به گزارش کلهرنیوز، در این جلسه مدیر سازمان بسیج حقوق دانان استان کرمانشاه در سخنانی اظهار داشت : در راستای اقدامات جهادی حقوق دانان بسیجی کمک به زندانیان و اداره کل زندانها در راستای ارائه خدمات تخصصی و گره گشایی از مشکلات آنان در دستور کار قرار خواهد گرفت و آماده هرگونه همکاری در عرصه های مورد نیاز در جهت کمک به سازمان زندان ها هستیم . بهرامی پور با بیان اینکه حقوق دانان بسیجی نهضت کمک مؤمنانه را با ارائه خدمات حقوقی و قضایی رایگان به افراد معسر و نیازمند آغازکرده اند ، لذا خیرین حقوق دان در این نهضت خدمات رسانی ، زندانیان جرائم غیر عمد را در اولویت خدمات رسانی خود قرار خواهند داد . وی افزود با همکاری اداره کل زندان های استان حضور حقوق دانان بسیجی  در زندان ها  جهت ارائه این خدمات تخصصی پررنگ تر خواهد شد و آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت .

در این جلسه منصور بیگلری مدیرکل  زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان نیز با استقبال  از اقدامات جهادی سازمان بسیج حقوق دانان استان کرمانشاه اظهار داشت: زندانیان بسیاری وجود دارند که نیازمند خدمات تخصصی حقوقی و قضایی رایگان هستند که به علت مشکلات مالی توانایی اخذ وکیل و یا پرداخت جرائم مالی خود  را ندارند  و نیازمند کمک خیرین هستند و امیدواریم  با انعقاد این تفاهم نامه همکاری با سازمان بسیج حقوق دانان  شاهد گره گشایی از مشکلات زندانیان باشیم.

در پایان این جلسه تفاهم نامه همکاری فی مابین مدیر سازمان بسیج حقوق دانان استان کرمانشاه  و مدیر کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمانشاه به امضا ء رسید که مفاد تفاهم نامه از تاریخ   ۲۰/۰۸/۱۳۹۹  برای طرفین و مراکز و ادارات وابسته آنها در سراسر استان لازم الاجرا خواهد بود. مهمترین موارد این تفاهم نامه به شرح زیر می باشد :

۱- اجرای طرح های علمی پزوهشی  مورد نیاز   زندان توسط حقوق دانان بسیجی .

۲-اجرای بازدیدهای علمی و آموزشی مشترک .

۳- برگزاری همایش های مشترک حقوقی و قضایی  با نگرش  کاهش آسیب های اجتماعی  زندانیان .

۴-   اجرای  طرح آموزش همگانی حقوق  و  مشاوره حقوقی تخصصی رایگان  برای زندانیان.

۵-   نهضت کمک مؤمنانه ، با رویکرد آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد  توسط بسیج حقوق دانان .

۶-     ارائه خدمات تخصصی مشاوره حقوقی و وکالت رایگان به زندانیان جرائم غیر عمد .

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :