به گزارش کلهرنیوز، دکتر سارا شاه آبادی ، با اشاره به شروع واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال از روز گذشته (۲۸ شهریور) گفت: تاکنون بیش از ۳۵۰۰ دانش آموز به مراکز واکسیناسیون مراجعه و واکسینه شده اند.

وی افزود: واکسن تزریقی برای این دانش آموزان “سینوفارم” است که مطالعات آن انجام شده و تایید تزریق آن برای گروه سنی کمتر از ۱۸ سال توسط سازمان بهداشت جهانی اعلام شده است.

شاه آبادی جمعیت دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال استان را ۱۵۰ هزار نفر اعلام و تصریح کرد: ظرفیت تزریق روزانه ۶۰ تا ۷۰ هزار دوز واکسن را در استان داریم و امیدواریم با استقبال خوب دانش آموزان بتوانیم ظرف مدت کوتاهی این رده سنی را واکسینه کنیم.

وی با بیان اینکه سویه های جدید کرونا عمدتا سنین پایین را درگیر می کند، گفت: ابتدای شروع کرونا بیشتر سالمندان در معرض خطر بودند، اما با جهش های صورت گرفته این سنین پایین‌تر هستند که بیش از همه در معرض خطرند.

شاه آبادی گفت: متاسفانه بسیاری والدین این تصور را دارند که کرونا برای کودکان و نوجوانان چندان خطرآفرین نیست، در حالیکه تعداد کودکان بستری در بیمارستان دکتر محمدکرمانشاهی در حال حاضر نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از سه برابر افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: کودکانی را مشاهده می کنیم که با عوارض بسیار کرونا دست به گریبانند و ریه های آنها دچار آسیب های جدی شده است.

شاه آبادی گفت: در حال حاضر با وجود سویه جدید کرونا یا همان کرونای دلتا کودکان و نوجوانان هم مانند بزرگسالان در معرض خطر هستند و باید برای مقابله بهتر برای آنها واکسن تزریق شود.

/ایسنا

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :