به گزارش کلهر نیوز به نقل از  روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام آبادغرب ، تالار مهر حوزه هنری عصر روز دوشنبه ۹ اسفند میزبان مراسم اختتامیه و اهدای جوایز دومین دوره جایزه «سرو» بود.

این مراسم با حضور سید محمد یاشار نادری رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح، علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، حمید نیلی مدیرعامل سابق انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس ،سید وحید فخر موسوی رئیس شورای نظارت و ارزشیابی اداره‌کل هنرهای نمایشی، حجت الاسلام بهداروند مشاور مدیرکل هنرهای نمایشی ،شهرام کرمی، جهانگیر الماسی، فرهاد قائمیان، ایوب آقاخانی،وحید لک ، ناصر آویژه، محسن سلیمانی، لیلی عاج، سیروس همتی، رضا صمدپور و اجرای عبدالله روا همراه بود.

در ابتدای مراسم تصاویری با موضوع حاج قاسم سلیمانی پخش شد و پس از آن توحید معصومی دبیر این دوره جایزه «سرو» روی صحنه حضور پیدا کرد و گزارشی را درباره نحوه شکل‌گیری این رویداد و همچنین روند برگزاری دومین دوره جایزه ارائه کرد.

او یادآور شد: تاکنون‌ غیر از جشنواره تئاتر مقاومت در هیچ محفل و رویدادی از فعالان تئاتر دفاع مقدس تجلیل و قدردانی نشده بود و این جایزه با این نگاه شکل گرفت. دوره اول جایزه به آثار صحنه‌ای و خیابانی اختصاص داشت و دوره دوم جایزه را ویژه تئاتر تلویزیونی و آثار مکتوب نظیر نمایشنامه، پژوهش و پایان‌نامه برگزار کردیم.

در ادامه نادری رئیس بنیاد فرهنگی روایت نیز به ایراد سخنانی کوتاه پرداخت و گفت: این رویداد نوعی گرامیداشت و پاسداشت هنرمندانی است که برای مفاهیم انقلاب اسلامی و معارف دفاع مقدس قلم می‌زنند.

نادری در بخش پایانی سخنان خود به پذیرش استعفای حمید نیلی از مدیرعاملی انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس اشاره و از فعالیت او در انجمن قدردانی کرد.

سپس با حضور حجت‌الاسلام بهداروند، سید محمد یاشار نادری، علیرضا نادعلی و فرهاد قائمیان از حمید نیلی قدردانی به عمل آمد.

نیلی نیز در این بخش از مراسم طی سخنانی کوتاه گفت: طی این دو سال تلاش کردیم به فراخور اقتضائاتی که برای هنر تئاتر پیش می‌آید پویا و فعال باشیم.

در ادامه انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس از مدیرمسئول انتشارات «هنر دفاع» وابسته به بنیاد فرهنگی روایت فتح قدردانی کرد.

سپس با حضور شهرام کرمی، علی یعقوب‌زاده، ناصر آویژه، رضا صمدپور و وحید لک از زنده‌یاد مجید واحدی‌زاده برای کارگردانی و بازی در تئاتر تلویزیونی «عروس» قدردانی شد.

معرفی برگزیدگان بخش مکتوب دومین جایزه «سرو» بخش دیگر این مراسم بود که به این شرح معرفی شدند:

پایان‌نامه:

 «دفاع مقدس و تئاتر در کرمانشاه» اثر سعید نوروزی از کرمانشاه

کتاب پژوهشی:

«صحنه در قاب هشت» اثر علیرضا پارسی از گیلان

مقاله:

 «فهم نظری تئاتر دفاع مقدس در گفتمان تئاتر مقاومت» اثر علی روئین و «تئاتر کاربردی و بازسازی شرایط جنگ در مناطق عملیاتی» اثر حسین فدایی حسین

نمایشنامه:

 جایزه ویژه: «قصه‌ای از دل خاک» نوشته محمد تیموری، رتبه سوم: «کجایی ابراهیم» نوشته لیلی عاج، رتبه دوم: مجموعه «تریلوژی‌های جنگ» نوشته ایوب آقاخانی، رتبه اول: «دایک» نوشته هیوا ربانی

در این بخش با حضور کریم خوشمرام، سید محمد یاشار نادری، سید وحید فخر موسوی، فرهاد قائمیان و شهرام احمدزاده، از زنده‌یاد علی سلیمانی برای ایفای نقش در تئاتر تلویزیونی «عزیز مایی» قدردانی شد.

سپس برگزیدگان بخش تئاتر تلویزیونی دومین جایزه «سرو» به این شرح معرفی شدند:

طراحی صحنه:

قدردانی: رعنا بهلولی زنجانی برای «نگاه اربیل»

 برگزیده: آناهیتا جواهرچی برای «دغدغه‌های پرچین»

تصویربرداری:

قدردانی: علی جعفری برای «کشتن کابوس‌ها»

 برگزیده: محمدعلی خیاطان و محمود نوروزی برای «دغدغه‌های پرچین»

بازیگری زن:

قدردانی: محدثه رضایی برای «کشتن کابوس‌ها»

بازیگری مرد:

قدردانی: محسن سلیمانی فارسانی برای «دغدغه‌های پرچین»

برگزیده: جهانگیر الماسی برای «دغدغه‌های پرچین»

الماسی در این بخش از مراسم گفت: امیدوارم سال‌های سال از جوانان برای توجه به تاریخ این مرز و بوم توسط نسل قبلی قدردانی شود.

او در ادامه به تجربه‌ای از خود که با یک کارگردان روس داشت پرداخت و گفت: وظیفه ما این است تأثیر تاریخی بگذاریم.

کارگردانی هنری:

قدردانی: حبیب نریمانی برای «کشتن کابوس‌ها» برگزیده: مهرداد رایانی‌مخصوص برای «دغدغه‌های پرچین»

رایانی مخصوص در این بخش گفت: من ۵ تله‌تئاتر کار کردم که چهارتای آن‌ها دفاع مقدسی بود. سال ۹۳ به ایران آمدم، خیلی‌ها به من گفتند چرا رفتی و خیلی‌ها به گفتند چرا برگشتی. در این سال‌ها من را با شمشیر زدند. مدام به کوه می‌روم تا زخم‌های خود را ترمیم کنم و اینجا می‌گویم که من می‌مانم و نمی‌روم.

کارگردانی تلویزیونی:

برگزیده: بیژن صمصامی برای «سکوت» و «دغدغه‌های پرچین»

نمایشنامه‌نویسی:

قدردانی: مهدی ایوبی برای «حریر بر زمینه سرب» برگزیده: مهرداد رایانی مخصوص برای «سکوت»

جایزه ویژه هیئت داوران:

صابر محمدی کارگردان و تهیه‌کننده مجموعه تئاتر تلویزیونی «چه سفرها کرده‌ایم» از سیمای اردبیل

این مراسم با کنار هم قرار گرفتن برگزیدگان و مدیران جشنواره روی صحنه و گرفتن عکس یادگاری پایان گرفت.

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :