به گزارش کلهرنیوز، طیب حیدری در گفتگو با خبرنگار مرصاد، پروژه قطار شهری را پروژه ای در مقیاس ملی معرفی کرد و اظهار داشت: شاید بهتر بود برای کرمانشاه از مترو که سیستم ریلی انبوه بر است استفاده می شد.

رئیس شورای اسلامی شهر کرمانشاه افزود: اما اکنون با برچیده شدن این پروژه و تبدیل کردن آن به موضوع دیگری اصلا موافق نیستم و معتقدم کار باید به اتمام برسد.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر فاز عمرانی این پروژه قسمت روی زمین‌ آن تقریبا به اتمام رسیده است و مابقی آن مربوط به تاسیسات مکانیکی، برقی و ریل گذاری و از این قبیل مسائل است که دولت این موضوع را تقبل کرده است.

حیدری گفت: اگر دولت و بودجه اختصاصی با این موضوع همراهی کند به نظر می توان یکی از فازهای آن را نه تا پایان امسال بلکه ظرف یکی دو سال آینده به اجرا در آورد و مطابق آن با زمان بیشتری مابقی پروژه اجرایی شود.

وی در پاسخ به این سوال که برخی از مسئولین از پروژه قطار شهری بعنوان آئینه دق یاد می کنند، نظر شما در این باره چیست، گفت: من می گویم این پروژه یک رویاست.

حیدری گفت: برای این پروژه نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان به قیمت گذشته هزینه شده است و اینکه الآن بخواهیم آنرا برداریم و پروژه را تغییر دهیم، امکان پذیر نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر کرمانشاه اظهار داشت: این پروژه در غرب کشور بی نظیر است و اگر به چشم جذب گردشگر به آن نگاه کنیم بسیار ارزشمند خواهد بود.

وی افزود: بر اساس مصوبات جدید شورای شهر کرمانشاه قرار است یکسری اوراق مشارکت ۱۸ درصد به قطار شهری کرمانشاه تزریق شود.

حیدری گفت: این اوراق که ۵۰ درصد بازپرداخت آن توسط دولت و مابقی آن توسط شهرداری پرداخت می شود، در اختیار شهرداری قرار می گیرد تا روند اجرایی قطار شهری با سرعت پیش برود.

وی ادامه داد: اما خیلی از شهرداری های کلانشهرها که این اوراق را گرفتند نشنیدم مبلغی را بازپرداخت کرده باشند بلکه بیشتر به صورت تهاترهای بین دولت و شهرداری بازپرداخت صورت می گیرد یعنی عملا شهرداری مبلغی را پرداخت نمی کند، البته باید مدیریت کرد تا این پروژه هم مثل پروژه فیروزه نشود.

تصویری از پروژه قطار شهری کرمانشاه در ۲۳ دیماه ۹

این خبر را به اشتراک بگذارید :