به گزارش کلهرنیوز به نقل از  شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، طی روزهای اخیر اخباری مبنی بر کاهش عرضه رب گوجه و دپوی آن توسط کارخانه جات تولیدی به دلیل عرضه این محصول در ماه های آینده با قیمتی بالاتر شنیده می شود که سبب ایجاد تشویش و نگرانی میان مردم شده است.

کارخانه جات تولیدکننده رب گوجه فرنگی به دلایلی چون افزایش هزینه های تولید ناشی از حقوق و دستمزد کارگران، نرخ خرید قوطی، هزینه‌های جاری و… خواستار افزایش قیمت این محصول شده اند، در حالی که اخیرا شاهد افزایش قیمت رب گوجه فرنگی بوده ایم.

هرچند که تحلیل های انجام شده حاکی از آن است که با توجه به قرارگیری در فصل تولید گوجه فرنگی و وارد شدن این محصول به بازار، به زودی نرخ رب گوجه فرنگی شکسته خواهد شد اما سودجویی دلالان ممکن است شرایط را به سمت احتکار و انتشار اخبار کذب سوق دهد برهمین مبنا اعمال نظارت های جدی توسط دستگاه های مربوطه امری ضروری است.

خبری از افزایش قیمت رب گوجه فرنگی نیست/ ضرورت نظارت جدی  بر تامین و عرضه رب گوجه

رحمت الله نوروزی در گفتگو با خبرنگار مرصاد، با بیان اينکه موضوع کمبود یا عدم کمبود رب گوجه فرنگی باید بررسی شود، اظهار داشت: به زودی برداشت گوجه فرنگی در استان‌های شمالی کشور انجام می شود که بر روی قیمت رب گوجه فرنگی اثر گذار خواهد بود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: با برداشت گوجه فرنگی تحولی در بازار رب گوجه ایجاد می شود.

نوروزی با اشاره به اینکه سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده درخواست افزایش قیمت رب گوجه را نپذیرفته، تصریح کرد: باید مجلس و دولت و دستگاه‌های نظارتی بر این موضوع نظارت کنند تا احتکار صورت نگیرد.

وی عنوان کرد: طبق گفته های برخی از تولید کنندگان حاضر در نمایشگاه بین المللی صنایع غذایی، خبری از افزایش قیمت رب گوجه فرنگی نیست.

نوروزی خاطرنشان کرد: سطح زیرکشت گوجه فرنگی در کشور ما کم نیست از طرف دیگر گوجه محصولی نیست که ماندگاری بالایی داشته باشد و باید به رب تبدیل شود تا از بین نرود پس باید بر مقداری که  توسط کارخانه های تولیدی از کشاورزان خرید می شود، نظارت جدی صورت گیرد.

وی افزود: باید ضمن احتساب هزینه های کاشت، داشت و برداشت، هزینه  تحویل گوجه فرنگی به کارخانه، هزینه های مربوط به ماشین آلات، نیروی انسانی و مصرف سوخت نیز لحاظ شود و در نهایت یک آنالیز قیمتی برای رب گوجه فرنگی صورت گیرد.

مشکلی از نظر تامین رب گوجه فرنگی در کرمانشاه وجود ندارد

محمد رضا عباسی در گفتگو با خبرنگار مرصاد، اظهار داشت: مشکلی از نظر تامین رب گوجه فرنگی در استان‌ کرمانشاه وجود ندارد.

وی افزود: طی یکی دو روز اخیر از هر سه کارخانه تولید رب گوجه در استان کرمانشاه بازدید شد و نظارت ها از تولید و عرضه کافی رب گوجه به بازار حکایت دارد.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر قیمت عرضه رب گوجه فرنگی در بازار بین ۳۸ هزار تا ۴۰ هزار تومان است.

عباسی با بیان اينكه افزایش قیمت مجددی برای عرضه رب گوجه فرنگی نداشته ایم، تصریح کرد: نظارت بر کارخانه جات تولید رب گوجه فرنگی و فروشگاه های عرضه کننده  ادامه دارد.

مشکلی از نظر عرضه رب گوجه فرنگی در فروشگاه های مواد غذایی کرمانشاه مشاهده نشد

رامین پهلوانی در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: در فروشگاه های عرضه کننده مواد غذایی شهر کرمانشاه مشکلی از نظر عرضه رب گوجه فرنگی نداریم.

وی افزود: طی دو هفته اخیر در هیچ یک از اقلام مواد غذایی از جمله رب گوجه فرنگی افزایش قیمت نداشته‌ ایم‌.

رییس بازرسی و نظارت اتاق اصناف کرمانشاه گفت: در بازرسی های انجام شده تخلفی از نظر عدم عرضه رب گوجه فرنگی یا گران فروشی آن مشاهده نشده است‌.

پهلوانی خاطرنشان کرد: همچنین تاکنون شکایتی درباره گران فروشی یا عدم عرضه رب گوجه دریافت نکرده ایم.

تشکیل ۲۳ پرونده احتکار و گرانفروشی رب گوجه فرنگی در کرمانشاه

قهرمان شاهی در گفتگو با خبرنگار مرصاد، اظهار داشت: از ابتدای سال ۲۳ پرونده احتکار و گرانفروشی رب گوجه فرنگی در کرمانشاه تشکیل شد که مجموعا به پرداخت بیش از ۱۱ میلیارد و ۷۹۰ میلیون ریال جریمه محکوم شدند.

وی افزود: در میان پرونده های احتکار گوجه فرنگی در کرمانشاه، یک کارخانه آرد نیز به اتهام احتکار این محصول محکوم شد .

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه گفت: بر اساس گزارش بازرسان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از یک کارخانه آرد مقدار ۲۸ هزار و ۵۱۲ قوطی رب قرمز و هشت هزار و ۳۱۶ قوطی رب سفید احتکاری، کشف شد.

شاهی تصریح کرد: شعبه اول تعزیرات علاوه بر ضبط کالاهای کارخانه مذکور، فرد متخلف را به پرداخت مبلغ یک میلیارد و ۱۷۸ میلیون و ۴۶۹ هزار ریال جریمه در حق صندوق دولت محکوم کرد‌.

به گزارش مرصادنیوز، در راستای پیشگیری از سواستفاده دلالان و احتکار رب گوجه نظارت بر کارخانه جات تولیدی و زنجیره تولید تا عرضه رب گوجه فرنگی ضروری به نظر می رسد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :