به گزارش کلهرنیوز، سارا شاه آبادی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز،  اظهار داشت: تاکنون تعداد موارد ابتلای قطعی به وبا در استان کرمانشاه به سه نفر شامل یک زن و دو مرد رسیده است.

وی افزود: تجهیزات تشخیص و درمان بیماری وبا در استان کرمانشاه وجود دارد در واقع هم آزمایشگاه ها مجهز به کیت‌های تشخیص و شناسایی هستند و هم حوزه درمان در آماده باش کامل به سر می برد.

شاه آبادی تصریح کرد: بیماریابی هم در خانه های بهداشت و پایگاه های بهداشتی در حال انجام است همچنین به جمعیت تحت پوشش آموزش های لازم داده شده که اگر موردی از اسهال وبایی مشاهده کردند به سرعت به مراکز درمانی مراجعه کنند.

وی عنوان کرد: از افراد مشکوک به ابتلا نمونه گیری می شود، سپس نمونه‌ها برای تایید به مرکز استان و مرجع سلامت ارجاع خواهد شد‌.

معاون فنی معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تأکید بر ضرورت رعایت بهداشت آب و مواد غذایی، گفت: مردم به طور جدی باید از خوردن مواد غذایی و آبی که از سلامت آن اطمینان ندارند،  بپرهیزند.

شاه آبادی خاطرنشان کرد: موارد ابتلا به وبا در اقلیم کردستان عراق افزایش یافته که با توجه به مراودات ما از طریق مرزهای مشترک، ممکن است افرادی که قصد سفر به عراق و اقلیم کردستان را دارند، در معرض آلودگی قرار گیرند.

وی افزود: انتقال بیماری وبا به صورت مستقیم از طریق تماس با ترشحات و مدفوع بیماران مبتلا و از طریق غیر مستقیم به وسیله آب و مواد غذایی آلوده امکان پذیر است‌.

شاه آبادی تصریح کرد: افراد مبتلا به اسهال سریعا باید به مراکز درمانی مراجعه کنند زیرا وبا نوعی بیماری باکتریایی است و خوشبختانه درمان دارد اما شرط آن مراجعه سریع به مراکز درمانی است.

وی با تاکید بر اینکه مراجعه سریع به مراکز درمانی در پیشگیری از مرگ و میر ناشی از بیماری وبا بسیار موثر است، افزود: متاسفانه ظرف ۲۴ ساعت آب و املاح بدن از دست می رود و مرگ بر اثر ابتلا به بیماری وبا به دنبال از دست رفتن آب و املاح رخ خواهد داد‌.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کلیدواژه ها : ,,

این خبر را به اشتراک بگذارید :