جناب آقای مهندس محرابیان

وزیر محترم نیرو

با سلام

جناب وزیر، کارگزاران انقلابی  در حکومت اسلامی تفاوت اولیه شان با دیگران باید در اقدام به موقع باشد. آنگونه که در بحران ها در اسرع وقت اقدامات عاجل، تثبیت کننده و جبرانی آنها باعث خشنودی شهروندان گردد وگرنه تفاوتی بین دولت ها نخواهد بود و آمدن یکی و رفتن آن دیگری فقط هزینه سازی برای ملت است.

  جناب وزیر، کلان شهر کرمانشاه با جمعیتی حدود یک میلیون نفر در حال حاضر دو برابر میانگین روزانه آب مصرف می کند یا به عبارت بهتر در همین لحظه شهر کرمانشاه آب مصرفی سال ۱۴۱۵ را پیش مصرف می کند. با نگاهی به مصارف گذشته می توان با قطعیت تایید کرد که این آب از طریق شبکه فرسوده ی انتقال آب، هدر می رود.

 درکلان شهرکرمانشاه متاسفانه دو معظل بزرگ، یکی هدر رفت آب از طریق شبکه فرسوده ی انتقال و دیگری عدم تناسب حجم مخازن نسبت به رشد جمعیت به وضوح قابل مشاهده و ارزیابی است.

 جناب وزیر، حال چند سوال مطرح می شود که در کرمانشاه پاسخی برای آنها دریافت نکرده ام و  امید دارم …………….

۱ – چرا ما در آب منطقه ای و آبفای استان سند چشم انداز نداشته و نداریم؟ که اگر داشتیم الان با این مشکلات دست و پنجه نرم نمی کردیم.( در برخی محلات ما ۱۴-۱۶ ساعت در شبانه روز آب نداریم و هر روز هم به ساعات قطعی آب اضافه می شود ،  اگرسند چشم انداز داشتیم هر سال شبکه ی فرسوده یک محله بازسازی می شد و اکنون دیگر ………………..)

۲ – نقش مدیران ارشد صنعت آب استان دقیقا چیست؟  فقط نشتن بر کرسی ؟ ( بعنوان نمونه مخزن میدان جمهوری اسلامی دهه ی ۶۰ طراحی و ساخته شده است و بعد از حدود بیش از ۳۵ سال حتی یک سانتی متر بر حجم این مخزن اضافه نشده است، این در حالی است که در حال حاضر جمعیت این منطقه بیش از ۸ برابر رشد کرده است اما دریغ از یک سانتی متر افزایش حجم مخزن .)

۳ –اصلا صنعت آب استان بودجه ای داشته است یا خیر؟ که اگر داشته است ، در طی همین دهه ی گذشته اگر هر سال چند ناحیه از شبکه آب کلان شهر کرمانشاه تعویض و مرمت می شد تا به حال کل شهر مشکلاتش حل شده بود.

۴ – و تاسف بار تر اینکه در اواخر بهمن و اوایل اسفند گذشته آب محلات زیادی از منطقه یک کرمانشاه بمدت چهار شبانه روز قطع بود،  اما مدیرعامل آبفای استان در مصاحبه ها فقط، ۲۴ ساعت قطعی آب را اعلام کردند، جناب وزیر چرا مسئولین صنعت آب استان راحت برای ماندن بر کرسی های ریاست خود برای مردم اهمیتی قابل نیستند و صرف گزارش نویسی های غیر مستند پایه های ریاست شأن را محکم تر می کنند؟

 جناب وزیر، باز هم متاسفانه، راه حل مدیر آبفای کلان شهر کرمانشاه در جواب اعتراض مشترکان، نصب مخزن آب و پمپ توسط مشترکین هست. ظاهرا تمام تفکر مدیریت ایشان هزینه تراشی برای مردم است، نه اینکه ایشان و مجموعه مدیران صنعت آب استان چطور این مشکلات را حل کنند.

 جناب وزیر،  مدیران حاضر تمامی مشکلات در زمینه آب استان را، به عدم نزولات جوی و…..ربط می دهند، اما باید به عرض برسانم اغلب مشکلات ناشی از بی کفایتی، و بی مدیریتی، مدیرانی هست که از گذشته تا امروز سایه شومشان بر سر صنعت آب این استان سایه افکنده است.

 جناب وزیر، دولت مردمی در حالی دارد به یکسالگی عمر خودش نزدیک می شود که بانیان وضع موجود صنعت آب این استان هنوز هم بر صندلی های خودشان تکیه زده اند.

درپایان ازشما تقاضا  داریم که تا دیر نشده است فکری برای این استان و کلان شهر کرمانشاه اندشیده شود.

 

همایون رنجبر

فعال رسانه

بیست و چهارم خردادماه یکهزار و چهارصد و یک

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :