به گزارش کلهرنیوز، سعید نمکی در جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا استان که در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: سه پیک خطرناک را پشت سر گذاشته ایم، با وجود دشمنان خارجی نیرو‌های متعهد در حوزه‌های مختلف توانستند موج‌های این بیماری را یکی پس از دیگری مهار کنند.

وی با اشاره به اینکه هشدار‌های لازم جهت احتمال ورود یک گیک سنگین از بیماری کرونا پیش‌تر داده شده بود، افزود: ویروس کرونا ابعاد ناشناخته زیادی دارد و هنوز برای دانشمندان پیچیدگی آن مشخص نشده و مشکلات با واکسیناسیون نیز حل نخواهد شد؛ و ما در مجموعه وزارت بهداشت اجازه تزریق واکسن غیر استاندار را به مردم نخواهیم داد. از ابتدای شیوع کرونا و طرح موضوع تهیه واکسن پیش بینی کردیم که واکسن کرونا به ابزار سیاسی کشور‌ها تبدیل می‌شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه قرار داد خرید ٢ میلیون واکسن از کشور روسیه ٢ سال پیش منعقد شد، یادآور شد: تاکنون ۴۲۰ هزار دز واکسن از روسیه به جمهوری اسلامی ایران تحویل داده شده است؛ اما آن‌ها با وجود ظرفیت محدود در تولید واکسن کرونا در حال عقد قرارداد با سایر کشور‌ها هستند.

این مسئول افزود: ۲۰۰ هزار دز واکسن از چین وارد شده و قراردادی با هند برای ۲ میلیون دز دیگر بسته شد؛ اما تنها ۱۲۵ هزار دز به ایران تحویل شده است و باقی آن به دستور دادستان هند مبنی بر ممنوعیت صادرات واکسن کرونا در فرودگاه توقیف شده است.

وی از واکسیناسیون کادر درمان، بیماران صعب العلاج و سرطانی تا انتهای هفته آینده خبر داد و تصریح کرد: ۷۰۰ هزار دز واکسن دیگر از کوواکس با تأخیر و پس از سه هفته وارد کشور شده است، اکنون ۴۰۰ هزار نفر در کشور واکسینه شده اند و ۸۰۰ هزار تا ١ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در حال تزریق واکسن هستند./منبع: تابناک

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :