به گزارش کلهرنیوز، بهمن خدادادیان در گفتگو با خبرنگار مرصاد، اظهار داشت: مهمترین چالش زیست محیطی و بهداشتی کرمانشاه موضوع فاضلاب است ‌که با ورود به آبشوران هم آلودگی های زیست محیطی ایجاد و هم به مزارع سبزی کاری ورود کرده است.

کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه افزود: با توجه به کمبود آب و خشکسالی، فاضلاب تصفیه شده سرمایه بزرگی است و می تواند به عنوان منبعی خوب برای فضای سبز و آبیاری کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد.

خدادادیان تصریح کرد: به طور جدی موضوع تصفیه خانه فاضلاب کرمانشاه را از طریق نمایندگان مجلس و حوزه معاونت اجتماعی استانداری پیگیری می کنیم تا در سفرهای آینده رئیس دولت و هیئت وزیران عنوان شود و پروژه ناتمام تصفیه خانه فاضلاب کرمانشاه به سرانجام برسد.

وی عنوان کرد: فاز اول پروژه تصفیه خانه فاضلاب کرمانشاه فعال است اما فاز دو و سوم به دلیل کمبود بودجه هنوز ساخته نشده است.

کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه گفت: از طریق خطوط جمع آوری فاضلاب سطح شهر باید مانع ورود فاضلاب شد و تنها باید آبهای فصلی ناشی از بارش باران در مناطق بالادستی، سیلاب و روان آبها در آبشوران دیده شود.

خدادادیان خاطرنشان کرد: فاز یک خطوط جمع آوری فاضلاب اکنون به صورت نیمه کاره فعال است و باید بتوان در پایین دست هم برای کشاورزی، صنعت و آبیاری شهری مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه پروژه تصفیه خانه فاضلاب کرمانشاه مشکل اعتباری دارد، افزود: پیگیری های لازم در این باره انجام نشده و تخصیص های بودجه ای صورت نگرفته و نیمه کاره مانده رها شده است.

خدادادیان تصریح کرد: در مواردی هم تخصیص های بودجه ای پروژه تصفیه خانه فاضلاب کرمانشاه صرف هزینه تعمیرات و نگهداری تجهیزات آن شده در نهایت این پروژه روی دست دولت و متولیان آب و فاضلاب کرمانشاه مانده و هنوز برای آن فکر اساسی نشده است اکنون هم وضعیت فاضلاب شهر کرمانشاه از نظر زیست محیطی نگران کننده مخصوصا امسال که خشکسالی بود و  دیگر آبی در رودخانه نمانده و چشمه ها و قنوات همه خشک شده اند.

خدادادیان گفت: در حال حاضر در رودخانه قره سو تنها فاضلاب وجود دارد که در زمین های پایین دست هم برای کشاورزی و باغداری مورد استفاده قرار می گیرد و اثرات کوتاه و بلندمدت آن به جامعه و سلامت مردم بازمی گردد‌.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :