به گزارش کلهرنیوز، اکبر میرزایی کلهر مدیر جهادکشاورزی شهرستان دالاهو در گفتگو با  اسلام آباد خبر، اظهار کرد: پیش بینی می شود ۳۰۰۰ تن زیتون از باغات شهرستان دالاهو تولید و برداشت شود. البته پیش بینی کارشناسان بیشتر از این بود اما سطح برداشت محصول بعلت سرما زدگی کاهش یافت.

وی افزود: سطح زیر کشت این محصول ۵۵۷ هکتار و کلا در منطقه ریجاب و عمدتا” در روستای زرده کشت شده است.

مهندس میرزایی گفت: اکنون در منطقه ریجاب ۴ مورد کارگاه حرفه ای فرآوری زیتون وجود دارد و یک کارخانه نیز در شهرک صنعتی دالاهو احداث گردیده است.

وی افزود: تاکنون بالغ بر ۲۰ درصد زیتون فرآوری شده و مابقی نیز خام فروشی شده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان دالاهو عنوان کرد برای توسعه کشت و فرآوری محصول نیاز است وام های کم بهره با مجوز نیمه صنعتی به کشاورزان داده شود که هم کمکی به اشتغالزایی منطقه است و هم می تواند درآمدزایی بیشتری برای کشاورزان داشته باشد.

وی افزود: اگر بتوانیم تخصیص آب برای پشت کانال آبیاری بگیریم و بقیه باغات هم سیستم آبیاری که قطره ای اجرا گردد سطح برداشت این محصول تا ۲۵۰۰ تن دیگر افزایش خواهد یافت.

به گزارش اسلام آباد خبر، کرم محمدی فرماندار شهرستان دالاهو، روز گذشته  در راس هیاتی متشکل از مدیران جهاد کشاورزی، صمت وتامین اجتماعی شهرستان از محل واحد فرآوری وتولید روغن زیتون سرانه دالاهو واقع در ناحیه صنعتی این شهرستان بازدید کرد.

کرم محمدی فرماندار شهرستان با ابراز رضایت از عملکرد این واحد تولیدی، اظهار داشت: حمایت های لازم در جهت توسعه و رونق هر چه بیتشر این واحد انجام خواهد پذیرفت.

وی در ادامه گفت: رفع مشکلات واحدهای تولیدی اولویت کار مجموعه مدیریتی شهرستان است و در این راه از حمایت قاطع آقایان مهندس بازوند استاندار و دکتر بخشی پور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی برخوردار هستیم.

فرماندار دالاهو  با اشاره به اینکه منطقه ریجاب یکی از قطب های مهم تولید زیتون است، افزود: کیفیت بالای زیتون تولیدی شهرستان در کنار تولید انبوه آن، توسعه مراکز و‌کارگاههای فرآوری را ضروری می کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :