به گزارش کلهرنیوز، آیت الله مصطفی علما در خطبه های این هفته نماز جمعه کرمانشاه ضمن توصیه همگان به تقوای الهی اظهار داشت: حضرت علی(ع) که پس از پیغمبر اکرم(ص) خلاصه تقوا است و در زمین و آسمان مانندی ندارد فرمودند یکی از خصوصیات اهل تقوا این است که همواره دغدغه خاطر دارند.

وی با اشاره به سخن یکی از علما مبنی بر اینکه دیگران از دست و زبان اهل تقوا در امان هستند، افزود: اگرچه باید به دیگران تذکر داد اما از دیگر خصوصیات اهل تقوا این است که دیگران از شر دست، زبان، فکر و نقشه وی مصون باشند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: بیست و پنجم تیرماه سالروز آغاز هفته بهزیستی و روز تامین اجتماعی به عنوان دو مرکز خدمت رسانی است.

آیت الله علما با بیان اينکه از مراکز بهزیستی بازدید کرده ام، تصریح کرد: پیرزنان و پیرمردان، معلولان، کودکان کار و کودکان کوچک در این مراکز جمع شده اند. وی افزود: اگر می توانیم به بهزیستی کمک کنیم زیرا ضعفا در این مراکز هستند.

امام جمعه کرمانشاه خاطرنشان کرد: بیست و ششم تیر ماه نیز سالروز تاسیس شورای نگهبان است که حافظ انقلاب، نظام، اسلامیت و جمهوریت و ولایت فقیه است.

 آیت الله علما گفت: همچنین شورای نگهبان حافظ اصل انقلاب و خون هایی است که در راه خدا ریخته شده است.

 وی عنوان کرد: امام راحل درباره شورای نگهبان فرمودند شورای نگهبان صد درصد مورد تایید من است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: بیست و هفتم تیر ماه سالروز تاسیس نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در سال ۶۹ است.

آیت الله علما گفت: نهم ذی الحجه روز دعا، نیایش و روز عرفه و سالروز شهادت حضرت مسلم ابن عقیل است که آن را فراموش نکنیم.

 وی افزود: همچنین دهم ذی الحجه روز عید قربان است که در این روز نماز عید هم اقامه خواهد شد.

آیت الله علما با بیان اينکه مسئولان نباید توصیه های رهبر انقلاب را فراموش کنند بلکه باید آن را آویزه گوش خود قرار دهند، خاطرنشان کرد: همه ما باید بدانیم که نسبت‌ به اشتغال، مسکن و ازدواج جوانان وظیفه داریم و باید به این تکلیف دینی و قانونی خود عمل کنیم.

وی افزود: به فرموده مقام معظم رهبری جوانان را فراموش نکنیم بلکه برای آنها ضمن ایجاد اشتغال، سرپناهی ولو ۴۰ یا ۵۰ متری فراهم کنیم و برای ازدواج آنها تدبیر کنیم.

آیت الله علما گفت: فرمایشات رهبر انقلاب درباره جوانان در گام دوم انقلاب باید در خاطر مسئولان باشد تا بدانیم نسبت به این عزیزان تکلیف داریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به سالروز درگذشت آیت الله کاشانی تصریح کرد: این عالم بزرگ حق زیادی بر گردن ملی شدن صنعت نفت ایران دارد زیرا در زمان طاغوت انگلیس قراردادی با ایران منعقد کرده بود که طی آن صد سال نفت کشور باید در اختیار انگلیسی‌ها قرار می‌گرفت اما آیت‌الله کاشانی کفن پوشید و قیام کرد و با ملی کردن صنعت نفت مانع این قرارداد ننگین شد./مرصاد

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :