به گزارش کلهرنیوز، بهرام درویشی اظهار داشت: طرح آب رسانی سد گاوشان از محل سد گاوشان است و هدف اجرایی این طرح در واقع انتقال، تصفیه و ذخیره آب تصفیه شده است که در طی سال به ۶۳ میلیون متر مکعب میرسد و قرار بر این است که به طول ۲/۵ میلی متر مکعب در ثانیه برسد که هدف این طرح بر آن است که نیاز بخش آبی کرمانشاه را تامین کنیم.

وی در ادامه افزود: افق دید مجموعه تا سال ۱۴۱۵ است.
برای انتقال از سد گاوشان خطوط انتقال و بین خط و بین مخازن برقرار است، لازم است چند مخزن ساخته شود که حجم این مخازن حدود ۸۷/۵٠٠ مترمکعب در سطح شهر می‌باشد خطوط بین مخازن است که مقداری از آن انجام شده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه تصریح کرد: بخشی از این پروژه لنگ اعتبارات مورد نیاز است و بخشی از این پروژه هم دچار موارد تحریمی شد، چون یکسری از تجهیزات باید از کشور‌های خارجی تهیه گردد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: اگر چه موسسه خاتم النبیا خیلی از تجهیزات و قطعات این پروژه را خریداری کردند و بخش اندکی از آن باقی مانده است که در حال ورود به کشور می‌باشد. در واقع مجموعه ما تلاش می‌کند این طرح در اسرع وقت به بهره برداری برسد، اعتبارات سال جاری ۱۱۱ درصد رشد داشته است که با پیگیری‌های لازم بخشی از اعتبارات که در سال گذشته باقی مانده به اتمام می‌رسد.

درویشی تاکید کرد: تصفیه خانه‌ای که در حال ساخت آن هستیم و با بالاترین استاندارد‌های روز دنیا ساخته شده است، یکی از بهترین مراکز پالایش و ذخیره‌ی آب را در این تاسیسات به کار بردیم و تمام تلاش خود را به کار میبریم تا این تصفیه خانه وارد مدار شود، اما زمان دقیق آن را نمی‌توانیم اعلام کنیم، چون بخش‌های اعتباری و تجهیزاتی دارد. این پروژه می‌تواند شرایط شرب شهر را دگرگون کند و بسیار موثر باشد.

منبع: تابناک

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :