به گزارش کلهرنیوز، محمد ابراهیم شکیبا اظهار کرد: سویه جدید بیماری کرونا با نام اُمیکرون مدتی است که در ایران هم شناسایی شده و بنابر اعلام رسمی این ویروس وارد کشور ما هم شد.

وی در خصوص ویژگی‌های قابل تمایز این سویه از سایر گونه‌های بیماری کرونا، افزود: تزریق دو دوز واکسن امکان مقابله کافی با اُمیکرون را ندارد لذا افراد حتما باید نسبت به تزریق دوز سوم واکسن اقدام کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه خاطر نشان کرد: تمامی افراد واجد شرایط بالای ١٨ سال که ٣ ماه از تزریق دوز دوم آن‌ها گذشته باشد باید با مراجعه به نزدیک‌ترین مراکز تزریق واکسن به محل زندگی خود دوز سوم را تزریق کنند.

وی با اشاره به شرایط مساعد کنونی استان از جهت بیماری کرونا، تصریح کرد: خوشبختانه هنوز موج این سویه جدید به استان کرمانشاه نرسیده و شرایط برای تزریق دوز سوم واکسن هموار است.

شکیبا با اشاره به مدت زمان چند هفته‌ای برای اثربخشی دوز سوم واکسن کرونا، یادآور شد: علاوه بر تزریق واکسن رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی همچنان توصیه می‌شود و واکسن و پروتکل‌های بهداشتی همراه با هم از افراد در مقابل بیماری کرونا محافظت می‌کنند.

شکیبا تاکید کرد: سویه جدید کرونا (اُمیکرون) سرعت انتشار بسیار بالایی دارد و احتمال انتقال آن از یک فرد در خانواده به تمامی اعضا خانواده و درگیری افراد ظرف مدت زمان کوتاهی وجود دارد./تابناک

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :