به گزارش کلهرنیوز، گلوریا مروتی فعال گردشگری در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان که با حضور معاون اول رئیس جمهور در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: اولین اقامتگاه بومگردی را در دالاهو احداث کردم و جز اقامتگاه ها‌ی برتر استان شناخته شده که در آن سه نفر مستقیم و ۱۰ نفر غیر مستقیم مشغول به کار می‌باشند، از استاندار کرمانشاه و دولت تدبیر و امید به دلیل حمایت‌ها در رونق بخشی به بخش گردشگری و ثبت جهانی اورامانات و تبت ملی تنبور قدردانی می‌کنم.

وی افزود: استان کرمانشاه به لحاظ گردشگری دارای ظرفیت‌های بالایی است که با وجود ۴۲۰۰ اثر تاریخی و قرار گرفتن در مسیر عتبات و عالیات، چهره استان در همدلی و وحدت بسیار زیبا است، وجود پتانسیل‌های مختلف در استان می‌طلبد دولتمردان برای بالفعل کردن آن‌ها تلاش بسیار کنند. پیشنهاد می‌کنم در شهرستان‌های استان که دارای استعداد‌های بسیاری در گردشگری است دولت زیرساخت‌های گردشگری را ایجاد و موانع را بردارد، برای تحقق این امر بخش خصوصی برای تحقق اهداف خود در عمران و آبادانی مناطق می‌کوشد، مردم این مناطق تبدیل به همکار و همراه دولت می‌شوند.

این فعال گردشگری در ادامه بیان داشت: این استان علاوه بر دارا بودن بیستون و در شرف ثبت جهانی اورامانات قرار گرفتن، لازم است با همت مسئولان محور ساسانی غرب کشور نیز به معرف جهانیان برسد و با توجه به تدوین سند بیست بیست که بنا بود به رونق گردشگری کمک کند و به دلیل شیوع کرونا از سوی سازمان جهانی گردشگری تعطیل شده انتظار می‌رود به آن توجه شود.

در ادامه فرج شهید مدیر عامل پتروپالایش آناهیتا بیان داشت: بحث این پروژه سال‌ها مطرح بوده است و در این راستا اقدامات مناسبی از مجموعه‌های بالادستی در گذشته انجام شده، اما به دلیل مشکل تامین منابع مالی به نتیجه نرسیده است، مستندات موجود نشان از حمایت‌های زنگنه و وزیر سابق کار بود با این وجود این پروژه آنقدر بزرگ است که نیازمند یک همت ویژه‌تر و توجه بیشتری است. این پروژه ۱۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری دارد که اگر در استان اتفاق بیفتد تحولات جدی ایحاد می‌کند و ۱۰ هزار شغل مستقیم و ۵۰ هزار شغل غیر مستقیم نیز ایجاد می‌کند.

وی گفت: حدود ۱۵۰ هزار بشکه نفت خام در شرایط فعلی با تبدیل به محصولات پتروشیمی که تحریم ناپذیر است، محصولی تولید می‌کند که قابلیت تحریم نداشته و کمک به تکمیل زنجیره است.

مدیر عامل شرکت پترو پالایش ابراز داشت: نیازمند صندوق توسعه مالی و بانک‌ها برای شروع کار هستیم که درخواست می‌کنیم در وحله اول مانعی که ایجاد شده برطرف شده و بانک‌هایی که توان دارند عاملیت موضوع را بگیرند، دو موضوع دیگر بحث استفاده از فاینانس خارجی است که مذاکراتی با طرف چینی برای تامین منابع مالی آن انجام شده است./تابناک

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :