به گزارش کلهرنیوز، شبکه اطلاع رسانی مرصاد آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت همگان به تقوای الهی اظهار داشت: تمام کتب و قوانین آسمانی برای خروج بندگان از تاریکها و ظلمات نفس به سوی فضای نورانی است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه افزود: همانطور که رسول خدا(ص) فرمود”خدای تبارک و تعالی مرا تربیت کرد” اهمیت این موضوع را نی رساند، لذا باید تربیت متکی به پروردگار باشد چرا که در غیر اینصورت فایده ای نخواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: تربیت و اصول تربیت باید متکی به وحی باشد و این نوع تربیت نتیجه می دهد و انسان ها را از ظلمات به سوی نورانیت سوق می دهد.

آیت الله علما گفت: رهبرمعظم انقلاب راجع به علامه حسن زاده آملی فرمود ایشان سالک توحیدی بود یعنی تمام کارهایش بر اساس توحید و وحی بود.

وی ادامه داد: اسباب و ابزار خروج از ظلمات به سوی نور، اندیشه و فکر توحیدی است و همین تفکر است که انسان‌ها را دور هم جمع می کند.

خطیب جمعه کرمانشاه اظهار داشت: ایمان به انسان سعی وجودی می دهد چنانچه امام(ره) با وجود اینکه پیرمردی ۸۰ ساله بود اما توانست تمام قدرت های جهان را به زانو درآورد.

آیت الله علما ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت امام مجتبی(ع) و امام رضا(ع) گفت: ائمه اطهار همواره بندگان خدا را به تأمل و تفکر دعوت می کنند.

وی در خصوص بیان ویژگی‌های اخلاقی علامه حسن زاده آملی گفت: این عارف بزرگ جز خداوند هیچ کس را نمی شناخت و بر این اساس رهبر معظم انقلاب لقب سالک توحیدی را به ایشان داد.

آیت الله علما افزود: همچنین رهبر معطم انقلاب در مراسم روز اربعین ایشان را با القابی همچون عالم ربانی، چهره نادر و ذوالفنون معرفی کرد چرا که عرفان، قرآن و وجدان تکیه کلامش بود.

وی خاطر نشان کرد: علامه حسن زاده آملی عقل و دل را با هم توام کرده بود و بدون شک حوزه های علمیه باید ۵۰ تا ۱۰۰ سال بگردند تا شخصیت های بزرگی امثال شهید مطهری، بهشتی، یک روح الله و یک حسن زاده آملی پیدا کند.

خطیب جمعه کرمانشاه به بخش دیگری از سخنانش رهبر معظم انقلاب در مراسم روز اربعین و دیدار با جوانان گفت: در این مراسم رهبر انقلاب به جوانان توصیه کرد که در موبایلها از عاشورا تا اربعین را تبیین کنند و بر این مساله اهتمام داشته باشند چرا که قیام سیدالشهدا به خاطر تبیین راه امام علی(ع) بود.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب فرمود فضای مجازی سود و زیان دارد باید سعی کنیم از سود آن بهره ببریم.

خطیب جمعه کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به نهم مهر ماه روز جهانی سالمندان اشاره کرد و اظهار داشت: در اسلام توجه به پدر و مادر بزرگترین عبادت است و خدمت به افراد سالمند مختص به یک روز نیست چراکه توجه به افراد سالمند در دین اسلام بسیار با ارزش است و باید قدر آنها را بدانیم.

آیت الله علما گفت: دهم مهر ماه نیز سالروز انتقال امام(ره) از تبعید گاه عراق به تبعید گاه ترکیه است.

وی همچنین اشاره ای به ۱۲ مهرماه روز وقف و آغاز هفته وقف داشت و افزود: در کرمانشاه معروف است ۴ دانگ از کل استان وقف است چرا که از دیرباز مسیر کربلا بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه بیان داشت: ۱۴ مهر ماه سالروز هجرت امام(ره) از عراق به پاریس است و امام(ره) در آنجا مواضعش را به دنیا فهماند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :