به گزارش کلهرنیوز، حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار  شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، در خصوص بازگشایی مدارس اظهار داشت: ستاد کرونا مرجع اصلی اعلام نظر برای بازگشایی مدارس است.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی افزود: بر این اساس ستاد کرونا به طور قطعی مسئولیت دارند که اعلام کنند مدارس بازگشایی شود یا نه.

وی خاطرنشان کرد: در جاهایی که ظرفیت هست و تعداد دانش آموزان کم است، این شدنی است که با رعایت پروتکل ها، دانش آموزان سر کلاس درس حاضر شوند.

حجت الاسلام حسینی کیا گفت: از طرفی در برخی از مناطق روستایی اینترنت وجود ندارد و اگر دانش‌آموزان در این روستاها یک سال از تحصیل عقب بمانند چه کسی پاسخگو است!

وی بیان داشت: در مناطقی که جمعیت دانش‌آموزی بسیار محدودی دارند با رعایت پروتکل های بهداشتی بازگشایی به صلاح دانش آموزان، معلمان و در نهایت کشور است.

این نماینده مجلس اظهار داشت: به نظر می‌رسد اگر وزارت بهداشت نظارت را در بازگشایی اعمال کند بهتر است تا اینکه از بازگشایی مدارس ممانعت کند البته در جاهایی که تعداد دانش‌آموزان محدود است.

وی تصریح کرد: در مدارسی که تعداد دانش‌آموزان کم است بدون شک در کلاس پروتکل‌ها رعایت می‌شود لذا نباید اجازه دهیم دانش آموزان از تحصیل جا بمانند.

حجت الاسلام حسینی کیا افزود:  اگر با اغماض بخواهیم هر طور شده این دانش آموزان را در آزمون ها قبول کنیم پایه علمی آنها پایه علمی مناسبی نخواهد بود و در پایه های بالاتر خود را نشان خواهد داد.

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :