به گزارش کلهرنیوز، به نقل از بازی دراز، انتشار تصاویری در فضای مجازی و خبر تکان دهنده دورریختن بار گوجه فرنگی در بازارچه مرزی پرویز خان درشرایطی که در بازار داخلی قیمت این محصول تا مرز کیلویی ۱۰هزارتومان هم رفته بود بسیار حائز اهمیت است.

برگشت چندین کامیون گوجه فرنگی و دور ریختن آن در بازارچه مرزی به دلیل کیفیت پایین محصول از سوی طرف عراقی باعث بوجود آمدن اعتراضاتی در بین مردم شد.

برخی این دورریختن در شرایط موجود را نپسندیده و ابراز می کنند حتی در صورت پایین بودن کیفیت گوجه فرنگی باید این بار به کارخانجات رب تحویل داده می شد و از دور ریختن این همه محصول در مرز جلوگیری می شد.

کسانی که در بازارچه فعالیت تجاری دارند نیز از این رویداد ابراز نارضایتی کرده و مشکلات توقف چندروزه کامیونهای حمل بار صیفی جات و انتظارهای طولانی را دلیل مهم خراب شدن صیفی جات می دانند.

برخی دیگر نیز عدم اختصاص یک درب خروج اختصاصی برای تخصیص بارهای صیفی جات را دلیل این خرابیها عنوان می کنند.

خبرنگار بازی دراز برای بررسی موضوع و تنویر افکار عمومی از علت دور ریختن گوجه فرنگی در بازارچه پرویزخان با فرماندار قصرشیرین تماس گرفته و صحت موضوع را پیگیری کرد.

فرماندار قصرشیرین در گفتگو باخبرنگار بازی دراز اظهارداشت: خراب شدن صیفی جات در چنین مکانهایی حتی در میدان میوه و تره بار نیز موضوعی است که باتوجه به شرایط و وضعیت صیفی جات اتفاق می افتد و صاحبان بار حتما محصولات خراب شده را از محصول سالم جدا می کنند و این امر معمول است.

تاتار افزود: در مرز پرویز خان نیز که حجم وسیعی از بارهای صیفی جات برای صادرات به کشور عراق به این بازارچه مراجعه می کنند به دلیل عدم نگهداری مناسب و طول کشیدن فرآیند ترخیص بار حتما بخشی از صیفی جات خراب شده و طرف عراقی آنرا عودت می دهد.

وی تصریح کرد: خراب شدن دوکامیون گوجه فرنگی در میان حجم بسیار زیاد کامیونهای بار گوجه فرنگی امری طبیعی است و حتی در میدان میوه و تره بار داخلی نیز اتفاق می افتد.

فرماندار قصرشیرین اذعان داشت : برخی با بزرگنمایی کردن خراب شدن دوکامیون گوجه فرنگی خراب شده که بعلت عدم نگهداری مناسب خراب شده است فعالیت تجاری بازارچه مرزی پرویزخان را تحت الشعاع قرارداده اند که امری مذموم است .

تاتار افزود: برخی از کامیونهای صیفی جات خراب شده برای جابجا کردن کالاهای قاچاق استفاده می کنند و پس از جابجا کردن کالا بار را نیز به دلیل فاسد بودن عودت می دهند که این امر نیز باید پیگیری شود.

مدیرکل گمرک کرمانشاه نیز در گفتگو باخبرنگار بازی دراز در این خصوص اظهارداشت: برگشت بعضی از بار‌های گوجه فرنگی صادراتی به کشور عراق به علت عدم تایید سازمان‌های نظارتی، بهداشت و قرنطینه نباتی در آن سوی مرز صورت می‌گیرد.

خلیل حیدری افزود: طبیعی است در این بین برخی از کالا‌های صادارتی در حوزه کشاورزی به علت کیفیت پایین مورد تأیید سازمان‌های نظارتی کشور عراق نگیرد و عودت داده شود.

وی تصریح کرد: اخیرا فیلمی در فضای مجازی مبنی بر دور ریختن محصول گوجه فرنگی مرجوعی از کشور عراق منتشر شده، آنچه در این فیلم دیده می‌شود به ندرت اتفاق می‌افتد و راننده عراقی به صورت غیرقانونی اقدام به ریختن بار گوجه فرنگی کرده است.

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :