به گزارش کلهرنیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، این روزها اعزام زائران خانه خدا از کرمانشاه به تهران با اتوبوس خبرساز شده است زیرا در سال‌های گذشته نه تنها حاجیان این استان یکسره از فرودگاه کرمانشاه به سرزمین وحی اعزام می‌شدند بلکه انتخاب زائران استان‌های همجوار نیز فرودگاه کرمانشاه بود.

با یک جستجوی ساده در خبرها می‌توان دید که در سال‌های گذشته زائران استان‌های همدان، کردستان و ایلام نیز با توجه به مرکزیت فرودگاه کرمانشاه در غرب کشور، از این منطقه به سرزمین وحی اعزام شده‌اند اما امسال زائران کرمانشاه با اتوبوس به تهران عزیمت کرده تا از فرودگاه امام(ره) اعزام شوند.

کندی بازسازی فرودگاه کرمانشاه به دولت قبل بر می‌گردد و به گفته معاون استانداری کرمانشاه در گذشته برخی از مسئولان نسبت به طرح توسعه باند فرودگاه کرمانشاه کم توجهی کرده‌اند و اکنون وضعیت این باند به گونه‌ای است که هواپیماهای پهن پیکر و پروازهای حاجیان امکان نشستن در فرودگاه را ندارد.

اگر این روزها مسافر فرودگاه کرمانشاه باشید با وضعیت در حال بازسازی باند اصلی این فرودگاه روبرو می‌شوید و به گفته شاهدان عینی، هواپیماهای ورودی به فرودگاه کرمانشاه، پس از فرود باید دور بزنند و بخشی از باند را دوباره طی کنند و با تاکسی کردن در مسیر دیگر به قسمت پیاده شدن مسافران برسند.

قرارداد بازسازی باند فرودگاه کرمانشاه به نتیجه نرسید

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در راستای خدمات‌دهی به مردم کرمانشاه در حوزه هوایی جلساتی با مدیران فرودگاه‌های کشور انجام دادیم گفت: به این نتیجه رسیدیم که وضعیت باند فرودگاه کرمانشاه نیاز به بازسازی کامل دارد، قرار بر این بود در سال ۱۳۹۶ قرارداد برای بازسازی باند فرودگاه بسته شود و پروژه با مبلغ ۸۰ میلیارد تومان به اتمام برسد اما متاسفانه کاری انجام نشد.

بهمن امیری مقدم با بیان اینکه اکنون برای توسعه و بازسازی باند فرودگاه مبلغ ۳۸۰ میلیارد تومان نیاز داریم تا این پروژه انجام شود عنوان کرد: فرودگاه برای توسعه هر استانی ضروری است و از آنجا که استان ما هم یک هاپ منطقه است ضرورت داشت که با مدیران کشوری نشست داشته باشیم و به این نتیجه رسیدیم که در آینده نزدیک قرارداد جدید با پیمانکار منعقد شود و فرودگاه به حالت بین‌المللی خود برگردد تا بتوانیم هرچه سریعتر پروازهای بین المللی داشته باشیم و در این مدت هم پروازهای داخلی در استان افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه قرار بر این است که با هماهنگی با شرکت هواپیمایی ایران ایر پروازهای ای‌‌تی‌آر به فوکر تبدیل شود که ظرفیت پروازها افزایش یابد عنوان کرد: پرواز قشم‌ایر هم دو پرواز به استان اضافه می‌کند ‌تا نارضایتی مردم کمتر شود و امسال کاروان‌های حجاج کرمانشاهی مجبور بودند با عزیمت به فرودگاه امام(ره) تهران از آن‌جا عازم سرزمین وحی شوند.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه نیز از اعزام ۳۳۵ زائر از استان کرمانشاه در قالب سه کاروان به حج تمتع ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: امسال بعد از توقفی دو ساله برای اعزام زائران به حج تمتع به دلیل شیوع بیماری کرونا، زائران به این سفر معنوی اعزام می‌شوند که البته محدودیت‌هایی از سوی عربستان تعیین شده است.

سعید کریمی‌خو در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با بیان اینکه امروز ۲۲۰ زائر از سراسر استان در قالب دو کاروان از فرودگاه امام خمینی ره اعزام خواهند شد عنوان کرد: این افراد در قالب دو کاروان ۱۱۵ و ۱۳۵ نفره از حجاج شامل ۱۹۰ از بانوان و ۱۴۵ مرد ساعت ۱۵:۳۰ امروز و کاروان سوم که ۸۵ نفره است دوم تیرماه عازم سرزمین وحی می‌شوند.

وی افزود: عربستان تنها پذیرای زائرانی است که کمتر از ۶۵ سال سن دارند و افرادی که سن آن‌ها بالای ۶۵ سال بوده مورد از سوی عربستان پذیرش نمی‌شوند.

کریمی‌خو اظهار کرد: برای افراد بالای ۶۵ سال از سوی سازمان حج و زیارت تسهیلاتی در نظر گرفته شده که به صورت ویژه امکان نقل و انتقال فیش برای آن‌ها وجود داشته باشد و جایگزینی به سهولت انجام شود اما میزان این جابه‌جایی‌ها بسیار کم بوده و افراد منتظر اتمام شیوع کرونا و پذیرش از سوی عربستان در سال‌های بعد هستند.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم شرایط سفر عتبات عالیات از طریق زمینی از هفته دوم تیرماه فراهم شود عنوان کرد: با توجه به بسته بودن مرز زمینی سفر به عتبات عالیات فعلاً تنها از طریق هوایی و از تهران انجام می‌شود.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه بیان کرد: امسال با توجه به شرایط فیزیکی فرودگاه و تعمیرات گسترده آن طبق هماهنگی صورت گرفته با سازمان حج زیارت، امکان اعزام از کرمانشاه فراهم نیست و زائران از فرودگاه امام(ره) اعزام خواهند شد.

تماس خبرنگار تسنیم برای گفت‌وگو با مدیر فرودگاه کرمانشاه پیرامون وضعیت بازسازی این فرودگاه و توضحیات در رابطه با سخنان استاندار کرمانشاه راه به جایی نبرد و شنیده‌ها حاکی از سفر مسئولان سازمان هواپیمایی به کرمانشاه برای بررسی وضعیت است.

این خبر را به اشتراک بگذارید :