به گزارش کلهرنیوز، بهرام عین اللهی امروز در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با کرونا استان کرمانشاه که در محل استانداری برگزار شد، اظهار داشت: خاطره خوش حماسه مردم کرمانشاه در دوران دفاع مقدس به خصوص در عملیات مرصاد که اجازه نفوذ منافقین را به این مرز و بوم ندادند، فراموش شدنی نیست.

وزیر بهداشت افزود: بیستون نمایانگر قدرت و هنر ما ایرانیان است و نشان می دهد می توانیم بهترین های دنیا باشیم.

وی در ادامه به رشادت‌ها و از خودگذشتگی های مدافعین سلامت در روزهای کرونایی اشاره و خاطر نشان کرد: این رشادت ها علی رغم تحریم ها نمایانگر ایستادگی و مقاومت است و همین امر سبب شده حرکت آنها به یک فرهنگ تبدیل شود که هدفشان مادیات نیست.

وزیر بهداشت افزود: تا کنون در راه سلامت مردم بیش از ۲۰۰ شهید را در کادر درمان تقدیم کرده ایم اما همچنان شاهد از خودگذشتگی این قشر هستیم.

عین اللهی بیان داشت: امروز روز جهاد فی سبیل الله و کمک به مردم است، دیدن مرگ و میر مردم تلخ ترین خاطرات این دوران است.

وی از مسئولین خواست تا در این شرایط خواب نداشته باشند و گفت: بدون شک هر کس نقش خوبی در این دوران ایفا کند در تاریخ ماندگار خواهد بود.

عین اللهی در بخش دیگری از سخنان نقش واکسیناسیون را در کنترل بیماری کرونا مهم دانست و افزود: خوشبختانه با تلاش و همدلی دولت آیت الله رئیسی جهشی در تولید و ورود واکسن شکل گرفته و در حال حاضر سیل واکسن کرونا به سمت کشور سرازیر شده است.

وزیر بهداشت اظهار داشت: با توجه به‌ اینکه در دنیا ثابت شده که واکسیناسیون نقش مهمی در کنترل بیماری کرونا دارد لذا باید تلاش خود را بر سرعت بخشیدن بر روند واکسیناسیون در کشور بیشتر کنیم.

وی همچنین به فراوانی واکسن کرونا در استان‌های کشور اشاره کرد و بیان داشت: باید تعداد مراکز واکسیناسیون کرونا را افزایش دهیم چرا که هر دقیقه برای واکسیناسیون کرونا دارای اهمیت است.

عین اللهی نقش همکاری و همدلی مردم را در تسریع روند واکسیناسیون بسیار موثر دانست و اذعان داشت: بر این اساس در هفته جاری توانستیم رکورد واکسیناسیون دنیا را با هفت میلیون و ۹۰۰ هزار دُز به خود اختصاص دهیم در حالی که تا قبل از این رکورد با ۶ میلیون دوز در دست آلمان بود.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه باید به سمت قرنطینه هوشمند حرکت کنیم، گفت: بدون شک با انجام واکسیناسیون تمام گروه ها می توانیم به این مهم دست پیدا کنیم و به این ترتیب دلیلی برای عدم تردد، مسافرت و امورات اجتماعی نیست.

عین اللهی اظهار داشت: در این روش دیگر نیازی به تعطیلی و عدم فعالیت کارخانه ها و دیگر مراکز اقتصادی نیست و می توانند مانند گذشته و بدون اعمال محدودیت ها به فعالیت خود ادامه دهند.

وزیر بهداشت انجام امورات فرهنگی را از الزامات دانست و گفت: انجام آموزش به صورت مجازی به خصوص در رشته های پزشکی کاربردی ندارد لذا باید برای بازگشایی دانشگاه‌های علوم پزشکی به صورت حضوری اقدام‌کنیم.

وی در ادامه دانشگاه علوم پزشکی را جزو دانشگاه های تیپ یک دانست و بیان داشت: با توجه به بازدیدی که امروز داشتیم و رشد و توسعه ای که مشاهده کردم به نظر بنده دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه جزو دانشگاه های تیپ یک کشور محسوب می شود.

عین اللهی خاطر نشان کرد: ما نیز به به این دانشگاه جهت توسعه کمک خواهیم کرد و پیگیر تکمیل پروژه های نیمه تمام، احداث بیمارستان در روانسر و همچنین پیگیر راه اندازی پایگاه هوایی فوریت های پزشکی در منطقه اورامانات خواهیم بود./مرصاد

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :