به گزارش کلهرنیوز  ، محمد خسروی ، ضمن تشریح وضعیت آلودگی نقاط مختلف استان کرمانشاه از استمرار آلودگی حاصل از توده گرد و غبار حاکم بر جو استان تا پایان امروز خبر داد.

وی تصریح کرد: توده گرد و غباری که در اثر ایجاد طوفان های گرد و غبار در کشور عراق به استان کرمانشاه نیز نفوذ کرده است، تا پایان امروز در جو استان استمرار داشته و هوای امروز استان را تحت تاثیر دارد.

خسروی به تشریح وضعیت آلودگی هوای شهرستان های مختلف پرداخت و گفت: با توجه به آلودگی مذکور، هم اکنون دید افقی در شهرستان سرپلذهاب به کمتر از ۲۰۰ متر، قصرشیرین به کمتر از ۴۰۰ متر، روانسر، سومار و تازه‌آباد به کمتر از یک هزار متر، جوانرود به کمتر از ۲ هزار، اسلام‌آبادغرب به کمتر از ۴ هزار متر، کنگاور به کمتر از ۵ هزار متر، سنقرو کلیایی به کمتر از ۶ هزار متر و کرمانشاه به کمتر از ۸ هزار متر رسیده است.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه در خصوص پیش بینی صورت گرفته از وضعیت هوای استان طی روزهای آینده نیز گفت: بر اساس آخرین تحلیل از داده های هواشناسی. سامانه ای ناپایدار از روز گذشته جو استان را تحت تاثیر قرار داده و تا روز دوشنبه هفته آینده نیز جو استان را تحت تاثیر خود دارد.

وی افزود: موج اول از این سامانه طی روز گذشته و امروز در بعضی ساعات سبب وزش باد نسبتاً شدید و نفوذ گردوغبار به جو استان شده است و تا پایان امروز استمرار دارد.

خسروی گفت: این شرایط سبب رگبار باران در برخی نقاط و افزایش نسبی دمای شبانه در سطح استان می  شود و موج دوم، نیز طی روزهای یکشنبه و دوشنبه، به تناوب سبب بارندگی همراه با رعدوبرق در سطح استان خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه از آبگرفتگی معابر عمومی و احتمالاً  رگبار تگرگ نیز  در نتیجه تاثیر این سامانه در استان و طی روزهای آتی خبر داد./مهر

این خبر را به اشتراک بگذارید :