به گزارش کلهرنیوز  ، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار “منوچهر امان اللهی ” در تشریح کشف این محموله های قاچاق اظهار کرد: یکی از این محموله ها مربوط به کشف ۲۲ تن برنج قاچاق است که پیش از توزیع در سطح بازار کشف شد.

وی ادامه داد: به دنبال کسب اطلاع مبنی بر ورود یک دستگاه کامیون به شهر کرمانشاه که حامل بار قاچاق از نوع برنج خارجی است، توقیف خودرو در دستور کار ماموران یگان امداد این شهرستان قرار گرفت.

سردار امان اللهی افزود: خودرو مذکور پس از شناسایی در میدان آزادگان شهر کرمانشاه توقیف و در بازرسی های صورت گرفته ماموران، مقدار ۲۲ تن برنج قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه، خاطرنشان کرد: بنا بر اظهارات کارشناسان، ارزش محموله برنج قاچاق کشف شده به یک میلیارد و یکصد میلیون ریال می رسد.

وی همچنین با اشاره به توقیف کامیون و دستگیری راننده آن، گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی و صدور حکم لازم به دستگاه قضائی معرفی شده است.

سردار امان اللهی یادآوری کرد: ۲۲ تن برنج قاچاق کشف شده نیز به ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمانشاه تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در ادامه اظهاراتش، محموله قاچاق کشف شده دیگر را ۲۸۴ هزار و ۳۰۰ نخ سیگار عنوان و اظهار کرد: طبق نظر کارشناسان، ارزش این محموله قاچاق به یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال می رسد.

وی در تشریح چگونگی کشف این محموله قاچاق نیز گفت: به دنبال انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات نامحسوس مبنی بر اینکه عده ای از قاچاقچیان سودجو اقدام به خرید یک محموله سیگار نموده و قصد انتقال آن را به استان های جنوبی کشور دارند، موضوع در دستور کار کاراگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

سردار امان اللهی ادامه داد: پس از شناسایی مسیر تردد و نوع خودروی حامل کالای قاچاق، تیم عملیاتی اداره قاچاق کالا وارز پلیس آگاهی به محور کامیاران- کرمانشاه اعزام و این محور به صورت نامحسوس تحت کنترل قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان خاطرنشان کرد: در نهایت یک دستگاه خودرو سواری سمند حامل کالای قاچاق مشاهده و ماموران پس از توقیف آن، موفق به کشف ۱۸۴ هزار و ۳۰۰ نخ سیگار قاچاق شدند.

وی با اشاره به دستگیری راننده و توقیف خودروی مذکور گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی و صدور حکم لازم در اختیار دستگاه قضائی قرار گرفت.

سردار امان اللهی در پایان مبارزه با قاچاق کالا را یکی از اولویت های مهم پلیس در سال جاری عنوان و اظهار کرد: مبارزه با این پدیده در راستای عمل به منویات رهبری در سال حمایت از کالای ایرانی صورت می گیرد.

کشف بیش از ۴۳ هزار لیتر سوخت قاچاق در کرمانشاه 

جانشین فرمانده انتظامی استان نیز از کشف محموله سوخت قاچاق در کرمانشاه به مقدار ۴۳ هزار و ۶۰۰ لیتر و دستگیری یک متهم در این رابطه خبر داد.

سرهنگ “علیرضا مرزبانی” اظهار داشت: به دنبال کسب اخبار و اطلاعاتی مبنی بر اینکه افرادی سودجو اقدام به انتقال مواد سوختی و فرآورده های نفتی از استان کرمانشاه به شهرستان های مرزی می کنند، موضوع دردستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی قرارگرفت.

وی ادامه داد: گروهی از ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای روشن شدن ماجرا به تعقیب و مراقبت از یک دستگاه نفتکش که قرار بود به روستاهای شهرستان های کرمانشاه سوخت رسانی کند پرداختند.

سرهنگ مرزبانی ادامه داد: این خودرو نفتکش پس از خروج از محل سوختگیری ابتدا به گاراژی واقع در حاشیه شهر کرمانشاه مراجعه و راننده مقادیری از سوخت موجود را به ۲ تانکر دیگر انتقال داد.

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه ادامه داد: پس از توقیف تانکر مذکور ۴۳ هزار و ۶۰۰ لیتر سوخت کشف و خودرو نیز پس از تخلیه سوخت باقی مانده به پارکینگ منتقل شد.

وی در پایان و با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان، ارزش ریالی سوخت قاچاق کشف شده به ۳۳۰ میلیون ریال می رسد، از تشکیل پرونده ای در دستگاه قضائی برای رسیدگی به این موضوع خبر داد.

کشف ۲ تن چوب جنگلی قاچاق در دالاهو 

فرمانده انتظامی شهرستان دالاهو از کشف بیش از ۲ تن چوب جنگلی قاچاق در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: به دنبال کسب اطلاع مبنی برفعالیت فردی در امر قاچاق چوب جنگلی از نوع بلوط، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی دالاهو قرار گرفت.

سرهنگ ” ایرج علیمرادی” ادامه داد: ماموران یکی از پاسگاه های شهرستان، با افزایش گشت زنی در سطح حوزه استحفاضی خود، موفق به شناسایی خودرو حامل چوب های جنگلی قاچاق شدند و پس از هماهنگی با مقام قضائی نسبت به توقیف خودرو نیسان حامل بار قاچاق اقدام و راننده را دستگیر کردند.

سرهنگ علیمرادی افزود: در این راستا پرونده ای تشکیل و به همراه متهم در اختیار دستگاه قضائی قرار گرفت.

 فرمانده انتظامی شهرستان دالاهو در ادامه بر حراست از عرصه منابع طبیعی و درختان تاکید کرد و گفت: طبیعت جزئی از حیات و زندگی انسان است که به امانت در اختیار ما قرار داده شده است.

وی با بیان اینکه همه افراد جامعه باید نسبت به منابع طبیعی احساس مسئولیت کنیم، افزود: همراهی و همکاری شهروندان با ماموران پلیس می تواند ماموران را در شناسایی و دستگیری مجرمان و متخلفان بیش از پیش یاری کند.

رشد ۳۳۳ درصدی کشفیات سرقت در شهرستان سنقروکلیایی 

فرمانده انتظامی شهرستان سنقروکلیایی گفت: با تلاش همکاران در بخش های مختلف، شاهد رشد ۳۳۳ درصدی کشفیات سرقت در فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در این شهرستان بوده ایم.

سرهنگ “غضبان احمدی فرد” اظهار کرد: در فروردین ماه همچنین شاهد کاهش ۲۹ درصدی وقوع سرقت ها و افزایش ۱۸ درصدی دستگیری سارقان در شهرستان سنقروکلیایی نسبت به فروردین سال قبل بوده ایم.

وی همچنین از کشف ۹ کیلو و ۳۹۲ گرم انواع مواد مخدر در فروردین ماه خبر داد و گفت: در این راستا ۵۵ خرده فروش مواد مخدر، مصرف کننده و معتاد متجاهر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

سرهنگ احمدی فر یادآوری کرد: این موفقیت ها با تلاش و کوشش شبانه روزی، افزایش تعداد واحد های گشتی و انجام فعالیتهای پیشگیرانه بدست آمده است.

فرمانده انتظامی شهرستان سنقروکلیایی خاطرنشان کرد: برخورد با سارقان و پیشگیری از وقوع این جرم و مقابله با پدیده اعتیاد جزو اولویت های پلیس شهرستان در سال جاری است.

وی در پایان اظهار کرد: شهروندان می توانند گزارشات خود را از طریق تلفن یا پیامک با شماره ۱۱۰ مرکز فوریت های پلیسی در میان بگذارند.

مراسم جشن اعیاد شعبانیه در ستاد انتظامی کرمانشاه برگزار شد 

به مناسب فرا رسیدن اعیاد شعبانیه، میلاد با برکت امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل (ع) و امام سجاد (ع) مراسم جشن باشکوهی در ستاد فرماندهی انتظامی استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این مراسم سردار “منوچهر امان اللهی” فرمانده انتظامی استان، حجت الاسلام “سید ابراهیم حسینی” رئیس عقیدتی-سیاسی و جمعی از فرماندهان و مسئولان انتظامی استان حضور داشتند.

حجت الاسلام “علی سالاری” یکی از روحانیون کرمانشاهی در این مراسم با تبریک فرا رسیدن اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: شعبان از بهترین ماه هاست که فضائل بسیاری برای آن ذکر شده است.

وی گفت: ماه شعبان مقدمه ای برای آماده سازی انسان ها جهت مهمانی ماه خدا در ماه مبارک رمضان است.

حجت الاسلام سالاری همچنین خواستار پرهیز از تجمل گرایی که جزو آفت ها دین است، شد و افزود: اگر بتوانیم معنویت را در خود افزایش دهیم و از قید و بندهای دنیوی خود را رها بخشیم می توانیم به مرحله تقرب و نزدیکی به خدا برسیم.

در این مراسم همچنین از جانبازان ۵۰ درصد “فرهاد قاسمی” و “فریدون رضایی”، جانبازان ۳۰ درصد “عادل باباجانی” و “جهاندار مرادقلی” و جانباز ۲۵ درصد “صحبت الله انگزی” به مناسبت روز جانباز با اهدای لوح و جایزه تجلیل شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید :