به گزارش کلهرنیوز، محمد بیگ زاده رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان در گفتگو با  اسلام آباد خبر ، اظهار کرد:  یکی از رسالت‌های امداد حضرت امام پرداخت وام های خوداشتغالی به مددجویان تحت حمایت و ایجاد اشتغال پایدار و مولد می باشد،به همین منظور طی ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۰ به تعداد ۳۱۵ خانوار از مددجویان و نیازمندان شهرستان مبلغ قریب  ۱۵ میلیارد تومان وام قرض الحسنه پرداخت گریده است.

وی افزود: میانگین پرداخت تسهیلات وام قرض الحسنه خود اشتغالی به مددجویان بیش از ۷۰ میلیون تومان و سقف ۱۰۰ میلیون تومان می باشد که این طرح‌ها با نظارت کامل، قبل، حین و بعد از اجرا انجام می‌شود، طی بررسی های صورت گرفته توسط کارشناسان و بازرسان استان از روند اجرای طرح‌های شهرستان،بیش از ۹۷ درصد طرح‌ها های اجرایی فعال می باشند.

بیگ‌زاده گفت: در راستای خدمات حمایتی و پرداخت کمک معیشت ماهیانه، خدمات درمانی و عمرانی،، اکرام و ایتام جهیزیه ، هدیه ازدواج ،،تهیه لوازم اولیه زندگی، مساعدت‌های موردی خاص ،کمک به سوء تغذیه کودکان، پرداخت کمک هزینه مادران باردار و شیرده ،پرداخت اجاره مسکن، کمک های رایگان به بیماران خاص و صعب العلاج، سرطانی و زمینگیر، پرداخت وام‌های کارگشایی ،درمانی و دیه مسکن ،وام دانشجویی و غیره نیز از اقشار هدف حمایت شده است.

وی بیان داشت:  طرح های اجرا شده در زمینه؛ خدمات فنی و حرفه‌ای، صنفی و صنعتی، خدماتی، خرید‌خودرو، دامپروری، خرید تراکتور و غیره می باشد که کمیته امداد ابتدا با ارائه آموزش‌های لازم به مددجویان و اعضای محترم خانواده های آنها بستر لازم را جهت اجرای شغل پایدار فراهم می سازد،به همین منظور از ابتدای سال تاکنون بیش از ۳۸۰ نفر در سرفصل‌های مختلف آموزش مهارتی دریافت نموده اند .

وی گفت: طی ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۰ با رایزنی های به عمل آمده با شرکت‌ها و بخش‌های خصوصی جهت ۷۵ نفر از فرزندان مددجویان در راستای طرح کاریابی شغل پیدا شده و عزیزان  مشغول بکارشده اند.

بیگزاده در پایان گفت: هر چند کمیته امداد در کلیه سرفصل های مختلف به مددجویان خدمات شایانی ارائه می‌دهد ولی فعلاً در ابتدای راه هستیم و می بایست با حرکت جهادی و توکل بر پروردگار از هیچ خدمت صادقانه به این عزیزان فروگذار نباشیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :