به گزارش کلهرنیوز، محمد رشیدی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز،در خصوص وضعیت نابسامان فاضلاب کرمانشاه گفت: از سال گذشته یکی از مواردی را که به طور جدی در دستور کار قرار دادیم بحث فاضلاب کرمانشاه است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی ساماندهی آبشوران را لازم و ضروری دانست و افزود: عدم تصفیه خانه سبب شده در ورودی شهر با چهره ای نامناسب و بوی متعفن مواجه شویم که بسیار نگران کننده است.

وی خاطر نشان کرد: نبود تصفیه خانه مناسب سبب شده پساب فاضلاب به چرخه خوراک مردم وارد شود و فضای زیست محیطی را نیز آلوده کند.

رشیدی گفت: در حاشیه شهر مشاهده می شود از همین پساب ها برای سبزی کاری استفاده می کنند که موجب بیماری‌های مختلف از جمله سرطان خواهد شد.

وی با اشاره به افزایش ۱۰۰ میلیارد تومانی بودجه برای ساماندهی آبشوران و رساندن رقم درنظرگرفته به ۱۱۸ میلیارد تومان، گفت: متاسفانه از قبل تنها ۱۸ میلیارد که بودجه بسیار کمی بود در لایحه به این منظور در نظر گرفته شده بود و مسئولین نیز هیچ رایزنی جهت افزایش آن نداشتند.

این عضو کمیسیون مجلس ادامه داد: با این میزان هیچ اقدامی نمی توان صورت داد لذا در کمیسیون تلفیق با اعمال نفوذی که صورت گرفت توانستیم ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر به این مبلغ اضافه کنیم که البته این نیز کافی نیست چرا که حداقل یک بودجه ۱۰۰۰ میلیاردی نیاز است تا این موضوع حل و فصل شود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر تصفیه خانه فاضلاب کرمانشاه تنها ۳۰ درصد پیشرفت داشته و هنوز راه‌اندازی نشده است و ۷۰ درصد باقی‌مانده و این پروژه نیازمند تأمین و تخصیص اعتبار است.

رشیدی افزود: در جلسه ای که با دکتر محرابیان وزیر نیرو داشتم به صورت جدی از ایشان درخواست کردم بحث تصفیه خانه کرمانشاه را مد نظر قرار دهند و ان شاءالله امسال بتوانیم در لایحه، بودجه ویژه ای برای آن ببینیم.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در این جلسه همچنین در خصوص پروژه استفاده از پساب فاضلاب در نیروگاه بیستون که سالها است راکد مانده، صحبت کردیم تا بتوانیم از این پساب استفاده کنیم چرا که این امر در صرفه جویی آب بسیار موثر خواهد بود.

وی گفت: خوشبختانه این موضوع نیز هفته گذشته دستور خورده و پروژه هرچه سریعتر اجرایی و کار ساماندهی آن که سال هاست به طول انجامیده پایان یابد.

 

 

     

    این خبر را به اشتراک بگذارید :