به گزارش کلهرنیوز، رییس کل دادگستری استان کرمانشاه: زیربنای جمهوری اسلامی ایران قانون اساسی است که جزء به جزء آن منطبق با دین اسلام شکل گرفته است.

مجمع عالی سازمان بسیج حقوق دانان استان کرمانشاه به مناسبت ۱۲ آذرماه گرامیداشت سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و روز بسیج حقوق دانان امروز در سالن اجتماعات شهید صدوقی دادگستری کل استان کرمانشاه برگزار شد. در این نشست دکتر توسلی زاده رییس کل دادگستری استان در سخنانی اظهار داشت: قانون اساسی منطبق با دین اسلام شکل گرفته است و قانونی مترقی است که هیچ بن بستی در آن وجود ندارد.

توسلی زاده رییس کل دادگستری استان در این نشست معیار حرکت هر حکومت را قانون آن دانست و گفت: ۴۱ سال پیش در چنین روزی با مجاهدت‌های امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب و جان نثاری‌های ملت ایران درخت تنومند حکومت اسلامی به بار نشست و برای اولین بار پس از حکومت ائمه اطهار (ع) حکومتی با مبانی اسلامی تشکیل شد و  قانون اساسی مترقی ما به تصویب رسید.

وی همچنین با اشاره به روز بسیج حقوقدانان افزود: در نظام جمهوری اسلامی ایران بسیج به عنوان نهادی خود جوش عمل می‌کند و به همین دلیل دشمن به همان اندازه که از اسلام و نظام اسلامی هراس دارد از حضور بسیجیان هم می‌ترسد.

توسلی زاده خاطرنشان کرد:تشکیل نهاد بسیج حقوق دانان برای کمک به دستگاه قضایی یک ضرورت بوده است. وی در ادامه گفت: امروز جامعه ما دچار فقر حقوقی است و لازم است حقوقدانان بسیجی با حضور بی طرفانه و عادلانه خود برای رسیدگی به امور مردم گام بردارند.

همت محمدی قائم مقام سازمان قضایی نیروهای مسلح و رییس مجمع عالی بسیج حقوق دانان استان هم در این نشست وظیفه بسیج حقوقدانان را تبیین چگونگی ارائه خدمات حقوقی به مردم اعلام کرد و گفت: هر کجا که نیاز به حضور حقوقدانان بسیجی برای رسیدگی به مشکلات قضایی بوده، به صورت جهادی و به موقع وظیفه خود را انجام داده اند و این راه را ادامه خواهند داد.

 رسول بهرامی پور مدیر سازمان بسیج حقوقدانان استان نیز در این نشست اظهار داشت: قانون اساسی ما منشور ملی است و راه پیشرفت کشور ما تمکین از قانون اساسی است.

بهرامی پور افزود: هم اندیشی و برنامه ریزی برای ارتقاء فرهنگ حقوقی در جامعه، مبارزه با فقر حقوقی مردم و خدمات حقوقی و قضایی رایگان به مردم در عرصه‌های مختلف قضایی برای گره گشایی از مشکلات مردم از برنامه‌های بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه است.

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :