حال آنکه آنهایی که به این موضوع پی برده پس از بررسی و مسائل کارشناسی و راستی آزمایی ، قبض آنها اصلاح می گردد . ولی در خیلی از موارد مشاهده می گردد که پس از بررسی این مسئله توسط کارشناسان اداره آب و فاضلاب بدون اینکه کنتور را عوض کرده و یا علت اصلی مشخص گردد فقط شماره کنتور با مقدار مصرفی در سامانه تطبیق داده می شود و دیگر هیچ .

آیا این مشکل که روزانه خیلی از عزیزان و همشهری ما با آن درگیر است علت خاصی دارد ؟ چگونه به این روش رفع مشکل می گردد ؟ حتی خیلی از شهروندان نمی دانند که برای برخورد با این مسئله چه کاری باید انجام دهند .

اداره آب و فاضلاب هم معمولاً در این موارد اطلاع رسانی درستی نداشته و عموم مردم را برای رفع این مشکل آگاه نمی نماید .

آب که یکی از نیازهای اساسی برای بشر می باشد نیازمند کنترل و بررسی بیشتر بوده و همه مردم انتظار بیشتری از مسئولین این دستگاه ها و شرکتها دارند .

اعتراض به قبض صادره آب بهاء به چه صورتي امکان پذير است؟

مبالغي که در صورتحساب دورة مشترکين (قبض آب) محاسبه و منظور مي شود براساس کارکرد کنتور و نوع کاربري ملک و تعداد واحد مي باشند و قابل پرداخت است .

منتهي چنانچه ابهاماتي براي مشترک يا مصرف کننده وجود داشته باشد بايستي در مهلت تعيين شده در قبض پس از کنترل سيستم لوله کشي داخلي و شماره کارکرد کنتور و مقايسه آن با شمارة قرائت شده توسط مأمور قرائت بر روي قبض جهت رفع ابهام به امور مشترکين منطقه مربوطه مراجعه نمايد . سپس علت اعتراض خود را همراه با شماره فعلي که خود مشترک يا مصرف کننده قرائت کرده ارائه مي دهد تا بررسي توسط قسمت جوابگويي قبض در صورت نياز نسبت به تنظيم فرم بازديد و قرائت مجدد کنتور اقدام شود .

در صورتي که مشترک نسبت به کارکرد کنتور (احتمال اضافه شماره اندازي) اعتراض دارد . بازرس قرائت کنتور از کنتور آزمايش بعمل مي آورد و در صورت تائيد اضافه شماره اندازي نسبت به تعويض کنتور خراب اقدام مي شود و در صورت کاهش مصرف مشترک با کنتور جديد نسبت به اصلاح قبض گذشته اقدام خواهد شد .

در صورت اعتراض به کاربري ملک نيز پس از تنظيم فرم تغيير کاربري و بازديد از ملک در صورت تائيد کاربري جديد اقدام مي شود .

احسان اسدی

این خبر را به اشتراک بگذارید :