به گزارش کلهرنیوز به نقل از دیوانگاه، علی رضایی عصر امروز سه شنبه در جمع اصحاب رسانه و در پاسخ به سوال خبرنگار دیوانگاه، در خصوص وضعیت معیشت مردم و لزوم ارائه راهکارها درباره ایجاد زمینه شادی و نشاط در جامعه، اظهار کرد:  سازمان برنامه و آمار خط فقر را ۱۲ میلیون تومان اعلام کرده است که با این حساب حدود ۹۰ درصد از کارمندان دولت زیر خط فقر هستند، در جلسه ای که در خدمت رئیس جمهور بودیم عنوان کردند که واقعیت این است که حقوق ها کم است و باید افزایش پیدا کند ولی سوال این است که با کدام بودجه؟

وی افزود: در حال حاضر دولت با کسری بودجه پانصد هزار میلیاردی مواجه است ولی به آینده امیدواریم و لازم است که فضای امید در جامعه ایجاد کرد، وضعیت بورس هم با مشوق هایی که دولت ایجاد کرده در حال بهتر شدن است.

نماینده حوزه انتخابیه هرسین صحنه و کنگاور در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این ۱۰۰ روزه گذشته که از عمر دولت آیت الله رئیسی می گذرد هنوز برای قضاوت کردن زود است، من دفاع نمیکنم بلکه انتقاداتی هم داریم ما کسری بودجه داریم، به کلیات بودجه ۱۴۰۱ در صورتی رای می دهیم که این نگرانی های مردم بخصوص قشر ضعیف و متوسط جامعه رفع شود.

رضایی در ادامه در پاسخ به این سوال که وضعیت تامین آب شرب بلند مدت هرسین در چه مرحله ای است، اظهار کرد: در خصوص تامین آب شرب بلند مدت شهر هرسین اقداماتی در یکی از روستاهای هرسین انجام شد، در این خصوص جلسات برگزار شد و در ادامه یک حلقه چاه حفر شد ولی اهالی روستا تحت تاثیر و تحریک برخی افراد قبول نکردند و در نهایت در مکان دیگری که معارض ندارد از پنجشنبه کار حفر چاه ها با استقرار امکانات در منطقه آغاز می شود.

وی افزود:  بودجه حفاری چاه ها، راه اندازی خطوط انتقال و بودجه تصفیه خانه تامین اعتبار شده است، ان شاالله آب شرب درازمدت شهر هرسین تامین می شود و البته به خاطر قطعی ۴۸ ساعته آب شرب شهر هرسین لازم می دانم که از مردم عذرخواهی کنم.

نماینده مردم هرسین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متاسفانه شبکه آبرسانی شهر هرسین فرسوده است و رایزنی‌ها و پیگیری‌های در این خصوص انجام شده است که البته بودجه کافی دادند ان شاالله مشکل آب شرب و سیستم لوله کشی حل خواهد شد.

رضایی در ادامه در پاسخ با این سوال که تکلیف کارخانه تراکتورسازی و تعیین مکان آن به کجا رسید، بیان داشت: در خصوص کارخانه تراکتور سازی مجوز اخذ شده و محل اجرای آن شرق استان در نظر گرفته شده که در قالب کنسرسیوم مابین سه بانک قراردادهای بسته شده است که اعتبار آن را تامین کنند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیوانگاه، در خصوص علت حذف سرایدار از مدارس و تبعات آسیب آن به اموال مدارس و بیت المال، گفت: در خصوص حذف سرایدار از مدارس متاسفانه این مشکلات در کل حوزه انتخابیه وجود دارد و امروز ما شاهد هستیم چند برابر هزینه حذف سرایدار ضرر کردیم.

وی افزود: ما در این خصوص پیگیری می کنیم که این مشکل در مجلس مطرح شود و راهکاری برای این موضوع در نظر گرفته شود.

نماینده حوزه انتخابیه شهرستان های هرسین صحنه و کنگاور در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که سهم شهرستان از ارزش افزوده صنایع چقدر است و اینکه آیا پیگیر حق آلایندگی برخی صنایع برای شهرستان هستید تصریح کرد: من به عنوان نماینده ناظر مجلس بر سازمان امور مالیاتی هستم در خصوص ارزش افزوده و صنایعی صنایع آلاینده امسال باید رعایت کنیم که فشاری به مردم نیاید.

رضایی اظهار کرد:  از طرفی کارخانجاتی که در منطقه هستند درخواست داریم از آقای فرماندار که صنایعی که در حوزه شهرستان هرسین هستند عوارض و مالیات را به خود شهرستان بدهند.

وی در ادامه افزود: در مجموع ۳۷ معدن به حدود ۱۲ تایی جهان فعال است در شهرستان وجود دارد، یک ریال به هرسین کمک نمی کند و در خصوص صنایع آلاینده هم جزء این موارد هستند ما هم پیگیری می کنیم که همچنان که درآمدهای میلیاردی دارند باید در رفع مشکلات شهر هرسین هم مشارکت کنند.

نماینده مردم هرسین در مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت اشتغازایی در هرسین خاطرنشان کرد:  پایان اسفند پیشرفت فیزیکی فاز ۲ پتروشیمی کرمانشاه به ۷۰ درصد می رسد که با نصب تجهیزات کار جذب نیروی متخصص با اولویت رشته های مهندسی شیمی مکانیک برق و صنایع آغاز می شود انشاالله بتوانیم در خرداد و اردیبهشت ماه شروع به کار کنند و بخشی از نگرانی خانواده ها مرتفع شود.

رضایی در ادامه اظهار کرد: متاسفانه مهاجرت از شهرهای کوچک مثل هرسین به شهرهای بزرگ مثل تهران زیاد شده است این موضوع مشکلاتی را در پی داشته است اگر کار و کارخانه‌های در منطقه وجود داشته باشند دلیلی برای مهاجرت وجود ندارد.

وی در خصوص توسعه یافتگی روستاها و اهمیت ساماندهی راه های روستایی افزود: در بحث توسعه راه های روستایی دو جاده را در دست انجام داریم یکی از آنها روستاهای بخش شرقی شهرستان و ایتیوند شمالی را به کنگاور متصل می کنند در حالیکه می بایست برای رفتن به کنگاور از مسیر هرسین و پلیس راه عبور کنند که با اجرای این طرح حدود چهار کیلومتر تپه با همکاری راهداری استان کرمانشاه صحنه و کنگاور بازگشایی شد و فقط کار آسفالت آن باقی مانده است.

نماینده حوزه انتخابیه هرسین صحنه و کنگاور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دو بانده کردن جاده نورآباد به هرسین هم در بودجه ملی تعریف شده است که کار مشترک بنده و آقای دکتر ابراهیمی نماینده نورآباد و الشتر بوده است که در این خصوص پیگیری‌های انجام شده است پول پروژه ابلاغ شده ولی تخصیص پیدا نکرده است.

رضایی در ادامه اظهار داشت: مسیر بیستون به سنقر ۱۰ کیلومتر آن از سمت سنقر انجام شده است و ما مستندات را ارائه کردیم از پرخطر بودن مسیر آقای وزیر دستور داد از سمت هرسین شروع شود و در حال حاضر حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و ۶۰ میلیارد بودجه برای این پروژه در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت ساخت درمانگاه تامین اجتماعی شهر هرسین افزود: در بحث درمانگاه تامین اجتماعی مجوز ۴ درمانگاه برای استان کرمانشاه گرفته شد که ۳ مورد آن مربوط به حوزه انتخابیه هرسین صحنه و کنگاور است و زمین درمانگاه هرسین مشخص و تغییر کاربری هم داده شده  ۱۵ میلیارد تومن تامین اعتبار شده است به این هدیه ای برای مردم شهر هرسین است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :