به گزارش کلهرنیوز به نقل از  شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، به تازگی آماری از گرایش های سیاسی انتصابات جدید و گزینه های احتمالی برخی از انتصابات منتشر شده که بازتاب و واکنش های زیادی به دنبال داشت.

این آمار تاکید می کند: از ۹ انتصاب یا احتمال انتصاب، ۷ اصلاح طلب و‌ مرتبط با دولت روحانی، ۱ نفر نامشخص و یک نفر از حامیان دولت هستند.

امروز نیز بحث انتصابات به خطبه های نماز جمعه شهرستان های استان کرمانشاه کشیده‌ شد.

حجت الاسلام زمانی موسوی در خطبه های نماز جمعه امروز شهرستان اسلام آبادغرب با اشاره به اخبار انتصابات در استان کرمانشاه اظهارکرد:امروز اخباری به گوش می رسد که حکایت از امتداد دولت روحانی در دولت سیزدهم دارد که باید ببینیم جناب مهندس امیری مقدم استاندار محترم در قبال این مسائل چه برخوردی دارند که طیف گسترده ای از اصلاح طلبان در استان و شهرستان برای گرفتن پست و مسئولیت به خط شده اند که اگر اینگونه باشد باید به جناب آقای حسن روحانی تبریک عرض کنیم که دارند دولت سوم خودشان را در استان تشکیل می‌دهند و ما در فضای دولت روحانی زندگی می کنیم و ادامه می دهیم و این به صلاح ملت و کشور ما و همچنین دولت سیزدهم (دولت آقای رئیسی) که مردم با عشق و علاقه به آن رای دادند نیست.

حجت الاسلام زمانی موسوی تصریح کرد: استاندار کرمانشاه باید صدای نیروهای انقلاب را بشنود، جمع‌بندی نیروهای انقلابی در خصوص استاندار از دو حالت خارج نیست؛ یا اینکه ایشان اصلاح طلب اند یا اینکه تحت تأثیر نفوذ اصلاح طلبان و کانون‌های قدرت، زور و زر قرار گرفته‌اند در غیر اینصورت ایشان باید در انتصاباتی که انجام می‌دهند خلاف این را ثابت کنند.

امام جمعه اسلام آبادغرب گفت: در انتصابات استان نبایدکسی مقدم بر «امیری مقدم» شود، خود ایشان در  برابر انتصابات اخیر استان موضع گیری داشتند و اعلام کردند که با هماهنگی بنده نبوده است، اما بیشتر از این عکس العملی در قبال بعضی از انتصابات  از ایشان ندیده ایم که این با آن شخصیت و روحیه انقلابی که ما از ایشان سراغ داشته ایم همخوانی ندارد.

وی افزود:  همانطور که دولت سواحل شمالی را آزاد کرد، این استان را از لوث وجود اصلاح طلبان و بانیان وضع موجود پاک کنید، این سواحل مهمتر از آن سواحل هستند و این دریا را باید پاک کرد چون پیشرفت مردم کرمانشاه ابتدا در گروه انتصابات صحیح در استان است.

امام جمعه شهر شهیدان مرصاد یادآور شد: در جلسه خصوصی که ائمه جمعه با استاندار داشته‌اند ما حمایت خود را از ایشان اعلام نموده ایم  و ایشان هم اعلام کردند که ما مشاورینی امین تر از ائمه جمعه سراغ نداریم و ما هم این مشاوره را در اختیار ایشان قرار دادیم لذا استاندار نباید کاری کنند که نیروهای انقلابی در این شهرستان و در استان سرخورده شوند و نباید کاری کنند که جریان انقلابی اعتراض خود را به گونه ای دیگر نشان دهند.

وی تصریح کرد: ما از استاندار کرمانشاه به عنوان یک نیروی انقلابی یاد می کنیم و امیدواریم عمل و کار ایشان در انتصابات به عنوان یک نیروی انقلابی موجب رضای پروردگار باشد.

امام جمعه اسلام آباد غرب امروز در خاتمه مواضع انقلابی خود گفت: در شهرستان مشکلات دیگری  هم داریم از جمله؛ پدیده یک مسئول و چند شهرستان ؛ یک مسئول همزمان مدیریت چند شهر را پوشش میدهد، ما از مدیران کل استان خواستار رسیدگی به این وضعیت هستیم، چون شهرستان اسلام آبادغرب ۱۷۰ روستا دارد و دومین شهرستان استان کرمانشاه است پس چرا بعضی از مسئولین این شهر باید به امورات ۵ شهرستان رسیدگی کنند، یکی از این ادارات اداره «تعزیرات» است.

به گزارش مرصاد، در طی روزهای گذشته نیز واکنش به انتصابات در استان کرمانشاه در محافل سیاسی و رسانه ای نیز داغ‌ بود.

در جلسه تالار گفتگوی استان کرمانشاه در روبیکا که در روز چهارشنبه ۱۱ اسفند ماه برگزار شد، این‌ موضوع مورد بررسی قرار گرفت.

جبار شرفی از نیروهای با سابقه انقلابی در استان و از فرمانداران اسبق استان کرمانشاه در این جلسه گفته بود:  به نظر می‌رسد در استان کرمانشاه انتصاباتی که تاکنون صورت گرفته هرچند به تعداد کم اما توسط اصلاح‌طلبان صورت می‌گیرد تا اصول‌گرایان و نیروهای ارزشی و دلسوز نظام.

وی خاطر نشان کرد: در استان کرمانشاه متاسفانه بالای ۹۵ درصد دولت در دست مدیران اصلاح‌طلب و یا مدیران دولت قبلی است.

شرفی گفت: یعنی نه تنها تغییری صورت نگرفته است بلکه اندک تغییراتی هم که صورت گرفته است با توصیه نیروهای اصلاح طلب بوده است.

وی بیان داشت: از نظر اصلاح‌طلبان هر کس که اصلاح‌طلب نباشد افراطی، دلواپس و تندرو است، بر این اساس به زعم آقایان اصلاح‌طلب آقای رئیسی و همه نیروهای ارزشی، افراطی، دلواپس و تندرو هستند.

شرفی ادامه داد: همانطور که در قضیه معرفی آقای قباد محمدی به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی رسانه های های اصلاح طلب کرمانشاه نوشتند  که اصول گرایان اجازه نمی‌دهند این معرفی صورت بگیرد یا اصول گرایان به استاندار فشار می آورند.

وی افزود: آیا آقای استاندار نماینده دولت هست یا اینکه مستقل از دولت هستند، اگر نماینده دولت هستند باید بر اساس خواست اصلاح‌طلبان عمل نکنند و از رأی و خواست دولت و نیروهای ارزشی حمایت کند نه اینکه به مطالبه‌گری نیروهای ارزشی بی‌توجه باشند.

شرفی بیان داشت: اگر آقای استاندار گمان می‌کند که مستقل از تفکر دولت و ارزشی ها هستند باید دولت در مورد ایشان تجدید نظر کند.

وی افزود: سوال دیگر اینکه تعدادی از پزشکان با آقای استاندار ملاقات کردند و خود را به عنوان پیشکسوت معرفی کردند و از وی تقاضا کردند که در این شرایط با ریاست آقای محمدی موافقت کند با همه احترامی که برای خدمات پزشکی آقایان داریم باید  مشخص شود انتصابات در دست کیست؟

شرفی افزود: سوال دیگر اینکه چرا اطرافیان آقای استاندار از نظر و رای اصولگرایان و نیروهای خوش سابقه استان بهره نمی برند؛ مردم به آقای رئیسی رای دادند و توقع دارند آنهایی که اعتقادی به جمهوری اسلامی و ارزش‌ها ندارند در پست‌های مدیریتی منصوب نشوند.

وی ادامه داد: افرادی که برای برخی از پست ها مطرح هستند برخی از مدیران عادی دولت اصلاحات بوده و اعتقادی به نظام و ارزش‌ها ندارند. فردی که در دولت قبل هیچ امکان انتصابش در استان نبود در استان‌های دیگر منصوب کردند مثلاً به عنوان فرماندار یکی از شهرستانها و تا روزهای آخر دولت آقای روحانی در آن پست خدمت کرد، اما امروز زمزمه آن است که در یکی از شهرستان های مهم این استان به عنوان فرماندار منصوب شود. این انتخاب و انتصاب درستی نیست، چه تفکری پشت این انتصاب و انتخاب است؟

وی افزود: بنده خواهش می‌کنم به انتصابات دقت داشته باشند، به کجا می رویم؟ آیا به سمتی که آقای رئیسی شعار می‌دادند حرکت می کنیم یا به سمتی که مملکت در تصرف آنهایی قرار بگیرد که نگاهشان به غرب و آمریکاست و در ۸ سال گذشته مردم را به خاک سیاه کشاندند.

شرفی خاطر نشان کرد: با چه سابقه خوب و درخشانی امروز مملکت را دودستی تقدیم این افراد می کنیم که این وضع را برای مردم رقم زدند!

وی بیان داشت: انتظار دارم این اوضاع به سمع و نظر استاندار، وزیر کشور و ریاست محترم جمهوری برسد.

شرفی گفت: امیدوارم جلوی انتصابات به این شکل گرفته شود و امیدواری در دل نیروهای ارزشی، انقلابی و نیروهایی که همین الان نیز همانند زمان جنگ حاضرند سینه ها را در مقابل سپر کنند، ایجاد شود.

به گزارش مرصادنیوز، این در حالی است که برخی معتقدند استاندار کرمانشاه باید بتواند برای پیشبرد برنامه های خود از نیروهایی که به دیدگاه سیاسی او منطبق تر هستند، استفاده کند.

همچنین برخی از کارشناسان دادن اختیار تام به نمایندگان مجلس برای انتصاب فرمانداران حوزه خود را یک مزیت استاندار فعلی می دانند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :