به گزارش کلهرنیوز،  جمعی از تشکل های انقلابی استان کرمانشاه در نامه ای مطالبات خود را خطاب به استاندار آتی کرمانشاه نوشتند. متن نامه به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

انتخاب استاندار جدید یکی از اختیارات و وظایف دولت است که به منزله دمیدن خونی تازه در رگ های استان است که می تواند جریان و حرکتی جدید را در استان ها پدید آورد.

طبیعتا بزودی استاندار کرمانشاه نیز معرفی خواهد شد. سوای اینکه کدام بزرگوار به عنوان استاندار انتخاب می گردد ضروری می دانیم به نمایندگی از طیف گسترده ای از  جوانان انقلابی استان نکاتی را مطرح کنیم که مطالبه ما از استاندار آتی بر همین مبنا انشاالله خواهد بود:

۱- آنچه ملاک و مبنای عملکردی استاندار و مسئولان است نتیجه ای است که از اقدامات آنان بدست می آید. هر مسئولی به هر میزان توانمند و پرانرژی و فعال، اگر نتیجه ی بدست آمده مطلوب نباشد حضور او نیز مفید نبوده است.

استاندار محترم آینده باید بداند و لابد می داند  وضع استان در شاخصه های متعددی از جمله بیکاری، فلاکت، آسیب های اجتماعی و تورم ، زد و بند اداری و … جزو بدترین اوضاع کشور است. استاندار آتی با محاسبه  و شناخت از این شرایط استاندار می شود. توقع این است که این ملاک ها بیش از میانگین کشوری کاهش یابد و در مقایسه با دیگر استان های کشور شاهد جهشی در پیشرفت باشیم.

بدیهی است که بهبود این اوضاع نه با روابط عمومی سازی استانداری اتفاق می افتد و نه با سیاست پیشگی و لابی گری و نیازمند همت جدی و نتیجه گرایی است.

پیشاپیش استاندار محترم آینده باید بداند این ملاک ها در استان چشم انتظار بهبود جدی هستند.

۲-همچنانکه رهبر معظم انقلاب فرمودند و بحمدالله دولت هم بنا را بر این گذاشته است توقع این است که استاندار نیز به تبعیت از فرمایش رهبری و اقدام دولت،  به صورت سه ماهه و ۱۰۰ روزه گزارشی از نتایج اقدامات – و نه آنچه قرار هست انجام شود- ارائه کند. بدیهی است استانداری که نتواند در بازه کوتاه و  میان مدت اقدامات ملموس و اثرگذار ارائه دهد ضرورتی ندارد فرصت بیشتر در اختیار او قرار گیرد زیرا این فرصت بیشتر به منزله فرصت سوزی برای استان خواهد بود.

۳- خط قرمز برای استاندار آتی، عدم شفافیت مالی و کم کاری و اهمال در مقابله با فساد است. کرمانشاه دارای ظرفیت های مطلوبی از لحاظ اقتصادی است. از مناطق ویژه و آزاد تا معادن و بازارچه ها و … فرصت های این استان است که باید به بهترین نحو از آنها در جهت پیشرفت استفاده گردد.

یکی از دلایل اصلی که سبب شده این پتانسیل ها آنچنانکه باید و شاید خیرمطلوب را به استان نرسانند دخالت ها، سوءاستفاده ها و مسامحه در برخورد با افراد خاطی و کاهل بوده است. گماردن افرادی با سلامت نفس، کاردان و نفوذناپذیر در حوزه های اقتصادی و عدم بکاری گیری افرادی که در این زمینه کارنامه افتخارآمیز ندارند علی الخصوص در حوزه ی بازارچه ها و مناطق ویژه از خطوط قرمز جریان انقلابی است. به تعبیر رهبر معظم انقلاب، طهارت اقتصادی_ و نه عدم اثبات فساد شخص_ شرط مشروعیت مسئولان در نظام اسلامی است. مردم دیگر تاب و تحمل اهمال در این حوزه ها را ندارند و هرگونه اهمال ولو بدون غرض، خیانتی غیر قابل بخشش است و استاندار محترم آتی عامل اصلی صلاح و یا فساد خواهد بود و نتایج مستقیما دامان او را خواهد گرفت.

۴- قطعا همه ی مسئولان استان باید با هماهنگی و انسجام کار را به انجام رسانند. اما آنچه در چندسال گذشته اتفاق افتاده بعضا دخالت های نمایندگان در امور اجرایی علی الخصوص انتصابات است. لازم به ذکر نیست که این دخالت ها بیش از هرچیز بر چه مبنایی است. یکی از مطالبات جدی از استاندار محترم آن است که علی الخصوص در حوزه ی انتصابات مانع از دخالت های بی ضابطه نمایندگان گردد. زیرا نفس دخالت نمایندگان در انتصابات به معنای تعارض منافع است که آنانکه باید ناظر باشند عملا خود به بخشی از سیستم مبدل می شوند. سوای این قاعده ی عقلی، نهی صریح رهبر انقلاب حجت را بر نمایندگان، مسئولان دولتی و بر ما تمام کرده است و این فرمایش ملاکی مهم در ارزیابی التزام عملی نمایندگان به ولایت فقیه تلقی می گردد.

نمایندگان معزز استان همینکه وظایف نمایندگی خود را در حوزه تقنین و نظارت و بودجه سالیانه به بهترین نحو انجام دهند بزرگترین خدمت ممکن را به استان نموده اند و دخالت در حوزه های دیگر طبیعتا عملکرد آنها را در حوزه ی نمایندگی دچار چالش خواهد کرد.

همچنانکه در این خصوص به استاندار آتی نکاتی را عرض نمودیم به نمایندگان بزرگوار فعلی نیز عرض می نماییم که پیگیر عملکرد این بزرگواران و ارائه و انتشار عملکرد آنان به مردم عزیز استان که ولی نعمتان مسئولان هستند خواهیم بود.

۵- ممانعت از ادامه دولت قبل، و شکل گیری دولت سوم آقای روحانی در استان نیز از دیگر نکات مهمی است که استاندار آتی باید خود را بدان ملتزم بداند. هر شخص بزرگواری که در دولت قبل مسئولیت داشته است تابحال زحمات لازم را کشیده و نتایج کارش مشخص گشته است. ضروری است در همه ی عرصه ها خون جدیدی به جریان افتد و مجال خدمت برای دیگر افراد توانمند که متعهد به دولت کنونی هستند فراهم آید.

۶- استفاده از نیروهای انقلابی بومی از دیگر نکاتی است که خود را به پیگیری و اعمال آن ملزم می دانیم. منابع انسانی در هر مجموعه ای مهم ترین رکن آن مجموعه است . استان کرمانشاه جوانان با استعداد و توانمند فراوانی دارد که با کم لطفی دولت ها و بعضا تحقیر مسئولان استانی که شاید بیراه نیست  از آن به تحریم های فلج کننده داخلی و خارجی استان تعبیر کنیم، متاسفانه به کوره استعداد سوزی و بر باد رفتن ظرفیت های جوانان و حتی میانسالان کنونی مبدل شده است. در هیچ رده ای از مسئولیت، با فقدان نیروی توانمند و انقلابی کرمانشاهی مواجه نیستیم و به همین دلیل از استاندار آتی می خواهیم در این زمینه کرمانشاه را به محل ارتقا و تمرین بزرگوارانی از دیگر استان ها مبدل نسازد.

کرمانشاه گذرگاه و محل ارتقای منابع انسانی و مادی هیچ استان دیگری نیست و مسئولان استان موظفند در زمینه ارتقاء و رشد نیروی بومی انقلابی کرمانشاه فعالیت نمایند.

در پایان با آرزوی موفقیت برای استاندار آتی تاکید می نماییم که انشاالله با نهایت توان پیگیر این مطالبات خواهیم بود.

حجت الاسلام محمدحسن عامری فر- رییس شورای سیاست گذاری شبکه اطلاع رسانی مرصاد

حجت الاسلام مسعود احمدی- دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه

مهدی محمدی- دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان کرمانشاه

دکتر عباسی- دبیر جمعیت پیشرفت و عدالت

مهدی احمدی- رییس شورای ائتلاف شهرستان کرمانشاه

محمد امین بهرامی- دبیر جمعیت رهپویان انقلاب

امیر مهتران- دبیر قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی

مجمع منادیان عدالت و اصلاح

جمعیت جوانان انقلابی استان کرمانشاه

 

/شبکه اطلاع رسانی مرصاد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :