به گزارش کلهرنیوز، محمد رشیدی امروز چهار شنبه در نشستی با اصناف استان کرمانشاه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس اظهار داشت: از آنجا که اصناف جزو اقشار گرانمایه و سرمایه های استان محسوب می شوند باید مورد تکریم قرار بگیرند و به این منظور هر سه ماه یکبار با روسای اصناف مختلف برای حل مشکلات آنها جلسه ای برگزار خواهیم کرد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی افزود: اصناف ما مظلوم هستند و بسیار دردناک است که از طرف مسئولان مورد بی احترامی قرار بگیرند چطور است که در حوادث مختلف از جمله سیل، زلزله و … اصناف در صف اول کمک رسانی قرار دارند اما در مواجهه آنها با مشکلات باید مورد بد رفتاری قرار بگیرند.

وی کرمانشاه را مهد مهمان نوازی برای استان‌های همجوار دانست و خاطر نشان کرد: استان کرمانشاه برای استان‌های همجوار همواره توسعه به همراه داشته است و برای آنها خدمات شایسته ای ارائه کرده است لذا شایسته نیست برخی نمایندگان این استان‌ها به ناحق قضاوت کنند البته لازم و ضروری است بدانند استان ما الگو بوده، هستیم و خواهیم بود و چه بخواهند و چه نخواهند استان کرمانشاه مرکز رشد و توسعه غرب کشور است.

رشیدی بیان داشت: خوشبختانه امروز ظرفیت خوبی در مجلس شورای اسلامی برای استان کرمانشاه ایجاد شده است و همانطور که پیش از انتخابات به مردم قول دادم اولین کار بنده تلاش جهت برگرداندن اقتدار کرمانشاه است.

وی ادامه داد: با تلاش دیگر نمایندگان امسال اتفاقات خوبی در بحث بودجه استان رخ داد تا بتوانیم در روند توسعه استان تسریع ایجاد کنیم.

این نماینده مجلس گفت: اینکه امروز دو نفر از نمایندگان کرمانشاه جزو اعضای هیات رئیسه مجلس هستند بی سابقه بوده و باید از آن به بهترین نحو استفاده کنیم.

رشیدی اظهار داشت: لحاظ کردن ۲۰ درصد معافیت مالیاتی برای تولید کنندگان و همچنین تصویب معافیت اصناف تا سقف سود سالیانه ۱۰۰ میلیون تومان از اقدامات خوب مجلس بوده که نمایندگان کرمانشاه در آن حضور داشتند.

این نماینده مجلس در بخش دیگری از سخنانش خواستار تسریع در تغییر مدیریت اجرایی استان شد و بیان داشت: از آنجا که طی یکسال و نیم گذشته استانداری هیچگونه همکاری و همدلی را با بنده نداشته است لذا در جلسات استانداری حاضر نشدم.

وی افزود: قهرمان شدن در فضای مجازی راحت است اما باید بتوانیم در عمل کار انجام دهیم و این مهم است.

رشیدی خاطر نشان کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر در تولید و ایجاد فضای کسب و کار و همچنین حوزه اصناف کارها روی زمین‌مانده است.

وی ادامه داد: مردم در انتخابات حاضر شدند و رای دادند تا تغییر به وجود آید لذا در همین راستا پیگیر تغییر مدیریت اجرایی استان هستم چرا که با مدیریت فعلی به جایی نخواهیم رسید و امید است با مدیر جدید بتوانیم با انگیزه مضاعف کارها را با سرعت بیشتری پیش ببریم.

وی گفت: با شوآف و نمایش دادن نمی شود برای مردم کار انجام داد به حمدالله مردم ما نیز بر این مساله آگاه هستند.

رشیدی در بخش دیگری از سخنانش با توجه به مشکلات مطرح شده از سوی اصناف مختلف استان گفت: این مشکلات باید در جلساتی با حضور مدیران اجرایی حل و فصل شود چرا که مردم کرمانشاه نیاز به آرامش دارند و باید برای حل مشکلات آنها به صورت جدی پیگیر باشیم.

رشیدی تصریح کرد: بخشی از مشکلات مطرح شده در خصوص ساماندهی دستفروشان و ضایعاتی های سطح شهر بود که این کار بر عهده شهرداری و استانداری است که برای رفع آنها باید اقدامات لازم صورت بگیرد هر چند ۴ سال در این خصوص فقط شعار دادند و کاری را از پیش نبردند.

وی افزود: متاسفانه در حوزه شهرداری و شورای شهر نیز مشکلاتی داریم و توقع داریم که با همدلی و همراهی مشکلات را مرتفع کنند و به سوی توسعه شهری حرکت کنند.

رضا سلیم ساسانی رئیس اتاق اصناف کرمانشاه نیز ضمن قدردانی از حضور  نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی به جهت اهمیتی که به اصناف و رفع نیازها و مشکلات آنها دارند، اعلام کرد در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین درخواستها و مشکلات اصناف تشکیل جلسات منظم و تحلیل و آسیب شناسی جدی برای مشکلات اصناف و بازاریان است که با حضور دستگاه های اجرایی می تواند راهگشا باشد.

در این جلسه درباره مسائل مختلف صنعت پوشاک، نظارت بر اصناف، ساماندهی دست فروشان و ضایعات فروشان و … صحبت شد.

گفتنی است نماینده مجلس شورای اسلامي در این جلسه نسبت به‌ رفع مشکلات اصناف کرمانشاه قول مساعد دادند.

 /شبکه اطلاع رسانی مرصاد

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :