کلهرنیوز: با سلام و عرض ادب خدمت شما استاد گرانقدر و تشکر بابت وقتی که در اختیار ما گذاشتید.

سپاس و ممنون از لطف و محبت شما دوست عزیز و هنرمند فرهیخته.

کلهرنیوز: استاد گرامی لطف کنید ابتدا بیوگرافی از خود برای خوانندگان بیان بفرمایید؟

کیومرث رضائی هستم متولد ۱۳٥٥ اسلام آبادغرب، تا دیپلم در همین شهر درس خواندم. دارای کارشناسی ارشد ادبیات هستم و هم اکنون بعنوان کارشناس ارزیابی عملکرد در اداره آموزش و پرورش حمیل مشغول به خدمت می باشم.

کلهرنیوز: از شغل، آثار منتشرشده و مقام های خود می شود بیشتر توضیح بفرمایید؟

بنده معلم هستم و سالها در مناطق روستای در خدمت دانش آموزان عزیز بوده ام و شاید صفا و صمیمیت روستاها و باطن پاک و پُر از محبت همین دانش آموزان یکی از عواملی بود که دستم را گرفت و مرا در وادی خیال به پرواز در آورد تا قدم در سرزمین پُر رمز و راز شعر و داستان بگذارم و رقص واژگان را به تماشا بنشینم تا شاید بتوانم دردی، رنجی، عشقی، مهری و… را برای آنان که دوستدار تراوشات قلمند به یادگار بگذارم.

از بنده یک مجموعه شعر کوردی با نام (ئاوەخت) چاپ شده و یک مجموعه داستان کوتاه نیز در حال آماده کردن و بازنویسی هستم که انشاالله به زودی چاپ خواهد شد.

کلهرنیوز: جایگاه ادبیات در میان هنرهای هفتگانه چگونه می بینید.

به نظر من ادبیات در میان سایر هنرها جهان شمول تر است. دامنه و گستره ادبیات و شاخ و برگ های آن به حدی است که هر قوم و ملتی و هر شخص با فرهنگ های گوناگون را به نوعی در بر می گیرد، نگاهی به آثار مکتوب ملل مختلف، افسانه ها، ضرب المثل ها، داستان ها و… نشان از جاذبه ادبیات است در میان اقوام مختلف بشری. به نگاه دیگر می توان گفت ادبیات خونی است در رگ هنرهای دیگر از موسیقی گرفته تا سینما، طراحی، نقاشی، هنرهای نمایشی و… به نوعی از ادبیات تغذیه می شوند و یا از ادبیات الهام می گیرند.

کلهرنیوز: از شاعران و نویسندگان اسلام آبادغرب و جایگاه آنان در استان و کشور بفرمائید؟

اسلام آباد غرب بدون اغراق و خارج از هر گونه تعصبی سرشار از استعدادهای ناب بوده و هست و هنرمندان این دیار همیشه در جریانات فرهنگی پیشرو بوده اند بخصوص در حوزه ادبیات. با نگاهی به آثار چاپ شده می توان به این مهم پی برد. وجود بزرگان داستان نویس و شاعری که جایگاه ویژه ای در ادبیات فارسی و کوردی دارند به این شهر جایگاه ویژه ای داده است. جریان های شعری که در این شهر شکل گرفته و امروزه در سراسر کشور گسترش یافته و جزء جریانات تاثیر گذار بر ادبیات است، باز گواه جایگاه ویژه ادبیات این شهرستان در استان و کشور دارد.

کلهرنیوز: در پایان اگر مطلبی هست که از قلم افتاده در خدمت شما هستیم.

سالهاست که فعالیت های ادبی در این شهر به حالت رکود در آمده و از آن جشنواره ها، انجمن ها، شب شعرها و… خبری نیست، هر کس به گوشه ی تنهایی خود خزیده و جزیره های شده ایم بی خبر از فکر و قلم هم، امیدوارم روزی برسد که آن اتفاق های شیرین باز هم روی بدهند و دوستان اهل دل و صاحب قلم را زیارت کنیم و جان تشنه مان را با شهد شیرین قلمشان سیراب کنیم.

ان شالله. سپاس از وقتی که گذاشتین.

این خبر را به اشتراک بگذارید :