به گزارش کلهرنیوز به نقل از  شبکه اطلاع رسانی مرصاد، به دنبال شکایات مردمی بازرسی ویژه از نانوایی های کرمانشاه در دستور کار قرار گرفت به گونه ای که اکنون روزانه شاهد تشکیل گشت مشترک و انجام نظارت هستیم.

در بازدیدهای انجام شده ضمن توجه به رعایت بهداشت، رعایت وزن مناسب و گران فروشی، استفاده از افزودنی های غیرمجاز هم در دستور کار قرار دارد که امیدواریم به زودی شاهد نتایج مثبت این بازرسی ها باشیم.

لحاظ جریمه سنگین برای نانوایی هایی که خودسرانه تعطیل می کنند

قهرمان شاهی در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: روزانه با همکاری فرمانداری، غله و مرکز بهداشت گشت مشترک نظارت بر خبازی ها تشکیل می شود.

وی افزود: نانوایی ها از نظر کم فروشی، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، حضور در محل کار تحت نظارت قرار می گیرند‌.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: به دنبال تغییر سهمیه ها برخی نانوایی ها نسبت به تعطیلی خودسرانه اقدام می کنند که برای چنین مواردی جرایم بالایی در نظر گرفته شده است.

شاهی گفت: به دنبال درخواست های مردم مبنی بر کم فروشی، عدم رعایت نکات بهداشتی و تعطیلی خودسرانه استاندار دستور بازدید ویژه از نانوایی ها را صادر کرد.

وی افزود: نانوایی ها هم از عدم تغییر قیمت نان با وجود افزایش هزینه ها گلایه دارند.

شاهی تصریح کرد: مردم می توانند از طریق شماره تلفن ۱۳۵ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۰۱۳۵ موارد تخلف را گزارش دهند.

بازدید از ۳۶۵ خبازی در کرمانشاه

رامین پهلوانی نیز در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: طی یک ماه اخیر ۳۶۵ خبازی بازدید شده اند.

رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف کرمانشاه گفت: در بازرسی های انجام شده سعی کرده ایم بیشتر از تذکر لسانی استفاده کنیم که تاثیر آن از جریمه کردن بیشتر است.

پهلوانی از انجام نظارت مستمر بر نانوایی ها خبر داد و تصریح کرد: با ورود نیروهای بسیجی تعداد گشت‌ها نیز افزایش خواهد یافت.

پرونده خبازی های متخلف به دادسرا ارجاع می یابد

بهمن خدادادیان در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: بازدید از نانوایی ها با محوریت فرمانداری و توسط بازرسان مرکز  بهداشت، اتاق اصناف، سازمان صمت، معاونت غذا و دارو و اداره استاندارد در حال انجام است.

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه گفت: این بازرسی ها هم از نانوایی های سطح روستا و هم شهر انجام می شود‌.

خدادادیان خاطرنشان کرد: متاسفانه به دنبال بازدیدهای انجام شده در برخی از نانوایی ها مقادیری مواد مخدر کشف و آثار مصرف مواد مخدر هم مشاهده شد که علاوه بر قطع سهمیه آنها توسط اداره غله و خدمات بازرگانی، پرونده آنها به ستاد مبارزه با مواد مخدر ارجاع داده شد.

وی با تاکید بر انجام بازدیدهای فنی و کارشناسی افزود: با خبازی های متخلف که سبب می شوند به خبازی های با تعهد آسیب وارد شود برخورد خواهد شد و پرونده آنها به دادسرا ارجاع می یابد.

خدادادیان خاطرنشان کرد: بر اساس قانون استعمال دخانیات در همه مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی ممنوع است.

وی افزود: همچنین در بازرسی های انجام شده کیفیت نان در نانوایی ها، رعایت وزن نان، مسائل بهداشتی، بررسی سهمیه آرد که به نانوایی ها داده می شود، رعایت ساعات کاری و استفاده از افزودنی های غیرمجاز نظیر جوش شیرین، بلانکیت و… به صورت جدی بررسی می شود.

خدادادیان با بیان اینکه در همان محل نانوایی با حضور نمایندگان ادارات پرونده تخلف یا تشویق برای خبازی ها تشکیل خواهد شد، گفت: سهمیه آرد نانوایی های متخلف به نانوایی هایی که مسائل را رعایت می کنند یا پخت بیشتری دارند، اختصاص می یابد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :