به گزارش کلهرنیوز به نقل از اسلام آباد خبر ، کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی صفدری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه ظهر امروز (چهارشنبه ۱۸ خرداد) در محل دبیرخانه جشنواره ملی تئاتر مرصاد حضور پیدا کردند و در جمع هنرمندان نمایش شهرستان اسلام آبادغرب مشکلات این جشنواره را مورد بررسی قرار دادند.

کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت مرصاد گفت : وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه جدی در حمایت از این جشنواره دارد و این جشنواره را مورد حمایت قرار خواهد داد و از سایر ظرفیت ها برای پشتیبانی از جشنواره بهره خواهد برد.

وی افزود: بسیار خوشحال و خرسند هستم که امروز در شهرستان اسلام آباد غرب حضور پیدا کرده ام  تا از نزدیک شاهد زحمات و تلاش و کوشش هنرمندان این عرصه باشیم.

نظری در ادامه افزود: اگر امروز ما در تهران آرامش داریم به خاطر استقامت و مردانگی مردمان این منطقه است که نگذاشتند گروهک منافقین وارد شهرهای دیگر ایران شوند.

وی افزود:  تلاش می‌کنیم تا این جشنواره را به طور جدی مورد حمایت خود قرار دهیم تفاهم‌نامه‌ای را با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه و منعقد خواهیم کرد و از این جشنواره را به صورت ویژه مورد حمایت قرار خواهیم کرد و ظرفیت دیگر دستگاه‌ها را نیز به کار خواهیم گرفت.

کاظم نظری افزود: قطعا می توانیم از ظرفیت سازمان انرژی هسته ای ، وزارت امور خارجه و دیگر نهادها برای پشتیبانی از این جشنواره بهره برد و این جشنواره را در سطحی فرا ملی معرفی کرد.

وی در ادامه افزود: هنوز ما با جریان منحوس منافقین مواجه هستیم و شاهد اقدامات تروریستی آنها هستیم و امروز این اقدامات به شکل های مختلف ادامه دارد و لذا باید نسبت به معرفی چهره واقعی آنها تلاش شود.

وی افزود: باید رویکرد جشنواره متناسب با موضوعات روز تغییر کند و موضوع ترور از جمله نقش منافقين در ترور دانشمندان کشور، نقش منافقين در جریان مذاکرات و اقدامات جدید این جریان  و موضوعات روز در این جشنواره مدنظر قرار گیرد.

وی همچنین افزود: جشنواره می تواند در حوزه فراملی نیز مورد توجه قرار گیرد و از ظرفیت این جشنواره برای معرفی چهره جریان های تروریستی بهره برد.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: علاوه بر حمایت های مادی از جشنواره ، در حوزه آموزش و اهداء کتاب‌های تخصصی نمایش اقدام لازم را انجام خواهیم داد و علاوه بر آن از گروه های برتر جشنواره به صورت اجراهای عمومی حمایت ویژه خواهد شد و زمینه اجرای این گروه‌ها در تهران فراهم خواهیم نمود.

وی در ادامه افزود: تمام شهرهای ایران همه در خطر جریان منافقین هستند، و لذا این جشنواره بهترین بستر برای مواجه با جریان منافقین است و ما باید موضوعات روز را در این جشنواره مورد توجه قرار بدهیم.

کاظم نظری افزود: جشنواره تئاتر ملی مرصاد یک جشنواره ملی است و  باید بتواند ظرفیت های دیگر ادارات نیز به کار بگیرد و لذا در شورای سیاستگذاری جشنواره باید از ظرفیت دیگر ادارات و نهادها استفاده کرد؛ این موضوع باعث می‌شود تا مسئولین شهر و استان خودشان را در مقابل جشنواره مسئول بدانند و جشنواره فراموش نشود و شاهد رشد کیفی جشنواره باشیم.

این اولین بار است که یک مقام ارشد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دبیرخانه جشنواره ملی تئاتر مرصاد حضور پیدا می کند و قول حمایت ویژه برای حمایت از جشنواره داده شد.

جشنواره ملی تئاتر مرصاد تا کنون ۱۲ دوره موفق را پشت سر گذاشته است و هر سال به مناسبت سالروز عملیات غرور آفرین مرصاد در شهرستان اسلام آبادغرب برگزار می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :