به گزارش کلهرنیوز ، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه؛ این آکادمی در زمینی به مساحت حدود هزار و ۹۰۰ متر و با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در مجموعه ورزشی آزادی کرمانشاه احداث شده و در راستای ارائه خدمات توانبخشی، فیزیوتراپی و خدمات آموزشی فعالیت خواهد داشت.

در این آکادمی علاوه بر فیزیوتراپی و توانخبشی در راستای پشتیبانی از ورزش قهرمانی و سلامت همگانی امکان ارائه خدمات مشاوره ای در حوزه های تغذیه ورزشی، روانشناسی، پزشک ورزشی نیز فراهم شده است.

در حوزه توانبخشی به عنوان یکی از مجهزترین مراکز کشور امکان ارائه خدمات به ورزشکاران جهت بازگشت سریع به سطح آمادگی قبل از مصدومیت فراهم شده است و عموم ورزشکاران در سطوح مختلف با دارا بودن کارت عضویت فدراسیون پزشکی ورزشی می توانند از این خدمات استفاده نمایند.

افتتاح بیش از ۲۸۰ پروژه ورزشی در مناطق محروم استان

مدیرکل ورزش و جوانان کرمانشاه در حاشیه افتتاح آکادمی پزشکی ورزشی اظهار داشت: از ابتدای سال گذشته تاکنون ۲۸۲ پروژه ورزشی عمدتا در مناطق محروم و کمتر برخوردار استان احداث و ۵۴ هزار متر مربع به سرانه روباز ورزشی کرمانشاه افزوده شده است.

صابر رحیمی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با حمایت های خوب دولت و وزارت ورزش و جوانان هفت طرح ملی در استان در دست اجراست در حالی که قبلا تنها یک طرح داشتیم.

وی همچنین از افزایش مرکز مشاوره از ۲ مورد به ۹ مورد خبر داد و گفت: تعداد سمن های حوزه جوانان نیز از ۳۱ مورد به ۹۱ مورد افزایش یافته است.

مدیرکل ورزش و جوانان کرمانشاه یادآوری کرد: در استان خوشبختانه خیران ورزش یار هم به کمک ورزش استان آمده اند و امروز ۱۵ زمین چمن مصنوعی با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان آماده افتتاح و بهره برداری شده است.

رحیمی تصریح کرد: همچنین ۶۰ زمین فوتبال نیز در مناطق مختلف و در دورافتاده ترین نقاط کرمانشاه با کمک های خیران ورزش یار در دست احداث قرار دارد.

وی در پایان اظهار داشت: علاوه بر این موارد برای توسعه زیرساخت های ورزش استان ساخت دیواره صخره نوردی، پیست سوارکاری و اتومبیل رانی کرمانشاه هم در دست اقدام است که تاثیر شگرفی برای توسعه این رشته ها خواهد داشت.

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :