به گزارش کلهرنیوز، نماز عبادی سیاسی جمعه امروز اول اسفندماه به امامت آیت الله مصطفی علما در مسجد جامع کرمانشاه اقامه شد.

آیت الله علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، در خطبه های اول نماز جمعه با اشاره به حدیثی از امام جعفرصادق(ع) همگان را به تقوای الهی و دوری از گناه سفارش کرد.

خطیب جمعه کرمانشاه با توجه به شهادت امام محمدباقر(ع) گفت: ایشان پایه گذار نهضت علمی بود و امام صادق(ع) آنرا کامل کرد.

آیت الله علما در ادامه بیان کرد: یکی از اهداف معصومین بالابردن سطح علمی و دینی مردم بوده است؛ هر چه انسان ضرر کرده بخاطر ناآگاهی و عدم بصیرت بوده است.

وی بااشاره به حدیثی از امام علی(ع) گفت: آگاهی دادن، بینش دادن و هوشیاری حاکمیت آور و سلطه آور است.

آیت الله علما در خطبه های دوم نماز از حضور دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب در استان تقدیر و تشکر کرد و گفت: امام(ره) از سال ۴۲ کلمه وحدت را مدام تکرار میکرد که وحدت جزو وظایفمان است.

خطیب جمعه کرمانشاه به اول اسفند سالروز شهادت شهید فضل الله محلاتی اشاره کرد و گفت: ایشان از اصحاب سابق امام خمینی(ره) و علمای انقلاب بودند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه به دوم اسفند، سالروز درگذشت مرحوم آیت الله کشتمند اشاره کرد و گفت: ایشان حق بزرگی به گردن انقلاب و خصوصا کرمانشاه دارد؛ خداوند به علو درجاتش بیفزاید.

خطیب جمعه کرمانشاه به فرمایشات مقام معظم رهبری خطاب به مردم تبریز اشاره کرد و افزود: انتخابات سال آینده باید پرشور برگزار شود؛ همه مردم چه راضی و چه ناراضی باید پای صندوق رای بیایند چون یک تکلیف انقلابی است./مرصاد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :