به گزارش کلهرنیوز ، علی محمد زوراوند اظهار کرد: بارندگی سال زراعی جاری در استان (اول مهر ۹۶ تا چهارم اردیبهشت ۹۷) نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۴۱۸ میلی متر بود، چهار درصد و نسبت به دوره بلند مدت نیز پنج درصد کاهش نشان می دهد.
وی همچنین به بارش های ۷۲ ساعت گذشته استان اشاره و اظهار کرد: این سامانه بارشی به طور میانگین ۱۵ میلی متر بارندگی برای نقاط مختلف استان به همراه داشت که بیشترین آن از شهرهای دالاهو و گهواره با ۳۱ میلی متر گزارش شد.
زوراوند افزود: پاوه با ۲۷٫۴ میلی متر، جوانرود با ۲۱٫۲ میلی متر و گواور با ۲۱ میلی متر در رده های بعدی شهرهای پربارش قرار گرفتند.
معاون هواشناسی استان، میانگین بارش های این سامانه در شهر کرمانشاه را نیز ۹٫۱ میلی متر عنوان و اظهار کرد: با این بارش ها، میانگین بارش های امسال مرکز استان به ۲۷۰٫۲ میلی متر رسید.
وی گفت: بارش در شهر کرمانشاه نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۳۷۲ میلی متر بود ۲۷ درصد و نسبت به دوره بلند مدت نیز ۳۱ درصد کاهش نشان می دهد.
زوراوند ادامه داد: از امروز (چهارم اردیبهشت) تا پایان هفته وضعیت جوی پایداری را در اغلب نقاط استان خواهیم داشت و انتظار می رود در این مدت سه تا چهار درجه به دمای روزانه و چهار تا ۶ درجه به تناوب به دمای شبانه افزوده شود.
معاون هواشناسی کرمانشاه افزود: از اواخر روز پنجشنبه و تا دوشنبه هفته آینده دوباره سامانه ای بارشی به جو منطقه وارد و انتظار می رود برای تمام نقاط استان بارش هایی به همراه داشته باشد.
وی در پایان اظهار کرد: بارش از عصر روز جمعه و طی ساعاتی از روزهای شنبه و یکشنبه بخصوص در نیمه جنوبی استان نمود بیشتری داشته که این مسئله علاوه بر کاهش دمای روزانه، باعث رعد و برق و آبگرفتگی معابر عمومی در برخی مناطق نیز خواهد شد./ایرنا

این خبر را به اشتراک بگذارید :