به گزارش کلهرنیوز به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، عبدالرضا مصری در گردهمایی فعالین ستاد حضرت آیت الله رئیسی در استان کرمانشاه ضمن تقدیر از تلاشهای شورای ائتلاف در انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشت: به نظر بنده تجربه اولی بود که با موفقیت شورای ائتلاف در استان کرمانشاه همراه بود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: اگر انتخابات مجلس شورای اسلامی یک مقدمه‌ای بر آثار و برکات شورای ائتلاف بدانیم اما اولین تجربه ساماندهی شده به نظر بنده انتخابات ریاست جمهوری بود که بحث های محلی، منطقه‌ای، بومی و قبیله ای در آن حاکم نبود و در تراز ملی شکل گرفت و شورای ائتلاف توانست به لطف خدا با برنامه ریزی بسیار درست و منسجم این توفیق را به دست آورد.

وی خاطر نشان کرد: امیدوارم این تجربه مفید گامی باشد تا تفرقه از میان برداشته شود و بتوانیم در کنار هم برای اهداف بزرگی که مد نظر مقام معظم رهبری است زمینه های اجرا را فراهم کنیم.

مصری بیان داشت: دکتر روحانی در خصوص گفتگوهای وین افاضاتی داشت و مثل همیشه برای برخی جای بسیار تعجب داشت، کسی که از واقعیت‌ها خبر دارد چرا چیز دیگری به مردم می گوید.

وی ادامه داد: ایشان در جایی از سخنانش اظهار داشت اگر فلان مشکل و فلان مشکل نبود در اسفندماه تحریم‌ها برداشته می‌شد و ادامه داد امروز یک سفره آماده است که باید در باز شود و مردم کنار این سفره بنشینند و بعد هم می‌گوید ما اقداماتی انجام دادیم که در گزارش اخیر وزارت خارجه آمده و مردم می توانند بخوانند و ببینند.

مصری بیان داشت: چند نکته در این مسئله وجود دارد اولاً این همه خوش خیالی و خوشبینی نسبت به مذاکراتی که اوج آن برجام بوده و یک معامله بسیار بدی را مذاکره می نامند جای تعجب است که هنوز او را به این نام می خوانند، مذاکره یک گفتگو است اما زمانی که یک تعهد سنگینی ایجاد می‌کند دیگر مذاکره نیست بلکه معامله است.

وی افزود: در معامله باید ببینیم چه می گوییم و برابری ارزش کالاهایی را که قرار است بدهیم بسنجیم و اگر این برابری در ذهن ایجاد شد کالا با پول رد و بدل می‌شود لذا دیگر مذاکره نمی‌کنیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در معامله برجام چه به سر ما آمد! همان که رئیس‌جمهور گفت همه تحریم‌های ظالمانه برداشته می‌شود کلمه ظالمانه بر این اشاره دارد که ما با یک ظالم داریم معامله می کنیم نه با رفیق.

وی اذعان داشت: اینکه خود را قهرمان نشان دهیم یک اشتباه استراتژیک است حال می خواهد از روی سهو باشد یا از روی عمد.

مصری گفت: اینکه رئیس جمهور گفت سفره ای افتاده فقط باید درب باز شود و مردم بر سر آن بنشینند یعنی اوج تفکر احتیاج و اوج تفکر اینکه سفره ما را فقط غربی‌ها می‌توانند آنرا پهن کنند و سر سفره بنشینیم و خودمان هیچ خاصیتی نداریم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این بدان معنا است که اگر درب به روی غربی ها باز نشود این سفره خالی است این کلام رئیس جمهور همانند مابقی صحبت هایش مغایر نور امیدی است که مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی به آن اشاره دارد و می‌فرماید ما همه چیز داریم و باید تلاش کنیم و وابستگی به نفت نداشته باشیم و اشتغال و تولید در کشور را توسعه دهیم و شاه بیت کلام مقام معظم رهبری تولید ملی است که چند سالی است بر روی آن بحث دارند.

وی تصریح کرد: تولید یعنی رفع نیازها، یعنی سفره را خودمان بچینیم و موادش را خودمان سر سفره بگذاریم و تولید کنیم و به قول معروف آنچه که خود داریم ز بیگانه تمنا نکنیم.

مصری اظهار داشت: اما این تفکر ۸ سال است که در کشور ما حاکم است و عده‌ای شبها را به جای اینکه رو به قبله بخوابند به سمت آمریکا می‌خوابند و هیچ امید و اعتقادی هم به این ملت ندارند.

وی خاطر نشان کرد: این برادر ما چشمش به دست بیگانه است و نظرش این است اگر درب را به روی غربیها باز نکنیم سفره ای در کار نیست.

مصری اذعان داشت: رئیس‌جمهور در جای دیگری می‌گوید مردم گزارش وزارت خارجه را ببینند حال خودش گزارش را تهیه کرده و خودش گزارش می‌دهد این چه سودی دارد! از رئیس‌جمهور خواهش می کنم گزارش دبیرخانه شورای امنیت ملی را در رابطه با مذاکرات برای مردم روی سایتها بارگذاری کند تا مردم قضاوت کنند.

وی گفت: در گفتگوهای وین چند دور مذاکره کردند و هر بار اعلام می‌کنند که همه تحریم های ظالمانه برداشته می شود و بنده به صراحت و مستند به شما عرض می کنم همه اینها دروغ است و بر اساس اسناد این مذاکرات، یک تحریم هم لغو نمی شود.

مصری افزود: طرف مقابل هم به صراحت گفته ما تحریم ها را لغو نمی کنیم تحریم‌های کنگره که به هیچ عنوان لغو نمی شوند به تحریم‌های ترامپ هم دست نمی زنیم، قسمتی از تحریم‌ها را هم که خودتان در برجام پذیرفته بودید.

وی عنوان کرد: بیش از ۵۰۰ تحریم را آقایان در وین پذیرفته اند که باقی باشد بعد می‌گویند سفره افتاده بفرمایید در را باز کنید!

مصری بیان داشت: مقامات طرف خارجی مرتب اعلام می‌کنند ما تضمینی برای پایداری این مذاکرات به ایران نمی دهیم یعنی ممکن است الان معامله انجام شود شما پول کالا را بدهید طرف مقابل پول را بگیرد اما اختیار داشته باشد که کالا را تحویل ندهد.

وی گفت: در وین آقایان یکسری تعهدات سنگین را پذیرفته‌اند و تعهد کردند که ظرف ۴۸ ساعت ایران به این تعهدات عمل کند و طرف مقابل درخواست کرد باید سانتریفیوژها را نابود کنید، اورانیوم ۲۰ درصد و ۶۰ درصد را تحویل دهید اما طرف مقابل فقط عنوان کرده من برخی از تحریم‌ها را متوقف می‌کنم و تضمینی نمی‌دهم و اینجا بحث لغو نیست بلکه این معامله و مذاکره و تحمیل شرایط است.

مصری خاطر نشان کرد: حال آقای رئیس‌جمهور تاسف می خورد که نتوانسته این توافق را انجام دهد و به زعم بنده متاسف است از اینکه در مقابل غربی‌ها تسلیم نشده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: خداراشکر مجلس انقلابی بیدار است و سکاندار این انقلاب و ملت زنده فکری است نه حیاتی و می‌تواند این کشتی را آنطور که دشمن نمی خواهد هدایت کند.

وی بیان داشت: آقایان ناراحت هستند که با هوشیاری رهبری و مردم نتوانستند ضربه آخر را بزنند و کنار بروند.

مصری تصریح کرد: اگر قصد دارند با برجام بر گردند باید تحریم هایی که بعد از برجام تحمیل شده برداشته شود اما طرف مقابل قبول نمی‌کند و هیچ تضمینی هم نمی‌دهد در مقابل این بی عهدی های غربی‌ها یکبار امتحان پس داده ایم چه اصراری داریم بر اینکه ضربه دوم را هم به ما بزنند.

وی گفت: رئیس‌جمهور در قسمت دیگری از سخنانش گفت پیامبر(ص) با برخی ها عهد می بست و آنها می شکستند، این استدلال است چرا که پیامبر(ص) با کسی که عهد شکست دوباره عهدی نبست و مسلمانان در مقابل آن ها ایستادند.

مصری خاطر نشان کرد: روزی گزارش شورای امنیت ملی ایران باید منتشر شود آن زمان خواهید دید که بازی گزارش وزارت خارجه چه بوده است که اگر گاهی ذره ای به سوء نیت افرادی شک می کردیم این شک ما تبدیل به یقین خواهد شد.

وی افزود: اینجا بحث دیدگاه نیست یک دیدگاه اصلاح‌طلب است و یک دیدگاه اصولگرا است که چارچوب هیچ‌کدام مشخص نیست و یک فضای فکری است که هیچکدام نه منشور دارند و نه برنامه‌ای برای آنها تعریف شده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اعتقاد بنده این است که یک جریان سوم وابسته که هیچ ارتباطی با جناح‌های سیاسی کشور ندارند در حال برنامه‌ریزی هستند، مدتها کشورما نه دست اصول گراها بوده و نه دست اصلاح‌طلب‌ها، بلکه دست فرصت طلب ها بوده است.

وی اظهار داشت: آنچه که آقایان توافق می خوانند من تسلیم می نویسم و تعجب می کنم رئیس جمهوری که ۱۵ ماه است با مردم خودش هیچ مذاکره ای ندارد رفته پشت تلویزیون از آنجا مملکت اداره می‌کند که شاه هم اینطور مملکت اداره نمی‌کرد.

مصری ادامه داد: حال این آقا از مذاکره با کشورهای دیگر خبر می‌دهد کشورهای دیگر چه تعهد می کنند، هیچ، با اطمینان عرض می‌کنم هیچ تضمینی برای مذاکرات وجود ندارد که عمل بشود یا نشود اما تضمینی که انجام می‌دهیم آنچه که داریم باید ۴۸ ساعت به آنها تحویل دهیم و آنچه که آنها می‌دهند وعده و وعید است.

وی افزود: آنها گردش دلار را اصلاً برای ما نمی‌پذیرند که ما بتوانیم دلار از بانک ها رد و بدل کنیم گفته اند ما از طریق سایت می توانیم نفت را معامله کنیم حال ما نفت را معامله کردیم وقتی اجازه نمی‌دهند پول آن را بگیریم هیچ ارزشی برای ما ندارد چرا که الان چندین سال است که ۷ میلیارد دلار ما دست کره جنوبی است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در برجام تعهد کردیم که راکتور اراک برچیده شود به شکلی که غربی‌ها می‌خواهند و بازمهندسی شود به جای آب سنگین و ما بتوانیم از رآکتور اراک استفاده کنیم، گفتند ما هزینه پرسنل را می‌دهیم اما تاکنون یک پیچ دو سانتی نه از اروپا و نه از آمریکا به ما ندادند طراحی هم نشده حتی می‌گوئیم اجازه دهید سوختی را که قرار شده برای راه اندازی به ما بدهید خودمان تولید کنیم اما اجازه این کار را هم نداریم، این چه توافقی است!

مصری خاطر نشان کرد: یک فضایی را برای ما ترسیم می‌کنند که همش دروغ است در توافق جدید ۵۱۷ تحریم ریشه دار برداشته نمی شود.

وی افزود: آمریکا برنامه ۲۰ ساله، ۵۰ ساله و ۱۰۰ ساله دارد این طور نیست که یک نفر بدون برنامه تحریمی را علیه کشور ما اجرا کند، اگر ترامپ نبود هر شخص دیگری هم بود این تحریم‌ها را اعمال می‌کرد.

مصری گفت: بعد از ترامپ دولت آنها تغییر پیدا کرد چرا این همه تحریم علیه ما انجام می‌شود مگر نمی‌گویند ما ترامپ را قبول نداریم برجام را قبول داریم بنابراین بدون مذاکره به برجام برگردند.

وی اظهار داشت: حتی تحریم‌هایی که در دولت بایدن نیز ایجاد کردند را برنمی دارند و تعهدی برای اینکه تحریم‌های جدید را دوباره بر اعمال نکنند، ندارند، این چه معامله‌ای است!

مصری گفت: آقای روحانی به مردم بگو تحریم‌های کنگره، تحریم‌های ترامپی، تحریم‌های ارزی و محدودیتهای نظامی لغو نمی‌شوند.

به گفته نایب رئیس مجلس شورای اسلامی برابر برجام از نظر زمان بندی اولین تعهد این بود که پس از ۶ سال، امسال تحریم های تسلیحاتی متعارف ما برداشته شود اما الان می‌گویند که این ها را بر نمی داریم.

وی گفت: امیدواریم دولت آینده به سر نقطه اولین نسخه شفابخش این کشور یعنی اقتصاد مقاومتی و توجه به داخل برگردد و سفره را با توان ایرانی بچیند.

مصری بیان داشت: تمام زندگی ۸ ساله رئیس جمهور ما یا “اگر” بود و یا “باید” این در حالی است که خود ایشان اختیار داشت و باید کار انجام می داد.

وی ادامه داد: اینها همیشه با ترس وارد صحنه شدند نه با برنامه و توانمندی و همیشه مردم را ترسانده اند چنانکه می‌گفتند اگر رئیسی رای بیاورد نصف خیابان را برای خانم‌ها و نصف دیگر را برای آقایان قرار می دهد اما مردم این بار هوشیار بودند.

مصری خاطر نشان کرد: اگرچه خیلی ها قصد دارند این انتخابات را پیروزمندانه نشان ندهند اما اینکه با این همه سختی معیشت و تنگی معیشت که ۸ سال دولت برای مردم ایجاد کرد با شور پای کار آمدند و نشان دادند که امید به انقلاب، اسلام، رهبری و خدمتگزاران دارند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در دولت آینده سهم خواهی ها را کنار بگذاریم و تعریف جدیدی از باهم بودن را به منصه ظهور برسانیم و هرکس هر کمکی که از دستش می آید به دولت داشته باشد.

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :