به گزارش کلهرنیوز، در این مراسم گروه های جهادی حقوق دانان بسیجی جهت مشاوره و معاضدت حقوقی و قضایی به جمع کثیری از زندانیان نیز حضور داشتند.

در این مراسم که با حضور مسولان و جمع کثیری از حقوقدانان بسیجی  و با مداحی حاج یزدان ناصری در مدح ایام فاطمیه و شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی برگزار شد، پوریانی مدیر کل زندان های استان کرمانشاه ضمن تسلیت ایام فاطمیه و اولین سالگرد  شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی و خیر مقدم به مسولین و مدعوین گرامی در آیین آزاد سازی زندانیان ؛ اظهار داشت این برنامه در راستای تفاهم نامه سازمان زندانها و سازمان بسیج حقوق دانان انجام می پذیرد که در مرحله نخست در هفته بسیج ۴۱ نفر و امروز هم ۱۲۰ نفر آزاد شدند و ان شاالله تا پایان سال ادامه خواهد داشت. وی در ادامه از همکاری و پشتیبانی رییس کل محترم دادگستری، دادستان استان، سپاه حضرت نبی اکرم (ص)و سازمان بسیج حقوق دانان تقدیر کرد.

 در این مراسم حجه الاسلام والمسلمین شمس اله جلیلیان مسول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم( ص) در سخنانی با تسلیت ایام فاطمیه و اولین سالگرد شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی و همچنین ارتحال عالم ربانی آیت الله مصباح یزدی به بیان زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) پرداخت و با اشاره به آسیب های ناشی از زندانی شدن افراد پرداخت و گفت زندان باید برای مجرمین مهم و اخلاکنندگان در امنیت جامعه باشد و تلاش شود که افراد دارای جرائم غیر عمد در زندان نباشند. جلیلیان همچنین با تقدیر از دستگاه قضایی ، اداره کل زندانها،سپاه استان و سازمان بسیج حقوق دانان استان در جهت نهضت آزاد سازی زندانیان با اولویت جرائم غیر عمد بر مشارکت خیرین در این امر خیر و خدا پسندانه تاکید کرد و گفت خیرین زیادی در جامعه هستند که میتوان آنان را در این امر ارزشمندسهیم نمود.

جناب آقای شهرام کرمی دادستان محترم عمومی و انقلاب استان کرمانشاه  نیز در این مراسم ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه  زهرا (س)و همچنین اولین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در طی سخنانی اظهار داشت که سیاست فعلی دستگاه قضایی  با توجه به تاکیدات آیت الله رئیسی ریاست محترم قوه قضاییه ، سیاست حبس زدایی است و در همین راستا اقداماتی در دستور کار قرار گرفته است. دادستان کرمانشاه با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی هرجا بسیج ورود کرده مایه خیر و برکت بوده است اظهار داشت امروز هم سازمان بسیج حقوق دانان کمک کار دستگاه قضایی است و به صورت جهادی ورود کرده است و در عرصه آزاد سازی زندانیان به کمک سازمان زندانها آمده و ما هم از این طرح نهضت آزاد سازی زندانیان با اولویت جرائم غیر عمد استقبال و حمایت میکنیم.وی همچنین با هشدار جدی به قانون شکنان و کسانی که امنیت عمومی جامعه را تهدید می‌کنند اظهار داشت که سیستم قضایی در برابر تهدید کنندگان  امنیت جامعه و کسانی که امنیت و نظم اجتماعی را به خطر می‌اندازند با قدرت و جدیت تمام عمل خواهد نمود و هیچگونه شرارت و ناامنی را تحمل نخواهد کرد و چنین افرادی مشمول اینگونه آزادی ها نخواهند شد و افراد دارای جرائم غیر عمد یا کسانی که آزادیشان برای جامعه خطر آفرین نخواهد بود در قالب این برنامه آزاد خواهند شد. شهرام کرمی در خاتمه بر اجرای با کیفیت برنامه های فرهنگی و معنوی در زندانها تاکید کرد.

در این آیین معنوی رئیس سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه در طی سخنانی با بیان اینکه بسیج یکی از مکتبی ترین و مردمی ترین نیروهای دنیاست اظهار داشت: رسالت بسیج تسهیل گری خدمات رسانی به مردم است و به دنبال تصدی گری نیست و سازمان بسیج حقوقدانان به عنوان متولی تخصصی حقوق و قضا در نهاد مقدس بسیج مفتخر است که در کنار دستگاه قضایی در جهت گره گشایی از مشکلات حقوقی و قضایی مردم  و کمک به کارآمدی نظام قضایی نقش آفرینی موثر دارد.

بهرامی پور در ادامه با اشاره به انعقاد تفاهم نامه سازمان بسیج حقوقدانان و اداره کل زندانهای استان مبنی بر نهضت آزادسازی زندانیان با اولویت جرائم غیرعمد بیان کرد که ۵ مرحله برنامه آزاد سازی زندانیان پیش‌بینی شده است که نوبت اول آن در هفته مبارک بسیج و چهارم آذرماه با آزادسازی ۴۱ نفر انجام شد و امروز هم ۱۲۰ نفر از زندانیان با مساعدت‌های ریاست محترم کل دادگستری استان، دادستان محترم استان و حمایت های سردار ریحانی فرمانده محترم سپاه استان در تعامل و همکاری با مدیر کل و مسئولان محترم اداره کل زندانهای استان کرمانشاه صورت پذیرفت و به فضل الهی تا پایان سال نیز سه مرحله دیگر نهضت آزاد سازی زندانیان در سطح استان انجام خواهد شد.

مدیر سازمان بسیج حقوقدانان همچنین تاکید کرد: امروز هم گروه‌های جهادی حقوقدانان بسیجی در زندان های استان مستقر هستند و به مشاوره حقوقی و معاضدت رایگان به زندانیان می پردازند و در روزهای آتی هم ۵۰۰ بسته‌معیشتی مواد غذایی بین خانواده زندانیان نیازمند در قالب رزمایش کمک مومنانه توزیع خواهد شد.

در خاتمه این مراسم از زندانیان فعال در امور فرهنگی از سوی سازمان بسیج حقوق دانان تقدیر و احکام آزادی ده نفر از زندانیان مشمول آزادی برنامه امروز به نیابت از ۱۲۰ نفر زندانی اهدا شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :