به گزارش کلهرنیوز، فضل الله رنجبر در گفتگو با خبرنگار مرصاد، در خصوص پدیده سرقت تجهیزات شهری، اظهار داشت: یکی از دستور کارهای شورای تامین اختصاص به موضوع سرقت و اخبار مرتبط با همین موضوع دارد.

فرماندار کرمانشاه افزود: علاوه بر طرح موضوع در شورای شهرستان کرمانشاه، کمیسیون مقابله با سرقت هم در استانداری به طور مرتب تشکیل می شود.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه اخیرا سرقت برخی از تجهیزات شهری مثل درب منهول ها، کافوهای مخابرات و کابل برق بیشتر شده که بر این اساس تصمیماتی جهت افزایش گشت ها و تشدید مجازات افراد سارق گرفته شده است.

رنجبر بیان داشت: از طریق فرماندهی انتظامی استان و شهرستان برای پیشگیری و مقابله با سارقان اقدامات شایسته ای تا کنون صورت گرفته شده و نسبت به تشدید مباحث حفاظتی اقدام شده است.

فرماندار افزود: نیروی انتظامی در این خصوص اقدامات قابل توجهی نسبت به دستگیری باندهای سرقت و افراد سارق داشته است.

وی در خصوص تهیه مجدد این اموال مسروقه گفت: مواردی که مربوط به سرقت ترانس و کابل برق بوده بلافاصله از طریق اداره برق پیگیری کردیم و جبران شد و برخی نیز مربوط به اداره مخابرات بودند که آنها نیز ترمیم شدند.

فرماندار اظهار داشت: فنس و حفاظ برخی از پل ها نیز به سرقت رفته اند که به شهرداری اعلام کردیم نسبت به ترمیم و بازسازی آنها اقدام کند.

وی از همشهریان خواست تا درصورت مشاهده هر گونه مورد سرقت و اطلاعاتی در این خصوص به کلانتری ها و یا پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند تا با مشارکت مردم اقدامات جدی تری بعمل آید.

رنجبر همچنین به ضایعات فروشان نسبت به عدم خرید اموال مسروقه هشدار داد و بیان داشت: این موارد به طور جدی و بیشتر از سابق رصد شده و پیگرد قانونی می‎شود.

وی ادامه داد: خرید و فروش اموال مسروقه جرم محسوب می شود و اداره آگاهی و انتظامی شهرستان با جدیت این موضوع را در دستور کار قرار داده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :