به گزارش کلهرنیوز  ،به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمدرضا امیری” اظهار کرد: به دنبال اطلاع از فعالیت شخصی سابقه دار که اقدام به سرقت قطعات و لوازم و محتویات داخل خودرو می کند، شناسایی وی در دستور کار کارآگاهان پایگاه شمال پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از انجام کارهای تحقیقاتی و اطلاعاتی محل سکونت متهم اصلی سرقت ها شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی نسبت به دستگیری وی اقدام شد.

سرهنگ امیری خاطرنشان کرد: این متهم در بازجویی های ابتدایی منکر ارتکاب هرگونه سرقتی شد اما در ادامه به ۱۶ فقره سرقت لوازم وقطعات داخل  خودرو در سطح شهر کرمانشاه با همدستی شخصی دیگر اعتراف کرد.

رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه افزود: با راهنمایی متهم، منزل همدست وی نیز شناسایی و در عملیاتی پلیسی دستگیر و به اداره آگاهی منتقل و به جرم خویش اعتراف کرد.

وی گفت: با راهنمایی متهمین محلهای سرقت بازسازی مالباختگان شناسایی پس از دعوت آن ها، مالباختگان علیه متهمین دستگیر شده  اعلام شکایت کردند.

سرهنگ امیری در پایان اظهار کرد: پرونده به همراه متهمین برای سیر مراحل قانونی و صدور حکم مناسب به دادسرا ارسال شد.

جریمه ای که به اشتباه ۲ بار پرداخت شده را بازگردانیم 

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه، شرایط بازگرداندن جرائم رانندگی که به اشتباه ۲ بار پرداخت شده را اعلام کرد.

سرهنگ “فضل الله شیری” اظهار کرد: برخی مالکان خودروها، به صورت اشتباه دو بار نسبت به پرداخت پرینت خلافی خودرو و یا قبوض جریمه خود اقدام می‌کنند و پس از پرداخت، متوجه اشتباه خود می‌شوند.

وی با تاکید بر این که مالکان خودروها در زمان پرداخت جریمه باید حتما پلاک خودرو را کنترل کنند، تاکید کرد: در عین حال پلیس راهور نیز شرایطی را برای بازگرداندن دوبار پرداختی صورت وضعیت تخلفات رانندگی در نظر گرفته است.

سرهنگ شیری ادامه داد: مالکان خودروهایی که به اشتباه صورت وضعیت تخلفات رانندگی خود را ۲ بار پرداخت کرده‌اند می‌توانند با مراجعه به واحد اجرائیات پلیس راهور نسبت به درخواست استرداد پرداختی اشتباه اقدام کنند.

رئیس پلیس راهور استان افزود: این افراد باید ضمن پرکردن فرم مربوطه، اصل صورت وضعیت یا برگه اخطاریه پرداخت شده که دارای ثبت ماشینی یا رسید پرداخت الکترونیکی با تاییدیه بانک عامل به همراه تصویر خوانای کارت ملی یا شناسنامه مالک پلاک صحیح، تصویر شناسنامه مالکیت خودرو، پلاک به نام مالک، تصویر برگه نقل و انتقال خودرو و تاریخچه پلاک و شماره حساب عابر بانک سپه و یا سیبا ملی را به همراه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: پس از تحویل این مدارک به واحداجرائیات و طی مراحل قانونی مربوطه، وجه اشتباه پرداختی به حساب اعلامی از سوی متقاضی توسط پلیس واریز می‌شود.

سرهنگ شیری در پایان و با بیان اینکه فرآیند بازپرداخت قبوض جرایم پرداختی طولانی است، از مالکان خودروها خواست حتما در زمان پرداخت قبوض خود، کنترل های لازم را بعمل آورندتا با مشکل مواجه نشوند.

کشف کالای قاچاق یک میلیارد ریالی در کنگاور 

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف ۳ هزار و ۸۳۰ قلم انواع قطعات قاچاق کامیون های خارجی در شهرستان کنگاور خبر داد.

سرهنگ “علیرضا مرزبانی” اظهار کرد: ماموران انتظامی شهرستان کنگاور در راستای مبارزه با کالای قاچاق و به دنبال کسب اطلاع مبنی بر اینکه شخصی در امر قاچاق قطعات خودرو و کامیون های خارجی فعالیت دارد، موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی ادامه داد: ماموران انتظامی کنگاور با انجام کارهای پلیسی موفق به شناسایی محل دپوی کالاهای قاچاق شدند.

سرهنگ مرزبانی افزود: ماموران پلیس با هماهنگی مقام قضائی نسبت به بازرسی انبار موردنظر اقدام و موفق به کشف ۳ هزار و ۸۳۰ قلم انواع قطعات کامیون خارجی قاچاق شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان، یاداوری کرد: طبق نظر کارشناسان ارزش ریالی کالای قاچاق کشف شده به بیش از یک میلیارد ریال می رسد.

وی با بیان اینکه پرونده ای در این راستا تشکیل شده است، از ارجاء آن به همراه متهم به دستگاه قضائی خبر داد.

سرهنگ مرزبانی در پایان از اهتمام پلیس برای برخورد جدی با قاچاقچیان خبر داد و گفت: تجرای این مهم یکی از اولویت های پلیس در سال جاری است.

سارق سیم برق در کرمانشاه دستگیر شد 

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از دستگیری سارق حرفه ای سیم برق و کشف هفت فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “حسین براری” اظهار کرد: به دنبال وقوع چندین فقره سرقت سیم برق در شهر کرمانشاه، ماموران رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران کلانتری پس از انجام کارهای اطلاعاتی توانستند یک نفر سارق حرفه ای را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه آن را دستگیر نمایند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه ادامه داد: متهم پس از بازجویی های صورت گرفته به هفت فقره سرقت سیم برق اعتراف کرد.

سرهنگ براری خاطرنشان کرد: متهم پس از تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی و صدور حکم لازم به دستگاه قضائی معرفی شد.

وی در پایان تاکید کرد: پلیس شهرستان کرمانشاه با استفاده از تمامی ظرفیت های خود به دنبال پیشگیری از وقوع سرقت و دستگیری سارقان در سریعترین زمان ممکن است.

مسائل اعتقادی و دینی سرلوحه کار پلیس است 

فرمانده انتظامی استان با تاکید بر اینکه مسائل اعتقادی و دینی پایه و اساس کار پلیس است، گفت: این مهم به عنوان یک اصل اساسی در رده های مختلف انتظامی رعایت می شود.

سردار  “منوچهر امان الهی” در جلسه هدایت سیاسی انتظامی کرمانشاه که در نمازخانه شهید سلیمی ستاد انتظامی این شهرستان برگزار شد، اظهارداشت: توجه به مسائل اعتقادی و دینی و توجه به این اصل مهم رمز موفقیت پلیس در ماموریت هاست.

وی با بیان اینکه کار در نیروی انتظامی متفاوت تر از دیگر ارگانهاست و مردم هم انتظارات متفاوت تری از پلیس دارند، گفت: ماموران پلیس موظفند که در کمال احترام با مردم برخورد کنندکمااینکه پلیس با رویکرد شهروند مداری و افزایش منزلت اجتماعی به مبارزه با جرایم می پردازد،

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه، گفت: همواره اعتماد و مشارکت اجتماعی و نقش شهروندان در ایجاد امنیت اجتماعی از جمله متغیرهای مهمی هستند که در دستیابی به امنیت پایدار نقش مهمی دارد و نیروی انتظامی نیز در بستر سازی این مهم، برنامه های جامعی را با رویکرد اجتماعی اجرایی ساخته است.

سردار امان اللهی در بخش دیگری از صحبت های خود به ارتقاء الگوهای رفتاری کارکنان اشاره کرد و گفت: مردم، پلیس را امین خود می دانند و به آن اعتماد دارند؛ لذا رفتار پلیس می تواند الگوی نظم و انضباط در جامعه باشد.

وی در پایان و با بیان اینکه تعامل پلیس با مردم در نظام جمهوری اسلامی تعاملی دو سویه و متقابل است، گفت: پلیس جمهوری اسلامی همواره در خدمت مردم بوده و خواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید :