به گزارش کلهرنیوز، علیرضا کاکاوند در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: طبق تعریف و مصوبه موجود،مشترکانی که مصرف آنها یک سوم الگوی مصرف که در الگوی مصرف در استان ۱۵ متر مکعب باشد، قبض آب صفر صادرمی شود.

وی افزود: اگر واحدمصرف آب بین صفر تا ۵ مترمکعب باشد مجانی حساب می شود.این عدد با محاسبه بدست آمده بدین معنا که یک خانواده رعایت کنند به این سقف از مصرف میرسند،این طرح از دی ماه سال گذشته آغاز و تا کنون حدود ۲۱ هزار مشترک مشمول این طرح شده اند و پول آب را پرداخت نمی کنند، پیش بینی ما این است که اگر مردم واقعا رعایت کنند این تعداد بیشتر هم می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه تصریح کرد:طبق مصوبه شورای اقتصاد قیمت آب ۷ درصد افزایش داشته با وجود اینکه هزینه ها چندین برابر بیشتر شده، شرکت آب و فاضلاب غیر دولتی است و باید از درآمده هزینه ها را پرداخت کند.

وی خاطر نشان کرد: طبق تبصره ۳ شورای اقتصاد شرکت آب و فاضلاب میتواند با هماهنگی شورای شهر مبالغی را مصوب و در فیش های آب بها درج و صرف هزینه های زیرساخت کند. متاسفانه این در تمام کشور و حتی شهرهای کوچک اجرا میشوداما در کلانشهر کرمانشاه که مرکز استان ما است اجرا نمی شود.

کاکاوند خاطر نشان کرد: شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه بیش از ۸٠ میلیارد طلب دارد که ۱٠ میلیارد مربوط به دانشگاه علوم پزشکی که کرونا را بهانه کرده در حالی که ۴ سال است پول پرداخت نمی کند و این عدم پرداخت بدهی ها سبب شده چند ماه نتوانیم حقوق نیروهای خود را پرداخت کنیم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه  اظهار کرد: بدهکاران شرکت از افراد دارای تمکن مالی و پاساژ های بزرگ هستند،مردم حتی در مناطق کم برخوردار و ضعیف در پرداخت آب بها تعلل نمی کنند،آب بها ارزان است مگر این که کسی رعایت نکند. قیمت آب به صورت پلکانی افزایش میابد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :