باسمه تعالی

بیانیه حقوق دانان بسیجی و انقلابی  استان کرمانشاه

 به مناسبت هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی

«وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُواْ فِي سَبِيلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاء عِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ»

تاریخ گواهی می دهد که ملت ما در فاجعه بزرگ هفتم تیر هفتاد و دو تن بی گناه به عدد شهدای کربلا از دست داد . دشمنان پلید و منافقین کور دل گروهی را شهید نمودند که از مغزهای متفکر و خدمتگذاران فعال و صدیقی بودند که برای مشورت در مصالح کشور گرد هم آمده بودند . شهدای عالی قدر هفتم تیر عزیزانی بودند که هرکدام در انقلاب شخصیت ممتازی بودند و شخصیتی مثل شهید مظلوم مرحوم آیت الله بهشتی ( رضوان اله تعالی علیه ) در میان آنها برجسته بود. منافقین خائن و کوردل با به شهادت رساندن دکتر بهشتی و ۷۲ کبوتر خونین‌بال، عمق عداوت و کینۀ خود را از نهضت اسلامی ملت ایران به نمایش گذاشتند و خباثت و پلیدی اندیشۀ خود را به اوج رساندند. سازمان منافقین در حادثۀ تروریستی انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی یکی از بهترین بازوان انقلاب اسلامی ایران را به شهادت رساند و با برداشته شدن نقاب نفاق از چهرۀ کریه و خودفروختۀ این گروهک تروریستی، منظر التقاطی و کژ اندیشانۀ آن را برای همگان روشن شد و لیکن  به فرمایش مقام معظم رهبری « ما به شهدای هفتم تیر افتخار می کنیم »

سوء قصد نافرجام به مقام معظم رهبری توسط گروه تروریستی فرقان در ششم تیر ماه  ۱۳۶۰؛ بمب گذاری در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی ایران  و به شهادت رساندن آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام امت در هفتم تیر ماه ۱۳۶۰ توسط سازمان منافقین؛  بمباران شیمیایی سردشت توسط هواپیماهای رژیم  بعث عراق با حمایت کشورهای غربی و استکباری در هشتم تیرماه ۱۳۶۶ و شهید و مجروح نمودن جمع زیادی از هموطنان ؛ ترور و به شهادت رساندن شهید محمد کچویی رئیس زندان اوین در هشتم تیرماه ۱۳۶۰ ؛ به شهادت رساندن آیت الله صدوقی نماینده حضرت امام خمینی (ره) و امام جمعه یزد در ۱۱ تیر ماه ۱۳۶۳توسط اعضای گروهک تروریستی منافقین ؛ ساقط نمودن هواپیمای مسافربری ایرباس  توسط  ناو جنگی وینسنس متعلق به نیروی دریایی آمریکا در تاریخ ۱۲ تیر ۱۳۶۷و به شهادت رساندن تمامی  ۲۹۰ نفر مسافر و خدمه آن هواپیما  از جمله ۶۶ کودک زیر ۱۳ سال ،۵۳ زن و ۴۶ تن از تبعه کشورهای خارجی  جملگی اقدامات ضد بشری بود که ششم لغایت دوازدهم تیرماه به پیشنهاد ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) به‌عنوان «هفتۀ بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی» نامگذاری شده است تا با افشای چهرۀ واقعی و کریه مدعیان دروغین حقوق بشر به‌ویژه آمریکا و به چالش کشاندن حقوق بشر مورد ادعای آنان، گامی بزرگ در راستای رسوایی مستکبران و ظالمان و آگاهی و بیداری مستضعفان و مظلومان جهان برداشته شود. این امر خطیر مستلزم ورود جدی متفکران و اندیشمندان علوم اسلامی، حقوقدانان و نخبگان علوم انسانی برای بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی و موضع‌گیری صریح و شجاعانه عدالت‌خواهان جهان علیه ظلم و ستم استکبار جهانی و حمایت از مظلومان جهان در اقصا نقاط دنیا است.

شلیک موشک به هواپیمای مسافربری  از ناو جنگی وینسنس متعلق به نیروی دریایی آمریکا در تاریخ ۱۲ تیر ۱۳۶۷و به شهادت رساندن ۲۹۰ نفر از جمله ۶۶ کودک و ۵۳ زن و اهدای مدال شجاعت به ویلیام راجرز فرمانده آن ناو جنگی نشانگر اوج عداوت آمریکا با جمهوری اسلامی و نهایت کینۀ دولت‌مردان این کشور با ملت مسلمان ایران است؛ این جنایت وحشیانه و کشتار بی‌رحمانه با هیچ ملاک و معیار حقوق بشری منطبق نبوده و با هیچ بهانه‌ای قابل توجیه نیست و هرگز از حافظۀ تاریخی مردم جهان پاک نخواهد شد.

تاریخ  بیش از چهل ساله  انقلاب اسلامی سندی گویا و معتبر بر اثبات دشمنی آمریکا، اسرائیل و دولت‌های استکباری هم‌پیمان آنان با بشریت است. آمار ۱۷ هزار نفری شهدای ترور ایران اسلامی از جمله به شهادت رساندن شهید رجایی رئیس‌جمهور وقت، شهید باهنر نخست وزیر وقت و اقدامات ضد حقوق بشری مذکور  گواه آن است که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خود بزرگترین قربانی تروریسم جهانی بوده و همواره از سوی آمریکا، شیطان بزرگی که مدعی دروغین حقوق بشر است تهدید شده و هزینه‌های بسیاری را متحمل گشته است.

ایالات متحده آمریکا در دهه‌های گذشته همواره داعیه دفاع از مبانی و اصول حقوق بشر را داشته و بر این اساس به خود اجازه داده تا در خصوص وضعیت و شرایط حقوق بشر در سایر کشورها اظهارات مداخله‌جویانه داشته باشد. بررسی دقیق مواضع حقوق بشری آمریکا به‌صراحت تأییدکننده این واقعیت است که دولتمردان این کشور موضع‌گیری در خصوص وضعیت حقوق بشر در جهان را بر مبنای ترجیحات و منافع سیاسی انجام می‌دهند و همین رویه موجبات استفاده ابزاری آمریکا از موضوع حقوق بشر را در سطح بین‌المللی فراهم ساخته است. نکته مهم و تأسف‌بار این است که چنین قضاوت‌های سوگیرانه و جانبدارانه، مبنای عمل سیاسی آمریکا در ارتباط با کشورهای هدف قرار می‌گیرد و از جمله وضع تحریم‌های اقتصادی و تحمیل فشارهای سیاسی علیه کشورهای مستقل، بر مبنای همین قضاوت‌های نادرست توجیه می‌شود، فراتر از این بحث، نکته مبنایی و مهم دیگری وجود دارد که توجه به آن از اهمیت اساسی برخوردار است؛ دولت ایالات متحده در حالی که بر کرسی قضاوت در خصوص عملکرد حقوق بشری سایر کشورها تکیه می‌زند که خود در داخل نیز به‌طور مکرر و فاحش حقوق بشر را نقض می‌کند. طبعاً چنین وضعیتی مؤید عدم صلاحیت واشنگتن برای ارزیابی وضعیت حقوق بشر در سایر کشورهاست و هرگونه حقی را از این کشور برای طرح ادعاهای بشردوستانه سلب می‌کند. با توجه به این واقعیات است که مقام معظم رهبری همواره بر تلاش برای افشای ماهیت ضد حقوق بشری دولت آمریکا تأکید داشته‌اند تا بدین ترتیب عدم صداقت و صلاحیت آمریکا در پیگیری مسائل حقوق بشری به‌تصویر کشیده شود.

امروزه نقض حقوق بشر توسط آمریکا در  دو سطح داخلی و  بین‌المللی بر کسی پوشیده نیست. در بخش داخلی؛آزادی حمل سلاح و نقض حق حیات شهروندان،خشونت پلیس، محکومیت‌های شدید قضائی ،نقض حقوق مسلمانان، تبعیض نژادی، نقض حقوق زنان، نقض حقوق پناهجویان، نقض حریم خصوصی، نقض حقوق مطبوعات و رسانه‌ها و در بخش بین المللی حمایت آمریکا از تروریسم، مداخله در امور داخلی کشورها و بی اعتنایی در برابر نقض حقوق بشر جملگی از اقدامات ضد حقوق بشری آمریکا به شمار می رود.

ایالات متحده آمریکا با اتخاذ رویکردی ابزاری، بزرگترین پارادوکس رفتاری را به‌نمایش گذارده است؛ چرا که در عین ادعای حمایت از حقوق بشر به نقض مکرر آن در سطح داخلی و بین‌المللی نیز می‌پردازد، در واقع با قاطعیت می‌توان گفت که آمریکا حقوق بشر را به‌عنوان دستاویز و ابزاری در مسیر اهداف خود به‌کار گرفته تا از این طریق بر سرنوشت ملت‌ها سلطه یافته و انواع فشارها را بر کشورهای مخالف خود تحمیل کند. در مجموع شرح پیش گفته کارنامه سیاه آمریکا در حوزه حقوق بشر را به‌تصویر می‌کشد و نشان می‌دهد که آمریکا از صلاحیت و صداقت لازم برای سخن گفتن در باب حقوق بشر برخوردار نیست و اصولاً در این حوزه نه‌تنها پیشرفتی نداشته بلکه با مصادیق نقض متعدد و خروج از شورای حقوق بشر دچار نوعی عقب‌گرد نیز شده است. اساساً این کشور به‌دنبال دستیابی، حفظ و تداوم سلطه خود بر جهان بوده و به‌منظور نیل به این هدف از ابزارهای مختلفی چون ادعای حمایت از اصول و مبانی حقوق بشر و رشد و گسترش دموکراسی بهره‌برداری می‌کند.

امروز با گذشت بیش از چهار دهه  از عمر با برکت انقلاب اسلامی،  با بازخوانی مصادیق حقوق بشر آمریکایی ، اوج خباثت و شیطنت‌ استکبار جهانی به سرکردگی شیطان بزرگ و دستیاری ازناب منطقه‌ای اش بیش از پیش به اوج رسیده و  چهره واقعی دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی را  نمایان تر می سازد. لذا حقوق دانان بسیجی و انقلابی استان کرمانشاه با محکوم نمودن اقدامات ضد بشری آمریکا و دست نشاندگان آن در منطقه بر باز خوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی برای نسل جوان و نوجوان  انقلاب اسلامی تأکید می نماید و از همه مسؤلین امر انتظار دارد در اجرای وظیفه خطیر تببین و تحلیل جنایات ضد حقوق بشری آمریکا از هیچ کوششی دریغ نورزند.

حقوق دانان بسیجی و انقلابی  استان کرمانشاه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :