به گزارش کلهرنیوز، جبار گوهری اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان از جمله استان کرمانشاه خسارات بسیاری را به حوزه گردشگری وارد کرد.

وی افزود: بسیاری از تاسیسات گردشگری نوبنیان که به واسطه تسهیلات بانکی فعالیت کرده و ۶٠ الی ٧٠ درصد از سرمایه‌شان از طریق وام‌ها و تسهیلات بانکی مختلف تامین می‌شد، آسیب بیشتری دیده و برای بازپرداخت تسهیلات دچار مشکلات بسیاری شد.

سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه تصریح کرد: پس از شیوع ویروس کرونا بسیاری از تاسیسات گردشگری از دور خارج شده و از آن جا که دولت از لحاظ مالی توانایی کافی برای حمایت از این پروژه‌ها را نداشت، کار را سخت‌تر کرد.

گوهری ادامه داد: با این وجود دولت در حد توان خود بسیاری از وام‌های پروژه‌های گردشگری را امهال کرده و به برخی از این پروژه‌ها وام‌های کرونایی برای حل مشکلات و برون رفت از شرایط رکود اختصاص داد.

وی با بیان اینکه پس از شیوع ویروس کرونا امکان پذیرش گردشگر در استان کرمانشاه وجود نداشت، گفت: این شرایط فرصت مناسبی برای توسعه زیرساخت‌ها ایجاد کرده و اقداماتی همچون برندسازی، ثبت جهانی اورامانات و بحث‌های مطالعاتی و بسترهای لازم برای ایجاد تاسیسات جدید در حوزه گردشگری صورت گرفت.

گوهری با بیان اینکه برخی تاسیسات گردشگری در ایام کرونا با ١٠ درصد ظرفیت خود فعالیت کردند، افزود: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه به برخی از این تاسیسات وام‌های ارزان قیمت داده و وام‌های برخی دیگر را امهال کرد.

منبع: تابناک

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :