به گزارش کلهرنیوز، ۶۶ پروژه ” ره سلامت” با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی افتتاح و به بهره برداری رسید.

این پروژه ها با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان افتتاح شد.

سعید نمکی ضمن افتتاح این پروژه ها با گرامیداشت یاد و خاطره جان باختگان زلزله سرپل ذهاب گفت: ایران سربلند هیچ بلایی نمی شناسد و هر آنچه که تخریب شد را می سازیم و در مسیر توسعه حرکت می کنیم اگر چه در روزهای سخت و تلخ تحریم های ظالمانه قرار داریم.

وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: موجب خرسندی است که در غرب کشور مرکز تصویربرداری از عروق را داریم که در ایران نمونه است و می تواند سال ها غرب کشور را در زمینه خدمات دهی به بیماران بیمه کند.

نمکی با گرامیداشت در پیش بودن سالروز زلزله سرپل ذهاب اظهار داشت: ما ملت امام حسینیم و همواره نشان دادیم در صحنه های پرهراس و سهمیگین مبارزه می کنیم و می سازیم تا در تاریخ نظام انقلاب اسلامی مانرگار شود.

وزیر بهداشت افزود: امسال برای اولین بار در تاریخ کشور قبل از انقلاب و بعد از انقلاب ۱۰ هزار و ۶۰۰ تخت بیمارستانی به تخت های بیمارستانی افزوده شد و این در خالی بود که در اوج تحریم و در شرایط بد اقتصادی چنین حرکت هایی را برای آینده ایران اسلامی بنا کنیم.

وی با اشاره به برگزاری جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: یکی از عوامل مهم و کلیدی در مدیریت بیماری کرونا محله محور و خانواده محور کردن این طرح است که یک دگرگونی در مسیر بیماری کووید ۱۹ ایجاد می کند.

این مسئول با اشاره به انجام طرح های ملی مقابله با کرونا عنوان کرد: با اجرای این طرح ها توانستیم در کمتر از ۶۰ روز تعداد مرگ و میرها را به ۴۰ نفر در روز و در ۵۰ روز تعداد بستری ها را به یک پنجم کاهش دهیم.

نمکی خاطر نشان کرد: ما از تجربه دفاع مقدس آموختیم که برای موفقیت باید در کنار هم بود و مبارزه کرد و در طرح غربالگری نیز در کمتر از دو ماه ۷۸ میلیون نفر جمعیت کشور غربالگری شدند که در این راستا بار ورودی بیمارستان ها به شدت کاهش یافت و طرحی را هم که امروز از استان کرمانشاه آغاز کردیم پس از فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی شکل گرفت که محور اجرای آن بیماریابی فعال، قرنطینه بیماران، شناسایی و حمایت از افراد است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه از ظرفیت بسیج، هلال احمر، ان جی اُ ها، خیران، ائمه جماعت و … در اجرای این طرح استفاده خواهد شد و در هر خانواده سفیرلن سلامت خواهیم داشت، ادامه داد: استان کرمانشاه از استان های موفق در زمینه اجرای طرح غربالگری بوده است و از این رو این طرح سراسری از این استان آغاز شد و برآورد ما این است که با این همدلی، وفاق و رعایت پروتکل های بهداشتی بار ورودی به بیمارستان ها را کاهش دهیم.

وی با اشاره به اینکه تست های سریع را در ابتدا از ۲۵ هزار به ۴۰ هزار تست رساندیم، تصریح کرد: تست های سریع در داخل کشور ساخته شده است و با وارداتی که در این زمینه صورت گرفت تا دو هفته دیگر ۱۰۰ هزار تست روزانه انجام خواهد شد.

بیمارستان اسلام آباد کمتر از ۲۰ روز آینده به بهره برداری می رسد

هوشنگ بازوند در آیین افتتاح ۶۶ پروژه «ره سلامت» در کرمانشاه که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، با قدردانی از کادر بهداشت و درمان برای مقابله با بیماری کووید ۱۹ اظهار داشت: بار سنگینی این روزها بر روی دوش وزارت بهداشت و درمان است که در خط اول مبارزه با بیماری کووید ۱۹ هستند و دغدغه اصلی آنها و مسئولان نظام جان و سلامت مردم است.

استاندار کرمانشاه با اشاره به دیدار خود با وزیر نفت و قدردانی از وی افزود: آقای زنگنه ۱۳ دستگاه ونتیلاتور به استان اهدا کردند و در زمینه دستگاه های اکسیژن ساز هم توافقات بسیار خوبی در این دیدار رقم خورد.

وی با اشاره به در پیش بودن سومین سالگرد زلزله کرمانشاه خاطر نشان کرد: در جریان زلزله ۲۲۷ خانه بهداشت تخریب شد که ۲۲۵ واحد تا کنون به بهره برداری رسیده است، ۹ مرکز جامع سلامت تخریب که ۷ واحد به بهره برداری رسیده است همچنین ۴ مرکز فوریت پزشکی تخریب که ۳ مرکز به بهره برداری رسیده، هفت بیمارستان تخریب که ۵ بیمارستان ساخته شده است.

مدیر ارشد استان با اشاره به بیمارستان اسلام آبارغرب خاطر نشان کرد: این بیمارستان عملا به اتمام رسیده است اما وزارت راه و شهرسازی گله مند است که چرا تجهیز نمی شود و در این زمینه اختلاف نظرهایی میان راه و شهرسازی و دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد که کاملا طبیعی و قابل حل است و کمتر از ۲۰ روز آینده این بیمارستان به بهره برداری خواهد رسید و نگرانی های مردم برطرف می شود.

بازوند گفت: همچنین زمینی در شهرستان اسلام آباد بنا بود با تقبل بانک های خصوصی ساخته شود که زمین در اختیارشان قرار داده شده است و هفته آینده جلسه ای را به منظور پیشرفت این پروژه خواهیم داشت.

وی ادامه داد: ساخت یک واحد بیمارستانی در دالاهو که از محل اعتبارات زلزله گذاشتیم در دست احداث است، دالاهو تنها شهری است که بیمارستان ندارد و عنایت ویژه وزیر را می طلبد.

استاندار کرمانشاه گفت: بیمارستان ثلاث باباجانی هم قبل از زلزله تکمیل نشده بود و در جریان زلزله هم آسیب دید که نیازمند مساعدت ویژه وزیر بهداشت در این زمینه هستیم.

مدیر ارشد استان خاطر نشان کرد: در روانسر یک بیمارستان در دست ساخت است که ممکن است ساخت آن ۵ سال به طول انجامد و با توجه به نیاز مردم منطقه تقاضا داریم یک بیمارستان موقت برای مدت ۵ تا ۶ سال در منطقه ساخته شود.

وی با اشاره به افتتاح ۶۶ پروژه ره سلامت تصریح کرد: امیدواریم حضور وزیر بهداشت مایه خیر و برکت برای مردم استان کرمانشاه باشد.

وی تصریح کرد: این روزها کرمانشاه با کرونا حال و روز خوبی ندارد.

/شبکه اطلاع رسانی مرصاد

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :