به گزارش کلهرنیوز ، آیت‌الله مصطفی علما در خطبه‌های نماز جمعه کرمانشاه، هیچ کرامتی را بالاتر از تقوا ندانست و اظهار داشت: دوم شهریور آغاز هفته دولت است که مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته تذکراتی به دولت‌ها داده‌اند.

خطیب جمعه کرمانشاه تقویت ارزش پول ملی و رونق سفره‌های مردم را از جمله تذکرات مقام معظم رهبری به دولت بیان کرد و افزود: بیانیه گام دوم انقلاب که توسط مقام معظم رهبری نگارش شده دستورالعمل خوبی برای دولت است.

امام جمعه کرمانشاه با تشکر از همه هیئت‌ها عزاداری محرم بیان کرد: هیئت‌های عزاداری با وجود کرونا وظیفه خود را انجام دادند که در این هیئت‌ها اغلب جوانها مدیریت را برعهده داشتند و به پاس این زحمات مورد عنایت امام حسین(ع) قرار خواهند گرفت.

علما با اشاره به مناسبت سی‌ام مرداد و روز مساجد گفت: مساجد را با رونق نگهداری کنیم زیرا مسجد سنگر است و مقام معظم رهبری در پویش کمک مومنانه فرمودند که مساجد دست به کار شوند و در زمان پیامبر اسلام(ص) مساجد مرکز کارها و تصمیم‌گیری‌‌‌ها بود.

خطیب جمعه کرمانشاه به مناسبت‌های ۳۱ مرداد و روز صنعت دفاعی، یکم شهریور و سالروز شهادت مرحوم لاجوردی، دوم شهریور و شهادت مبارز انقلابی سید علی اندرزگو است و چهارم شهریور روز کارمند اشاره کرد.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه دو روایت برای تاریخ شهادت امام چهارم شیعیان وجود دارد گفت: یکی از این روایت‌ها امشب را تاریخ شهادت امام علی بن حسین(ع) بیان کرده است.

علما زهد، بی‌رغبتی به دنیا، سجده‌های طولانی را از ویژگی‌های امام سجاد(ع) بیان کرد و افزود: بخشی از هدایت حادثه کربلا توسط این امام انجام شد و در تاریخ آمده که حضرت صد خانواده را اداره می‌کرده است./تسنیم

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :