به گزارش کلهرنیوز، محمد ابراهیم شکیبا اظهار کرد: سالن واکسن مرکز بهداشت در حال آماده سازی است که به همراه رئیس دانشگاه علوم پزشکی و معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه از این مرکز تحت عنوان “مرکز واکسیناسیون تجمیعی معاونت بهداشتی” بازدید به عمل آمد، این مرکز در محوطه دانشکده بهداشت قرار دارد.

وی افزود: تا پنج شنبه همین هفته ٣۴ مرکز تجمیعی برای تزریق واکسن کووید ١٩ در استان آماده می‌شود. هر مرکز تجمیعی ١٠ تیم تزریق واکسیناسیون با تعدادی از نیرو‌های تلاشگر برای تزریق واکسن دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: در هفته‌های آینده قرار است با یاری خداوند تعداد واکسیناسیون ارتقا یابد، این مراکز تجمیعی با کمک استانداری و سایر دستگاه‌های استان در حال آماده سازی است.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه کار‌های بسیار خوب و زیربنایی انجام شده که امیدواریم روز پنج شنبه به بهره برداری برسد و روز دوشنبه آغاز به کار کنیم.

شکیبا با اشاره به اجرای طرح سلامت رمضان ١۴٠٠، یادآور شد: این طرح که همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان اجرا شد نظارت‌های بهداشتی بر فعالیت مراکز تهیه، توزیع و فروش موادغذایی و اماکن عمومی از جمله محل‌های تهیه و فروش زولبیا، بامیه، شیرینی سنتی، آش و حلیم، مساجد و اماکن متبرکه، رستوران ها، کبابی‌ها و اغذیه فروشی‌ها تشدید شد.

وی با بیان اینکه در این طرح تعداد ۳۹۷۵۲ بازدید توسط بازرسین بهداشت محیط از مراکز تهیه، توزیع وفروش موادغذایی و اماکن عمومی و سامانه‌های آبرسانی انجام شد، گفت: از تعداد بازدید‌های انجام شده، ۵۲۳۲ مورد صدور اخطار و معرفی واحد‌های صنفی متخلف به مراجع قضایی صورت گرفته است و تعداد۳۹۴ واحد متخلف پلمب شده است.

وی تاکید کرد: در طرح سلامت رمضان ۱۴۰۰ حدود ۳۷۹۰ کیلوگرم موادغذایی غیر مجاز وغیربهداشتی در استان کرمانشاه توقیف ومعدوم شده است.

منبع: تابناک

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :