی بگیرند و اگر مردم رعایت نکنند استان خسارت سنگینی را متحمل خواهد شد و این خسارت ها بر جان و معیشت مردم اثرگذار خواهد بود و در این راستا از مردم می خواهیم همکاری جدی را داشته باشند تا هزینه بحران را به حداقل برسانیم.

استاندار کرمانشاه گفت: در مجموع رعایت پروتکل های بهداشتی طی هفته های گذشته ۴۲ درصد بوده که این میزان از میانگین کشوری پایین تر است و از این رو از مدیران دستگاه های اجرایی در حوزه خودشان می خواهیم تا با قاطعیت در این زمینه برخورد کنند.

وی از پیشنهاد ۳۲ محدودیت از استان به ستاد ملی مبارزه با کرونا خبر داد و بیان داشت: با برخی از این پیشنهادها موافقت شده است که به صورت جدی از فرمانداران می خواهیم بر اجرای این مصوبات نظارت جدی داشته باشند.

مدیر ارشد استان از تعطیلی کامل ۵ شهرستان استان خبر داد و گفت: تمامی ادارات، واحدهای صنفی و … بجز واحدهای خدمت رسان در شهرستان های اسلام آباد غرب، هرسین، گیلانغرب، جوانرود و سرپل ذهاب به مدت یک هفته تعطیل کامل هستند.

مدیر ارشد استان بیان داشت: نظارت بر چگونگی تعطیلی در این شهرستان ها بر عهده شخص فرماندار است و اگر بازرسین ما گزارشی مبنی بر عدم رعایت این مصوبه در این شهرستان ها گزارش دهند، فرماندار باید جوابگو باشد.

بازوند تصریح کرد: محدودیت ها تا روز یکشنبه بعدازظهر اعمال خواهد شد و در صورت نیاز تمدید می شود‌

وی ادامه داد: حضور کارکنان تمام دستگاه های اجرایی با ۵۰ درصد ظرفیت و ساعت کاری نیز از ۸ صبح تا ۱۲ است که البته مراکز نظامی و انتظامی در زمینه اجرای مصوبات تعطیلی و کاهش ساعات اداری تابع سلسله مقررات خودشان هستند.

مدیر ارشد استان خاطر نشان کرد: محدودیت های اعمال شده هم در استان شامل تعطیلی ۱۰۰ درصدی آرامستان ها و مجالس عزاداری، تعطیلی فروشگاه های لوازم آرایشی و بهداشتی، شیرینی فروشی، آبمیوه فروشی، بستنی فروشی، تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، رستوران ها، نمایشگاه های تخصصی، دانشگاه ها و مدارس، حوزه های علمیه، مصلی های نمازجمعه، آموزشگاه های زبان و …، کتابخانه ها، استخر، سینما، موزه و باغ موزه، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه های زنانه، باشگاه های ورزشی و ورزش های پر برخورد، کافه، قهوه خانه و چایی خانه، مراکز تفریحی آبی است.

وی همچنین از عدم برگزاری نماز جمعه خبر داد و گفت: فعالیت همه هیئت های مذهبی تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

وی خاطر نشان کرد: برخی ادارات از جمله گمرک خواستار ادامه فعالیت خود طبق روال قبل شدند، که با توجه به شرایط اقتصادی تنها با درخواست اداره گمرک استان موافقت می شود./مرصاد

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :