به گزارش کلهرنیوز، سجاد دادفر در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: همزمان با سراسر کشور آزمون سراسری دانشگاه ها از روز چهارشنبه مورخ هشتم تیر ماه در کرمانشاه آغاز شده و تا روز شنبه مورخ یاز هم ماه جاری ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در صبح روز چهارشنبه مورخ هشتم تیر ماه داوطلبین رشته هنر و طی امروز پنج شنبه داوطلبین رشته های علوم انسانی و ریاضی با یکدیگر به رقابت پرداختند همچنین در روزهای جمعه دهم تیر ماه داوطلبین رشته علوم تجربی و شنبه یازدهم ماه جاری داوطلبین رشته زبان‌های خارجی باهم رقابت می کنند.

مسئول حفاظت آزمون‌های سراسری در استان کرمانشاه گفت: تعداد داوطلبین شرکت کننده در کنکور امسال از کرمانشاه ۴۸ هزار و ۳۴ نفر شامل ۲۹ هزار و ۸۳ داوطلب زن و  ۱۸ هزار و ۹۵۱ داوطلب مرد است که شمار آنها نسبت به سال قبل بیش از چهار هزار نفر افزایش یافته است.

دادفر تصریح کرد: بیشترین تعداد شرکت کننده در آزمون سراسری دانشگاه ها طی امسال با ۲۴ هزار و ۳۰ نفر به داوطلبین رشته علوم تجربی اختصاص یافته که مجموعا نیمی از شمار داوطلبین کنکور را شامل می شوند‌.

وی شمار داوطلبین رشته علوم انسانی را ۱۳ هزار و ۴۵۲ نفر و داوطلبین رشته ریاضی را دو هزار و ۸۲۰ نفر اعلام و عنوان کرد: حدود شش درصد داوطلبین کنکور امسال مربوط به فارغ التحصیلان رشته ریاضی و ۲۸ درصد هم مربوط به فارغ التحصیلان رشته علوم انسانی هستند.

 مسئول حفاظت آزمون‌های سراسری در استان کرمانشاه گفت: همچنین در گروه هنر دو هزار و ۵۳۵ نفر و در گروه زبان های خارجی پنج هزار و ۱۹۷ نفر داوطلب با یکدیگر رقابت می کنند که به ترتیب پنج و ۱۱ درصد از مجموع داوطلبین استان را به خود اختصاص داده اند.

دادفر از برگزاری آزمون سراسری دانشگاه ها در ۱۴ حوزه اصلی کرمانشاه و ۱۳ شهرستان خبر داد و افزود: آزمون سراسری کنکور در سطح شهر کرمانشاه در دانشگاه رازی، دانشگاه صنعتی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه آزاد و آموزش و پرورش برگزار می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :