به گزارش کلهرنیوز، سومین آیین آزادسازی زندانیان در کرمانشاه در حالی برگزار شد که این بار بانوان بند نسوان میزبانی برنامه را به عهده داشتند و تعدادی از این بانوان امروز بازگشت به آغوش خانواده را از حضرت فاطمه(س) عیدی گرفتند تا این روز برای همیشه در ذهن آن‌ها بماند.

چشم‌های منتظر بانوانی که برخی فرزند خود را در آغوش و برخی نیز فرزندانی منتظر در منزل داشتند، در این مراسم خودنمایی می‌کرد که شاید نام آن‌ها در میان اسامی بانوانی باشد که قرار است امروز با همت سازمان بسیج حقوق‌دانان کرمانشاه و بسیج جامعه زنان آزاد شوند.

زندان ,

سازمان بسیج حقوق‌دانان استان کرمانشاه طی دو مرحله نخست آزادسازی زندانیان ۱۶۱ نفر و امروز نیز همزمان با دهه فجر و ولادت حضرت فاطمه(س) به آزادی ۱۲۲ زندانی از سراسر استان اقدام کرده که تعدادی از این افراد از بانوان هستند.

رسول بهرامی‌پور رئیس سازمان بسیج حقوق‌دانان استان کرمانشاه در این مراسم اظهار داشت: انقلاب اسلامی در سال ۵۷ با خون های رنگین و جاوید شهدای عزیزمان به ثمر نشست و امروز بعد از گذشت ۴۲ سال جشن ۴۳ سالگی انقلاب اسلامی را برگزار می‌کنیم و با عزت و اقتدار در سطح بین‌المللی برای جهانیان حرف داریم.

زندان ,

وی با بیان اینکه امروز مفتخر هستیم که مردم در فرآیند ۴۲ ساله انقلاب اسلامی در تمام عرصه‌ها حضور داشته‌اند و در گام اول انقلاب آزمایش خود را به خوبی گذراندند عنوان کرد: امروز نیز به تعبیر مقام معظم رهبری در گام دوم قرار داریم و مردم همچون گذشته این راه پرصلابت را ادامه خواهند داد.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه با بیان اینکه یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی خادم بودن مسئولان نظام اسلامی است افزود: خوشبختانه امروز سازمان بسیج به ویژه بسیج حقوقدانان در عرصه کمک به دستگاه قضایی حضوری مناسب دارد و در راستای منویات مقام معظم رهبری و همچنین طرح تحول رئیس قوه قضاییه مبنی بر استفاده از نیروهای جهادی، انقلابی و بسیجی در عرصه‌های مختلف کمک به دستگاه قضایی به خوبی ورود پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه ما افتخار می‌کنیم در هر عرصه‌ای که دستگاه قضا نیاز به حضور بسیج داشته باشد با قاطعیت حضور پیدا می‌کند عنوان کرد: افتخار می‌‌کنیم که سازمان بسیج حقوق‎‌دانان به عنوان کمک کار در جهت گره‌گشایی از مشکلات حقوقی و قضایی مردم در کنار دستگاه قضایی باشد و اخیراً نیز در راستای کمک به سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی ورود خوبی داشته است.

بهرامی‌پور با بیان اینکه در آزادسازی زندانیان خوشبختانه اقدامات ارزشمندی انجام شده است گفت: در گام اول در هفته بسیج ۴۱ نفر و در سالروز شهادت سردار شهید سلیمانی ۱۲۰ نفر و امروز نیز ۱۲۲ نفر در سراسر استان به آغوش خانواده‌ها بازمی‌گردند.

وی افزود: با پشتیبانی سردار ریحانی فرماندهی محترم سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه فردا رزمایش کمک مؤمنانه با توزیع ۲۲۰۰ بسته معیشتی آغاز می‌شود که ۲۰۰۰ بسته به صورت اختصاصی بین خانواده‌های زندانیان نیازمند توزیع خواهد شد.

زندان ,

بهرامی‌پور با اشاره به اینکه خانواده تمام بانوانی که در بند نسوان حضور دارند و اطفال و نوجوانان مددجو از این بسته‌ها برخوردار می‌شوند بیان کرد: به مناسبت میلاد حضرت فاطمه(س) کارت هدیه ای از سوی بسیج حقوق‌دانان و بسیج جامعه زنان به این بانوان اهدا خواهد شد.

وی به حضور گروه جهادی حقوق‌دانان بسیجی متشکل از قضات خواهر، وکلای قوه قضاییه و اساتید حقوق و مشاوره آن‌ها به زندانیان اشاره کرد و گفت: رسالت و مهمترین هدف ما از این اقدام این است که فرهنگ سازی و بسیج عمومی دراین زمینه در جامعه ایجاد شود و خیران همچون موضوع مدرسه سازی در زمینه آزادسازی زندانیان نیز ورود کنند.

بهرامی‌پور با اشاره به اینکه امروز نیز با اقتدار اعلام می‌کنیم برای رسیدن به این هدف موفق شدیم عنوان کرد: بعد از اقدام بسیج حقوق‌دانان در کشور برخی دستگاه‌های حمایتی ورود پیدا کرده‌اند و در این عرصه نقش آفرینی می‌کنند و امیدوار هستیم سایر دستگاه‌ها و نهادها و گروه‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد نیز در زمینه آزادسازی زندانیان ورود پیدا کنند.

وی با بیان اینکه زندانیانی که آزاد می‌شوند غالبا محکومین مالی، محکومان غیرعمد و مجرمان غیرخطرناک به تشخیص مراجع قضایی هستند گفت: از پشتیبانی‌های ریاست محترم کل دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب که در پیگیری مشکلات مردم تلاش می‌کنند قدردانی می‌کنیم.

در پایان این مراسم دادستان کرمانشاه، رئیس سازمان بسیج حقوق‌دانان، گروه‌های جهادی متشکل از قضات و اساتید حقوق به ارائه مشاوره به زندانیان زن پرداختند.

/تسنیم

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :