به گزارش کلهرنیوز، رامین پهلوانی در گفتگو با خبرنگار مرصاد، درباره علت عدم رعایت تعطیلی توسط اصناف اظهار داشت: واحدهای صنفی به دلیل گرفتاری‌های خاص خود تعطیلی را نمی پذیرند البته دولت هم هیچ اقدامی برای آنها انجام نداده است.

رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف کرمانشاه افزود: ۱۵ ماه است که دولت مالیات‌ را برای واحدهای صنفی نبخشیده و وام آنها را به تعویق نینداخته است در حالی که بیشتر صاحبان واحدهای صنفی جوان و مستاجر هستند.

پهلوانی گفت: در حالی که بحث تعطیلی واحدهای صنفی را مطرح می‌کنند چرا ادارات باز هستند بنابراین اگر می‌خواهند واحدهای صنفی تعطیل شوند بانک ها و اداره دارایی هم تعطیل شوند تا خیال اصناف آسوده شود و تعطیل کنند.

وی تصریح کرد: پس از ترک محل توسط بازرسان اتاق اصناف تنها حدود ۳۰ درصد واحدهای صنفی تعطیلی را رعایت می کنند.

 پهلوانی خاطرنشان کرد: در تعطیلی واحدهای صنفی باید گرفتاری های آنها نیز لحاظ شود زیرا اگر قوه قهریه را وارد کنیم مردم را بدبین تر خواهیم کرد.

وی افزود: این روش درست نیست باید زیرساخت‌ها تعریف و کمک های مالی انجام می شد.

پهلوانی گفت: پیش از این یک میلیون تومان تسهیلات به مردم داده و از محل یارانه ها کسر شد که با این اقدامات اوضاع درست نمی‌شود زیرا حداقل کرایه واحدهای صنفی سه میلیون تومان است که علاوه بر هزینه زندگی و کرایه خانه خواهد بود.

وی عنوان کرد: ورود قوه قهریه به این موضوع پاسخ نمی‌دهد زیرا کسبه هرچه در توان دارند همکاری می کنند.

پهلوانی با بیان اینکه چرا مردم در بازار حضور می‌یابند، به بی‌تدبیری دولت در آزادسازی مسافرت ها اشاره و تصریح کرد: نباید تنها اصناف را مقصر بدانیم.

وی افزود: صاحبان واحدهای صنفی مشکلات فراوانی دارند و نمی توان بیش از این به آنها فشار آورد.

پهلوانی گفت: بر اساس مصوبات ستاد کرونا اعلام شده که واحدهای تولیدی و خدماتی تعطیل نیستند که تلفن همراه  فروشی ها، لوازم الکترونیکی ها، پوشاک فروشی ها و… همگی مشمول آن می‌شوند.

رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به دستورالعمل جدید دولت در خصوص گروه یک ۲۸ هزار واحد صنفی باز خواهند بود که این تعداد بالا است.

پهلوانی خاطرنشان کرد: بهترین راهکار اعمال محدودیت قبل از تعطیلات عید بود و اکنون نیز که محدودیت ها اعمال شده باید به صورت بلاعوض مبلغی به کسبه داده شود تا در منزل بمانند.

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :