همچنین لزوم تعیین چگونگی اعمال نظام تعرفه در شرکت های یکپارچه برای شهر و روستا ، لزوم تعیین تکلیف نحوه تأمین مابه التفاوت نرخ های تکلیفی و واقعی خدمات در این شرکت ها ، انتقال مطالبات و تعهدات مالی شرکت های دولتی به شرکت های جدید ، افزایش زیان انباشته در شرکت های جدید و نحوه تداوم دریافت کمک به زیان برای بخش روستایی و چگونگی ادامه دریافت اعتبارات خاص غیرانتفاعی حوزه روستایی شرکت های یکپارچه در ردیف های بودجه از معضل های این تصمیم گیری بوده است .

با این همه خدمت و زحماتی که شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه در طی یکی دوسال گذشته انجام داده ، مشاهده می گردد که روز به روز بر تعداد معترضین این حوزه بیشتر شده در صورتی که در سه تا پنج سال پیش شاهد اینگونه اعتراضات نبودیم .

معلوم نیست آیا به راستی توان مدیران اجرایی برای مدیریت و کنترل این نعمت خدادادی کافی نیست و توان اداره آن را ندارند یا واقعاً حجم کار بالا بوده و رسیدگی به تمامی مشکلات شهری و روستایی کاری دشوار است .

به هر صورت چیزی که مهم است دغدغه های مردم بوده که با توجه به پیشرفت جهانی و استفاده از امکانات جدید در سراسر دنیا نارضایتی مردم از این حوزه همواره با اعتراضات زیادی روبرو بوده به طور مثال اگر در یکی از دشت های پر آب کرمانشاه به مانند چمچمال گذری داشته باشید و وضعیت آب آشامیدنی روستاهای اطراف رودخانه گاماسیاب که یکی از پر آب ترین جاهای کرمانشاه می باشد بررسی کنید ، متوجه می شوید که طی ۲ سال گذشته روزانه به مدت زمان طولانی با قطعی آب و افت فشار مواجه بوده و هستند و شرکت آب و فاضلاب هم که معمولاً پاسخگو  نبوده و همیشه از افتتاح صحبت کرده و از پیگیری غافل مانده است ، حال شما جاهای کم آب استان را در نظر بگیرید که همشهریان عزیزمان با چه بی آبی شدیدی مواجهه هستند .

آبفار در استان‎های محروم و با خانواده کم‎ درآمد تر خیلی ضعیف کار می‎کند چرا که روستاییان به‌خاطر بضاعت کم و مشکلات مالی زیاد نمی‎توانند حق انشعاب‎ها را پرداخت کنند . آبفار باید ۳۰ درصد حق انشعاب بگیرد اما روستاییان توان پرداخت این هزینه را ندارند . ادغام آبفا و آبفار معمولاً به نفع شهرهای کوچک است .

با یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی و شهری ناهماهنگی بسیار زیاد در ارائه خدمات به روستائیان اتفاق افتاده و در چینش نیروهای انسانی سازمان در حق کارکنان آبفار اجحاف زیادی صورت گرفته و موجبات نارضایتی و پشیمانی کارکنان آبفار فراهم شده و نیاز به تجدیدنظر دارد .

طی ۲ سال گذشته هیچکدام از قسمت های شرکت و آب فاضلاب عملکرد خوبی نداشته و گویا وظایف خود را به درستی انجام نداده اند و یکی از دلایل عمده آن جابه جایی پرسنل و استفاده از آنها در قسمت های غیرتخصصی بوده که موجبات چنین عملکردهایی شده و همه این مسئولیتها متوجه مدیریت این شرکت می باشد و اگر قرار بر ادامه این روند باشیم بزودی شاهد معضلات بیشتری در این حوزه خواهیم بود .

لیاقت مردم بیشتر از این ها بوده که آنقدر در پست های بالای مدیریتی دچار آزمون و خطا گردند . همچنین از مسئولین مربوطه خواهشمند هستیم در صورتی که توان اداره چنین مشکلاتی را نداشته زودتر اعلام نمایند ، قبل از اینکه دیگر کار از کار گذشته باشد .

احسان اسدی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :